Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@12:02:44 GMT

آغاز اجرای برنامه نفت ایرانی در برابر کالای روس

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۵۶۶۷۵

وزیر انرژی روسیه گفت: معتقد هستم که در سال جاری میلادی تمام فرصت ها را برای شروع طرح نفت در برابر کالا میان ایران و روسیه خواهیم داشت.

خبرگزاری مهر: به گزارش اسپوتنیک، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت: همکاری روسیه و ایران تحت عنوان برنامه نفت در برابر کالا، ممکن است در سال جاری میلادی شروع شود.

همچنین در ماه گذشته میلادی، اعلام شده بود که توافق ایران و روسیه در چارچوب برنامه نفت در برابر کالا به ازای فروش روزانه یکصد هزار بشکه نفت ایران به روسیه انجام می گیرد و وزیر انرژی روسیه تصریح کرد که حجم دریافت نفت ایران، تحت این قرارداد به ۵ میلیون تن در سال خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نواک خاطرنشان کرد: در حال حاضر، تغییرات مرتبط با این برنامه اعلام شده و فرآیند همکاری بین دولت‌ها در حال پیشرفت است که پس از تکمیل آن، قرارداد قابل اجرا است.

وی در ادامه گفت: معتقد هستم که در سال جاری میلادی، تمام فرصت‌ها را برای شروع این همکاری خواهیم داشت.

البته در اوایل ماه جاری میلادی هم، نماینده تجاری روسیه در ایران در مصاحبه‌ای گفته بود که کل حجم کالاهایی که روسیه به ایران تحت قرارداد نفت در برابر کالا تحویل می‌دهد، می‌تواند به ۴۵ میلیارد دلار در سال برسد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۵۶۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه‌هایی که می‌تواند ما را سالم نگه دارد سخت است

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فرشیدی اظهار داشت: مصرف شکر در ایران سه و نیم برابر نرخ جهانی و مصرف نمک ما ۴ برابر جهان است که باید این روند اصلاح شود.

وی با بیان اینکه فقط با یک اندیشه، ذهن و فکر مثبت می‌توانیم حال خوب بسازیم، افزود: داشتن تغذیه و فعالیت بدنی مناسب و مصرف انرژی ناشی از آن و دوری از استرس می‌تواند سلامت ما را تضمین کند.

فرشیدی با اشاره به اینکه مردم وزارت بهداشت را با دارو، درمان و بیمارستان می‌شناسند، اظهار داشت: ما در حوزه بهداشت به دنبال افراد سالم هستیم که بیمار نشوند. برنامه‌هایی که می‌تواند ما را سالم نگه دارد اجرای آن سخت است.

وی به برخی عادت‌های غلط غذایی و مضرات این عادات اشاره کرد و گفت: مصرف شکر در ایران سه و نیم برابر نرخ جهانی و مصرف نمک ما ۴ برابر جهان است که باید این روند اصلاح شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در یک دهه گذشته و خصوصاً در دو سال اخیر اقداماتی برای اصلاح مصرف قند و نمک انجام شده است، افزود: ترویج استفاده از نان کامل یعنی نان سبوس دار در دستور کار قرار دارد. این نان، دیابت، سرطان و فشارخون را کاهش می‌دهد. اکنون ۱۸۰۰ نانوایی در کشور نان کامل طبخ می‌کنند و امیدواریم استفاده از این نان ترویج بیشتری پیدا کند.

کد خبر 6084766 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴
  • ۴ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • جابجایی بیش از ۱۱ میلیون و ۷۶۱ هزار تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • اجرای طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در سال جاری
  • واکاوی طرح برقی کردن خط ریلی گرمسار-اینچه‌برون
  •  اجرای طرح از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده در سال جاری
  • اجرای برنامه‌هایی که می‌تواند ما را سالم نگه دارد سخت است
  • تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات انواع کالا‌ها در سال جاری
  • جهش واردات نفت چین از روسیه