Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: در حال حاضر بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ روستا در گیلان آماده اجرای طرح سرویس اینترنت پرسرعت نسل ۴ هستند که در اوایل امسال به بهره برداری می‌رسند.

فرزاد توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشتبا اشاره به اینکه برنامه‌های حوزه وزارت ICT در گذشته همواره به‌صورت زیرساختی و توسعه زیرساختشبکه‌های ارتباطی بوده است اظهار داشت: امروز وزارت ارتباطات در راستای اقتصاد مقاومتی بحث شتاب دهندگان را دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با بیان اینکه زیرساخت‌های فراهم شده در گذشته می‌تواند کسب و کارهای مطلوبی برای ایده‌های جدید در جامعه و به‌ویژه در بین فارغ التحصیلان ایجاد کند افزود: در راستای این اقدامات یک سری برنامه‌های حمایتی نظیر ارائه تسهیلات با بهره‌های متناسب از سوی وزارت ارتباطات برای صاحبان ایده وجود دارد.

توکلی با تاکید بر اینکه ایجاد مراکز شتاب دهی بخش خصوصی یکی دیگر از اقدامات وزارت ارتباطات در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است تصریح کرد: مراکز مذکور، مشابه پارک‌های رشد هستند با این تفاوت که این مراکز با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی و انجام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مراکز شتاب دهی در سرمایه صاحبان ایده شریک می‌شوند و امکانات و فضای مورد نیاز را در اختیار افراد می‌گذارند خاطرنشان کرد: مراکز شتاب دهی، تجربیات و سرمایه را در اختیار صاحبان ایده قرار می‌دهند تا در مدت زمان کوتاهی، ایده‌ها به یک محصول تبدیل شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان، توسعه شبکه‌های نسل سوم و چهارم را از برنامه‌های وزارت ارتباطات بیان کرد و گفت: تمامی مراکز شهرستانی استان گیلان مجهز به سرویس‌های نسل چهارم شبکه تلفن همراه هستند و در برخی مراکز این شبکه‌ها به نسل 4.5 هم ارتقاء یافته است.

توکلی با تاکید بر اینکه تا پایان خرداد ماه هیچ روستایی در استان گیلان بدون ارتباط شبکه تلفن همراه وجود ندارد تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک تمامی روستاهای گیلان از طرح USO و اینترنت نسل 4 که اینترنت پرسرعت است بهره مند می‌شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از هزار و 600 روستا در گیلان آماده اجرای طرح سرویس اینترنت پرسرعت نسل 4 هستند که در اوایل امسال به بهره برداری می‌رسند.

انتهای پیام/

R7877/P1377/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۵۳۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد مهمی که وزارت ارتباطات از اپراتورهای تلفن همراه گرفت

به گزارش همشهری آنلاین،‌ عیسی زارع‌پور با بیان اینکه نهضت فیبر نوری در ۲۰۰ شهر کشور انجام شد، گفت: پروژه بزرگ فیبر نوری را در حال انجام است تا به‌صورت زیرساختی مسأله سرعت اینترنت را برای همیشه حل کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه تاکنون کار ایجاد شبکه فیبر نوری در یک سوم کشور انجام شده است، تصریح کرد: تلاش داریم امسال این میزان را ۲ برابر و تا پایان دولت کل کشور را به اتمام برسانیم.

زارع‌پور با تأکید بر اینکه با توجه به تعهدی که از اپراتورها گرفته‌ایم افزایش تعرفه اینترنت باید صرف توسعه شود، گفت: تا پایان سال باید ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده شود که در حال پیگیری این موضوع هستیم.

کد خبر 845410 منبع: فارس برچسب‌ها وزارت ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات خبر ویژه اینترنت

دیگر خبرها

  • تعهد مهمی که وزارت ارتباطات از اپراتورهای تلفن همراه گرفت
  • کسب و کار‌های جدید در بستر روستا‌ها شکل خواهد گرفت
  • ۷ هزار روستا به شبکه ملی ارتباطات و اینترنت متصل شدند
  • وزیر ارتباطات: هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • بیش از هفت هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • اتصال ۴۰۰ روستای آذربایجان شرقی به اینترنت پرسرعت
  • اجرای طرح نصب فیبر نوری به زودی در شهرستان سیاهکل
  • بررسی مشکلات حوزه ارتباطات شهرستان سیاهکل با حضور معاون وزیر
  • ۲۴۳ خانوار روستایی لرستان به اینترنت پرسرعت متصل شدند