Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم ورامین گفت: مردم می‌بینند اقتصاد هنوز ساماندهی نشده، آمار بیکاری در میان جوانان تحصیل‌کرده به شدت افزایش یافته و رکود اقتصادی عمیق‌تر شده است.

سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس در گفت‌وگو باخبرگزاری دانشجو، با اشاره به دوران تحصیلی دانشجویی‌اش، اظهار داشت: هم‌زمان در خاکریزهای جبهه و حضور در عملیات بدر در سال 63، برای کنکور ثبت نام کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: به یاد دارم زمانی کهکارت کنکورم را بهمجتمع آموزشی بردم مسئولان آموزشی از اینکه سهمیه آزاد شرکت کردم متعجب شدهو گفتند چرا سهمیه رزمندگان را انتخاب نکردی، همه کسانی که در خاکریز جبهه مشغول هستند رزمنده به شمار می‌روند، در پاسخ گفتمدر خاکریز آمدم تا در جبهه فعالیت داشته باشم نه اینکه از سهمیه رزمندگان در کنکور استفاده کنم واگر توانایی داشته باشم قبول می‌شوم که در نهایت رتبه 36 کنکور را کسب کردم. بنابرانی باتوجه به اینکه رتبه‌ام زیر 50 بودطبیعتاًدر اولین رشته و دانشگاه قبول می‌شدم.

نقوی حسینی با بیان اینکه سال 59 و با داشتن 20 سال سن، فرمانده پایگاه بسیج بودم، تصریح کرد: به دلیل علاقه‌ای که به علوم سیاسی داشتم در سال 64، در اولین انتخاب رشته‌ام یعنی علوم سیاسیدانشکده سیاسی دانشگاه تهران قبول شدم این در حالی است کهان زمان دو، سه دانشگاه بیشتر رشته علوم سیاسی را نداشتند ودانشگاه تهران یکی از بهترین دانشگاه‌هابرای تحصیل در رشتهعلوم سیاسی به شمار می‌رفت.

وی با بیان اینکه سال 69 مردک کارشناسی ام را دریافت کردم، بیان داشت: در حین تحصیل،کار می کردم و در حزب جمهوری اسلامی عضویت داشتم. به نوعی مسئول شاخه دانش آموزی حزب بودم. بعد از فارغ التحصیلی در دوره کراشناسی، بلافاصله آزمون کارشناسی ارشد شرکت کردم و با رتبه 4 قبول شدم.سال 73 نیز دوره کارشناسی ارشدم پایان یافت.

نماینده مردم ورامین افزود: در سال‌های هفتاد و چهار، هفتاد و پنج و هفتاد و شش سه دوره دکترا شرکت کردم و هر سه دوره رتبه‌های سوم، چهارم و پنجم را به دست آوردم اما علی رغم سواد علمی به دلیل اختلاف نظری که با مصاحبه کننده‌ها داشتم، که عموماً غرب گرا بودند،پذیرفته نمی‌شدم. نهایتاً بار سوم در سال هفتاد و شش مجدداً شرکت کرده و در نهیات قبول شدم.سال اول قبولیبه دلیل مأموریت خارج از کشور، نتوانستم سه سال درسم راادامه دهم. سال هفتاد و نه به کشور برگشتم و از سال هشتاد تحصیلم را شروع کردم و در نهایت سال هشتاد و شش دکترایم را تمام و از پایان نامه‌ام دفاع کردم. این در حالی است که رتبه 4کشوری را در مدرک دکترا کسب کردم.

نقوی حسینی در بخش دیگر سخنانش در پاسخ به این سؤال که برخی نظرسنجی‌ها گواه بر کاهش محبوبیت روحانی بعد از گذشت 4 سال دارد، آیا آن را تأیید می‌کنید یا خیر، اظهار داشت:آقای روحانیبا شعارهایی سمت رئیس‌جمهوری را از آن خود کرد که اغلباین شعارها مطالبه مردم بود. آنها به شدتنگران شرایط اقتصادی و مسائلعرصه بین‌المللی بودند. موجیازبیکاری و رکود کمرشکنی به وجود آمده بود.

وی ادامه داد: مردم با شعارهای روحانی احساس کردند که اعتبارشان در عرصه بین‌المللی زیر سؤال است و به همین جهت به وی رأی دادند تا این اعتبار را عزت بخشد از سوی دیگر رئیس‌جمهور اعلام کرد که ظرف 100روز اقتصاد کشور را ساماندهی می‌کند وبیکاری را کاهش می دهد و روحانی اعلام کرد که کشور را از رکود خارج وگره‌ها را باز می‌کند.پاسپورت ایرانی را عزت می‌بخشد و سیاست خارجی ایران را ارتقا می‌دهد. و در داخل فضای باز سیاسی ایجاد می‌کندو مردم را به شعارهایش دلبسته کرد.

نماینده مردم ورامین با بیان اینکه فاصله آرای روحانی با رقیبش در انتخابات مجموعاً250 هزار رأی بود، افزود: یکی از وعده‌های روحانی این بود که کاری می‌کنیم مردم آنقدر در رفاه باشند که نخواهند یارانه دریافت کنند. مردم وقتی امروز بعد از چهار سال به آن شعارها نگاه و میزان تحققشرابررسی می‌کنند می‌بینند که اقتصاد ایران بعد از 100 روز از برسرکار آمدن رئیس جمهور هنوز ساماندهی نشده،آماربیکاری به ویژه در میان جوانان تحصیلکرده با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد به شدت افزایش یافته ورکود اقتصادی عمیق‌تر شده است.ملت ایران نفعی از برجام نبرد. البته رئیس جمهور در این زمینه بی احتیاطی کردو وعده‌های سراب گانه ای همچون گره زدن آب آشامیدنی مردم به برجام و ازدواججوانان به این توافقنامه هسته‌ای رادادکه در نهایت مقام معظم رهبری تذکر دادند مسئولانبه مردم وعده‌های غیرعملی ندهند.

نقوی حسینی بیان داشت: مردم امروز می گویند چرا با وجود برجام مشکلات ازدواج و محیط زیستی‌مان بدتر شده و معضل بیکاری حل نشده است.آنها از اینکه برجام هیچ دستاوردی برایشان نداشته ناامیدشده‌اند.

وی تاکید کرد: فکر می‌کنم آقایروحانی در این4 سال رتبه اول توهین به مخالفین را در بین روسای جمهورگذشته داشته باشد چراکه بیش از پنجاه و پنج مورد توهین آشکار از سوی وی سراغ داریم. توهین‌هایی از قبیل بی سوادها، به جهنم رفته‌ها و.... که به صورت مستقیم حواله منتقدین خود می‌کرد. این مسئله دقیقاً نقطه مقابل شعارهای انتخاباتی روحانی مبنی بر زنده باد مخالف من است. از سوی دیگردرسفری که ایشان اواخر سال گدشته برای بررسی معضل ریزگردها به خوزستان داشت دیدیم که این موضوع را عذاب الهی تلقی می‌کند.

نقوی حسینی تأکید کرد: مردماز وضعیت موجود بسیار ناراحت هستند و اگر کاندیدایی در تراز ریاست جمهوری به میدان بیاید قطعاً مردم به وضعیت کنونی رأی نخواهند داد.

وی در پایان پیرامون مهمترین اتفاق سال 95، خاطرنشان کرد:رای اعتماد سه وزیری که در مجلس گذشته رای نیاورده بودند و مجددا در مجلس دهم همان سه نفر معرفی شدهوعلی رغم اعتراضات وارده رای آوردند یکی از نکات قابل تامل سال گذشته به شمار می رود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۵۳۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت متخصص مصری از اوضاع فاجعه بار غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، احمد عبدالعزیز متخصص مصری و جراحی استخوان که برای مداوای مجروحان در نوار حضور دارد، تاکید کرد که رسانه‌ها نمی‌توانند فجایعی را که در غزه رخ می‌دهد، منعکس کنند. در این منطقه هیچ ابزاری برای کنار زدن انبوه آوارهای ساختمانی وجود ندارد و این آوارها به مقبره‌های خانوادگی تبدیل شده که خانواده ها در زیر آن مدفون شده اند.

وی در این گفت‌وگو تصریح کرد که همه به هر نحوی که شده باید برای توقف جنگ تلاش کنند و کمک های پزشکی متناسب با حجم فاجعه بهداشتی در این منطقه مهیا کنند.

عبدالعزیز یکی از اولین پزشکانی است که مطب خود در مصر را بست و به صورت داوطلبانه برای درمان مجروحان به غزه سفر کرد.

وی از حجم گسترده تخریب و ویرانی در مناطق مختلف غزه خبر داده و می‌افزاید که به سختی می‌توان خانه‌ای را پیدا کرد که برای سکونت مناسب باشد، دها هزار نفر از مردم در تجمع‌هایی که لایق انسان نیست، حضور دارند و خانواده‌های زیادی هستند که تنها با پتو برای خود حریم خصوصی ایجاد می کنند و سایه بانی جز آسمان ندارند. آنها آب آشامیدنی و سرویس بهداشتی و هیچ وسیله معیشتی ندارند و غذای منظمی دریافت نمی کنند. حجم فاجعه در غزه مافوق تصور است.

این پزشک مصری خاطرنشان کرد که مردم غزه هیچ پناهگاهی ندارند و این وضعیت رقت بار ادامه پیدا خواهد کرد، چرا که هیچ مکان مناسبی برای ساخت و ساز وجود ندارد و آوارهای ساختمانی و ویرانه‌های ناشی از حملات اسراییلی ها باید برچیده شود تا امکان ساخت و ساز وجود داشته باشد.

اوضاع بهداشتی در غزه

عبدالعزیز به ارائه چشم اندازی از اوضاع بهداشتی در نوار غزه پرداخته و می‌گوید که تیم‌های پزشکی از کمبود شدید لوازم رنج می برند. تعداد آنها نیز به علت شهادت یا بازداشت شدن بسیار کم است، ولی در عین حال با وجود خستگی مفرط با قدرت به کار خود ادامه می‌دهند. تعداد مجروحان در غزه بالغ بر ۷۰ هزار نفر هستند که بیشتر آنها مبتلا به شکستگی استخوان یا زخم‌های عمیق هستند یا رگ‌ها و شریان‌های بدن آنها قطع شده است.

وی ادامه می‌دهد که طبعا بیماری‌های طبیعی نیز در نتیجه ازدحام جمعیت گسترش پیدا می‌کند و در بسیاری از موارد پزشکان مجبور به قطع عضو می‌شوند و صحنه‌های بسیار دردناکی در بیمارستان‌ها ایجاد می شود.

پایداری افسانه‌ای مردم غزه

این پزشک مصری در عین حال ایستادگی مردم غزه را ستوده و تاکید کرد که هیچکس نمی تواند اراده و صبر و شکر آنها را در هم بشکند. آنها با وجود تمامی این مشکلات اصرار دارند که در سرزمین خود باقی بمانند.

دکتر احمد عبدالعزیز با اولین کادر پزشکی بعد از جنگ غزه وارد این منطقه شده و الان ۱۹۵ روز است که در شمال غزه حضور دارد. او می گوید: در آن زمان ۷۵ سال سن داشتم و به اینجا آمدم، چرا که به باقیمانده عمرم نیازی ندارم.

کد خبر 6085417

دیگر خبرها

  • روایت متخصص مصری از اوضاع فاجعه بار غزه
  • خیابانی به نام ایران در اسلام‌آباد پاکستان
  • نامگذاری یکی از خیابان‌های اسلام‌آباد به نام «ایران»
  • یکی از بزرگترین خیابان‌ های پایتخت پاکستان به نام «ایران» مزین شد
  • پسر رئیس کمیته داوران، رکورددار تعداد داوری!
  • امضای اسناد همکاری بین هیئت‌های عالی رتبه ایران و پاکستان + فیلم
  • اسناد همکاری میان هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان امضا شد
  • آیت الله رئیسی تهران را به مقصد اسلام‌آباد ترک کرد
  • کانال حمید رسایی: نگرانی منتقدان بجاست چون گزینه اصلی مقابل قالیباف است
  • رئیسی به پاکستان و سریلانکا سفر می‌کند