Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در این دیدار که در محل رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا انجام شد، نزیه دمیرتپه با معرفی انجمن هنرمندان ترکیه و با اشاره به فعالیت های این انجمن برای برگزاری نمایشگاه هنری آثار هنرمندان ترکیه در داخل و خارج، بر توسعه مناسبات فرهنگی ترکیه با ایران تاکید کرد.
وی گفت: با توجه به ضرورت شناخت و ارتباط بیشتر با کشور جمهوری اسلامی ایران و توسعه همکاری های فرهنگی و هنری و همچنین با توجه به روابط فرهنگی، هنری وتاریخی دو کشور علاقمندیم که نمایشگاه امسال این انجمن را در ایران با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و مسئولین و نهادهای فرهنگی و هنری شهر تبریز در این شهر برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: آثار بیش از 80 نفر از هنرمندان ترکیه شامل 120 اثر نقاشی و طراحی و گرافیک و تعداد بسیار محدود آثار حجمی و مجسمه برای این منظور جمع آوری خواهد شد.
وی بیان کرد: کتاب این نمایشگاه نیز به زبان ترکی و فارسی از سوی وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه با سخنان سفیر ایران، رایزن فرهنگی ایران، مدیر نهاد فرهنگ و هنر مورد نظر در تبریز و رئیس انجمن صنفی هنرمندان ترکیه برای ایام نمایشگاه منتشر خواهد شد.
وی با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری این نمایشگاه در تاریخ 25 تا 28 اردیبهشت 96 در تبریز گفت: هنرمندان شرکت کننده، علاوه بر نمایشگاه از شهرهای مهم آذربایجان از جمله تبریز، اردبیل، ارومیه و خوی نیز بادید خواهند کرد.
حسن صفرخانی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه نیز با تشریح وضعیت هنری و اقدامات ارزشمند مسئولان کشورمان در توسعه هنر، شهر تبریز را از مناطق برخوردار از هنر و هنرمندان بنام معرفی کرده و حضور هنرمندان دو کشور را در کشور مقابل موجب رونق همکاری های هنری و تبادل تجربیات ارزنده هنری دانست.
وی اعلام کرد: موضوع را با مسئولان هنری کشورمان با هدف فراهم شدن بستر همکاری مشترک مطرح کرده و پیگیری لازم را انجام خواهد داد.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۵۴۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکوداشت اکبر زنجانپور در نوزدهمین «شب کارگردان»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران، در نوزدهمین دوره «شب کارگردان» آیین نکوداشت اکبر زنجانپور روز یکشنبه ۹ اردیبهشت برگزار می‌شود.

در این مراسم که به همت انجمن کارگردانان طبق رسم سال‌های گذشته و در تاریخ ۹ اردیبهشت مصادف با تولد حمید سمندریان کارگردان فقید تئاتر ایران برپا می شود، مدالیوم این انجمن صنفی به پاس سال‌ها تلاش و استمرار در حوزه کارگردانی تئاتر به اکبر زنجانپور اهدا می‌شود.

همچنین در این مراسم از چند چهره تئاتری دیگر نیز تجلیل و تندیس انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران به آنها اهدا می‌شود.

این مراسم روز یکشنبه و از ساعت ۱۷ در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

کد خبر 6088659 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • مردِ شماره «۴۴» گرافیکِ ایران کیست؟
  • هفته گرافیک افتتاح شد
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • نکوداشت اکبر زنجانپور در نوزدهمین «شب کارگردان»
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است