Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@07:54:12 GMT

پوريا پورسرخ : حسرت نقش کيان به دلم مانده است

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۵۶۰۰۲

خبرگزاري آريا - پوريا پورسرخ از زندگيش ميگويد.مجموعه مرز خوشبختي يکي از سخت‌ترين کارهايي بود که در زندگي‌ام داشتم.
وقتي سر صحنه مجموعه تلويزيوني «مرز خوشبختي» حاضر شدم، با توجه به اين‌که لوکيشن خياباني بود؛ به دعوت پوريا پورسرخ که در اين سريال نوروزي نقش حميد، شاگرد طلافروش را بازي مي‌کند، براي گفت‌وگو به يک رستوران کوچک رفتيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مسلما مخاطبان چهره اين بازيگر را بارها از پشت قاب شيشه‌اي تلويزيون ديده‌اند، اما شايد شناختي کافي نسبت به شخصيت او نداشته باشند؛ اما کافي است يک ساعت کنار پورسرخ بنشينيد تا متوجه مرام و معرفتش شويد. او به حدي مهربان و لوطي مسلک است که با خوردن هر لقمه غذا به شيشه رستوران مي‌زد و از عوامل پشت صحنه دعوت مي‌کرد داخل بيايند و حتي اگر شده يک لقمه از غذاي او را بخورند. ماحصل گفت‌وگوي ما را با پوريا پورسرخ در ذيل مي‌خوانيد و البته تلاش کرديم ادبيات خاص خودش در طول مصاحبه حفظ شود. يکي از تکيه کلام‌هاي اين بازيگر استفاده از واژه روراست است!

شما قبلا با حسين سهيلي‌زاده کارگردان مجموعه مرز خوشبختي در سريال دختران حوا همکاري داشتيد. علاقه‌مند به همکاري دوباره با اين کارگردان بوديد يا نقشي را که به شما واگذار شده بود، دوست داشتيد؟

روراست در وهله اول کار با سهيلي‌زاده مهم بود. من قبلا با او کار کرده بودم. صادقانه بگويم او يکي از آدم‌هاي شريف است. هم سالم است و هم اين‌که پشت صحنه خيلي خوبي دارد. کار ما در مجموعه مرز خوشبختي فوق‌العاده سخت است. مسلما کار را که ببينيد متوجه مي‌شويد، چون اکثر لوکيشن‌هاي اين مجموعه خارجي است، آن هم در زمستان. البته براي دوستاني که به شکل تخصصي شناختي از فيلم و سريال ندارند، اين را توضيح مي‌دهم. منظور از لوکيشن خارجي، يعني خيابان، دشت و... .
مجموعه مرز خوشبختي يکي ازسخت‌ترين کارهايي بود که در زندگي‌ام داشتم. در اين سه ماه و اندي که سر ضبط بوديم در مجموع ده روز هم آف (استراحت) نداشتم. سهيلي‌زاده از آن دست کارگردانان تکنيکي است و تکنيک را خيلي خوب مي‌شناسد. روراست خيلي از او ياد گرفتم و حتي دزديدم!

همه چيز اين سريال درست و درمان پيش رفته است. کار با سهيلي‌زاده سختي‌ها را مي‌پوشاند. از طرف ديگر در دو کار اخير تلويزيوني‌ام کيميا و برادر به کارگرداني جواد افشار نقش منفي بازي کرده بودم. دلم نمي‌خواست پشت سر هم نقش منفي بازي کنم، چون روي قضاوت مردم يک کم تاثير مي‌گذارد. همين مزيد بر علت شد که در مجموعه مرز خوشبختي بازي کنم. اميدوارم خروجي‌اش هماني شود که مردم دوستش دارند.

درباره نقشتان بگوييد که در اين مجموعه مخاطبان قرار است کدام پوريا پورسرخ را ببينند؟

اتفاقا از آن نقش‌هايي است که برخي از رفتارهايش به شخصيت واقعي خودم خيلي نزديک‌تر است. البته حميد يکسري مسائلي دارد که من ندارم؛ مثلا دزدي مي‌کند، ولي من دزدي نمي‌کنم! البته نمي‌دانم اگر يک شب گرسنه بخوابم اين کار را انجام مي‌دهم يا نه!
نقش حميد مصداق خيلي از جوانان ايراني اين دوره است. جواناني که با نگاه به اطرافشان به خودشان مي‌گويند چرا آدم‌هايي هستند که به خاطر موقعيت و رانت ويژه‌اي که دارند، دستشان در جيب بغلي است؛ يعني در جيب مردم، ولي هيچ‌کس هم کاري به کار آنها ندارد! آن وقت با خودشان مي‌گويند پس آينده من در اين بازار چه مي‌شود؟ به همين دليل همان جوان تصميم مي‌گيرد از راه نادرست زندگي خودش را به سر و سامان برساند. البته خانم، من به يک چيزي خيلي معتقدم؛ به نظرم کسي که لقمه پدر و مادرش را خورده باشد، نمي‌تواند اين کار را کند. متاسفانه مسائلي مانند اختلاس‌ها باعث شده مردم به جامعه اطرافشان بي‌اعتماد شوند و فکر مي‌کنند جنگي است که در آن عقب مانده‌اند. حميد مصداق اين آدم‌هاست که با خودش مي‌گويد همه مي‌زنند و هيچ اتفاقي برايشان نمي‌افتد. خب پس چرا من اين کار را نکنم.

با توجه به اين‌که زبان اين مجموعه طنز است، آيا شخصيت حميد هم رگه‌هايي از طنز دارد؟

بيشتر کارهايي که کرده‌ام طنز موقعيت است، اما وقتي توي زمين مي‌رويد، مي‌بينيد اين‌گونه نيست؛ چراکه تماشاچي ما آن‌قدر عميق نگاه نمي‌کند و حوصله براي کار نمي‌گذارد، ولي مجموعه مرز خوشبختي طنز موقعيت است. درباره شخصيت خودم هم بايد بگويم که به درخواست کارگردان يا خودم صحنه را جذاب کرديم تا براي مخاطبان جذاب باشد.
مرز خوشبختي جزو کارهايي است که مدعي نيست. از سوي ديگر، من مثل فوتباليستي هستم که در تيم ديگري بازي مي‌کند، اما دلش با تيم قبلي‌اش هم هست. من سيروس مقدم و محسن تنابنده را خيلي دوست دارم، حتي با اين دو دوست مسافرت هم رفته‌ام. هر کاري را که از آنها پخش مي‌شود، حتي اگر ايران هم نباشم حتما دانلود مي‌کنم و مي‌بينم. سريال آنها هم قرار است نوروز پخش شود. برايشان آرزوي موفقيت مي‌کنم، حتي کمي هم هيجان‌زده هستم. ما هم به اندازه خودمان حتما مخاطب خواهيم داشت.

پخش نوروزي مرز خوشبختي تاثيري در انتخاب شما براي بازي در اين سريال داشت؟

نه، ابدا. بيشترين چيزي که در انتخابم تاثير داشت، حضور سهيلي‌زاده بود به عنوان کارگردان.

رقابت بين سريال شما و سريال سيروس مقدم برايتان چقدر هيجان‌انگيز است؟

هيجان‌زده هستم. خوشحالم يک کار خوب از سيروس مقدم و محسن تنابنده پخش مي‌شود. ما هم يک کار خوب داريم. جنس و نوع کارها با هم فرق دارد.

پس نوروز امسال پوريا پورسرخ را در يک نقش متفاوت مي‌بينيم؟

نه، اصلا متفاوت و متمايز نيست. از نظر من نقش، نقش است. متفاوت چي هست؟!
منظورم نسبت به نقش‌هاي قبلي‌تان است.
من نسبت به کلمه نقش متفاوت گارد دارم. هر نقش تفاوت‌هايي دارد. حال برخي نقش‌ها نزديک به هم هستند.
با توجه به اين‌که نقش‌هاي مختلفي را در سينما و تلويزيون تجربه کرده‌ايد، آيا مخاطب تلويزيون و سينما برايتان تفاوت دارد؟
به نظرم دوربين‌ها با هم فرق ندارند. ممکن است پروانه ساخت‌ها متفاوت باشد، اما نبايد بگويم اين خوب است و آن بد. برخي از سوءمديريت‌ها باعث مي‌شود که تعدادي از بازيگران تلويزيون از عرصه سينما حذف شوند و به نوعي انگ تلويزيوني بودن به آنها زده مي‌شود. براي مثال شنيده مي‌شود با وجود اين‌که برخي از پروژه‌هاي تلويزيوني به بازيگران بدهکار هستند، اما برخي از برنامه‌هاي سال تحويل شبکه‌هاي تلويزيوني از بازيگران سينما دعوت به عمل مي‌آورند و دستمزدهاي آنچناني به آنها پرداخت مي‌کنند. نمي‌دانم اين خبرها تا چه حد صحت دارد. جاي تعجب داشت که در برنامه‌هاي تحويل سال 95 از بازيگران سريال کيميا دعوت نشد. بازيگران فعال در حوزه تلويزيون به نوعي مرغ عزا و عروسي شده‌اند؛ هم پيشنهادهاي سينمايي را از دست مي‌دهيم و هم در تلويزيون آنچنان که بايد و شايد به ما توجه نمي‌شود.

برخي بازيگران معتقدند که با يک فيلمنامه ضعيف مي‌توانند نقش خودشان را بخوبي در بياورند. شما در اين دسته قرار مي‌گيريد يا نه؟

زماني اشتباه مي‌کردم و تصورم اين بود نقش براي من خيلي تاثيرگذار است، اما بعدها فهميدم اگر با يک کارگردان خوب کار کنم، حتي اگر فيلمنامه ضعيف باشد و نقش روي کاغذ جاندار نباشد، مي‌توان آن را خيلي خوب درآورد. من خيلي شکل ظرف کارگردان مي‌شوم و به حرف او گوش مي‌دهم. مثلا در «آناهيتا» هماني مي‌شوم که حميدنژاد از من مي‌خواهد يا در کار سهيلي‌زاده، شهبازي، لطيفي و... همان شکلي مي‌شوم که انتظار دارند. اصولا به تاليف در بازيگري اعتقاد ندارم. البته براي حرف بزرگ‌ترها احترام زيادي قائل هستم و احترامشان براي ما واجب است، اما من نظر خودم را مي‌گويم. با کارگردان خوب، کارم خوب بوده و با کارگردان ضعيف، خوب نبودم. البته خيلي از بازيگران قوي هستند و در کار ضعيف خودشان را مثل مرواريد نشان مي‌دهند.

يعني کارگردان ضعيف باشد، بازي شما هم ضعيف خواهد بود؟

دست خودم نيست، چون شکل خواسته‌هاي کارگردان مي‌شوم. وقتي کارگردان نقش را ضعيف مي‌بيند، من هم به شکل خواسته او مي‌شوم.

آيا بين نقش‌هايي که تا به امروز ديده‌ايد، شخصيتي بوده که دوست ‌داشتيد شما ايفاگرش بوديد و به نوعي حسرتش به دلتان مانده باشد؟

توي سينما يا تلويزيون!

تلويزيون.
کيان ايراني را در مختارنامه خيلي دوست داشتم. من نقش‌هاي تاريخي را خيلي دوست دارم و اين ژانر برايم خيلي جذاب است. نقشم را در رستاخيز خيلي دوست داشتم. البته در تلويزيون هم پيشنهاد بازي در سريال‌هاي تاريخي را داشتم، ولي روراست نقش‌ها را دوست نداشتم يا اين‌که احساس کردم براي من مناسب نيست.
جام جم

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۵۶۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، بازیکنان دو تیم مس و پیکان بعد از گل شدن آخرین ضربه پنالتی توسط میثم تیموری روحیات متفاوتی را تجربه کردند. در ضربات پنالتی خودروسازان با نتیجه 5 بر 4 بازنده مقابل مس لقب گرفتند تا حسرت بزرگی را در ورزشگاه مس تجربه کنند.

چند متر آنطرف تر از بازیکنان پیکان در میانه زمین که حسرت از دست رفتن فرصت بزرگ حضور در مرحله بعدی جام حذفی را پشت سر می‌گذاشتند، مسی‌ها حلقه شادی تشکیل دادند و به خوشحالی بعد از برد با رفتن به سمت حامد لک پرداختند.

تقابل حسرت و شادی اعضای دو تیم پیکان و مس بعد از پایان مسابقه امروز جام حذفی صحنه‌های جالبی را به ثبت رساند و تصاویری جذاب را به جا گذاشت.

دیگر خبرها

  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد
  • «غریبه» سریالی درباره نخبه داروسازی به زودی روی آنتن می‌رود
  • حسرت شوت‌زنی که پنالتی از دست داد (عکس)
  • حسرت استقلالی‌ها از معرفی یک دروازه‌بان جدید!
  • عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)
  • آخر هفته چی ببینیم؟
  • تاریخ و ساعت دقیق پخش سریال بدل علی مشهدی
  • (ویدئو) این سکانس جنگل آسفالت، کپی از آب درآمد!
  • امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است
  • سریال جدید تلویزیون به دو شبکه می‌رسد