Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-28@00:26:11 GMT

روحانی: برخی توطئه‌ها برای ناامیدی مردم است

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۵۷۱۶۳

صراط: رئیس جمهور گفت: توطئه‌هایی امروز برای ناامیدی مردم است و می‌خواهند بگویند مردم ایران که در سال 92 رأی دادید، کار درستی نکردید.

به گزارش فارس از انزلی، حسن روحانی ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح دو پست اسکله بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی تعدادی از پروژه‌ها را به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح کرد.

وی در مراسم مذکور با قدردانی از تلاش دست‌اندرکاران منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: 18 ماه پیش برای ساخت چند پست اسکله در منطقه آزاد انزلی دستورات لازم صادر شد ضمن اینکه باید 23 پست اسکله ساخته شود و امروز دو پست اسکله این بندر افتتاح رسمی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روحانی با بیان اینکه از دریای خزر به خوبی استفاده نشده است، افزود: برای تفریح مردم در دریای خزر و قایقرانی یک کار بزرگ و ارزشمند و در خور دریای خزر انجام ندادیم و طرح مارینای بندر کاسیپن که 350 قایق می‌تواند در آن پهلو بگیرد فرصتی برای بهره‌مندی تفریحی از دریای خزر است.

رئیس جمهور با اشاره به استفاده‌های مختلف از ظرفیت‌های دریای خزر تصریح کرد: شنای سالم در دریا یکی از ظرفیت‌هاست . می‌توان تفریحات زیادی از دریا شود باید از این موهبت استفاده کرد و غواصی و قایقرانی را ایجاد کرد.

وی به ارزشمندی تالاب‌ها از جمله تالاب بین‌المللی انزلی اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت تالاب انزلی حفاظت شود، تالاب در فصل تابستان پر از گل می‌شود و می‌تواند جاذبه گردشگری و توریستی داشته باشد و باید از ارتباط خود با کشورهای همسایه استفاده کنیم.

روحانی با بیان اینکه پنج کشور در حاشیه دریای خزر وجود دارد، گفت: یکی از راه‌های دسترسی به این کشورها ارتباطات دریایی بوده و ارزان‌ترین وسیله، حمل و نقل دریایی است و کالا و غلات و صنعت داریم که باید صادر کنیم و یکی از بحث‌های ما در روسیه نوع ارتباطات ما بود.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته ارتباطات دو کشور در زمینه اقتصادی و تجاری 70 درصد پیشرفت داشت، افزود: اکنون فعالیت اقتصادی و تجاری دو کشور ایران و روسیه به 200 درصد رسیده و افزایش یافته است.

رئیس جمهور ارتباط بین پنج کشور را بسیار با اهمیت خواند و گفت: باید اسکله‌های بزرگ بندری داشته باشیم و اسکله 12 هزار تنی در بندر کاسپین داریم که با آبخور 14 متر می‌تواند افزایش یابد و استعداد بسیار خوبی در کنار دریای خزر داریم که باید از آن استفاده کنیم و یکی از راه‌های بهره‌برداری از دریا، پرورش ماهی در قفس است که مزایایی دارد و باید استفاده کنیم.

وی ایجاد آکواریوم بزرگ در منطقه آزاد انزلی را آشنایی با نعمت خداوند دانست و یادآور شد: در کشورهای مختلف آکواریوم وجود دارد و مردم باید بیایند از این تفریحات سالم لذت ببرند و این امر جزو برنامه‌های منطقه آزاد است.

روحانی با اشاره به اینکه برخی ایرادها به مناطق آزاد وجود دارد مبنی بر اینکه در منطقه واردات آزاد است نه صادرات، گفت: منطقه آزاد باید موجب توسعه ارتباطات و جاذبه‌های کشور شود و نوبخت باید به منطقه آزاد کمک کند تا این منطقه به راه‌آهن متصل شود.

وی موضوع ترانزیت را مهم دانست و اضافه کرد: 20 میلیون تن کالا از شبه قاره هند به روسیه می‌رود و اگر 5 میلیون تن از ایران عبور کند راه نزدیک‌تر می‌شود و سودآور است و امتیاز اقتصادی دارد.

رئیس جمهور گیلان را حلقه وصل بین مناطق ایران و کشورهای شمالی دانست و گفت: یکی از قراردادهای ما در روسیه انعقاد 6 هزار واگن باری است که حدود 5 هزار واگن باری در ایران ساخته می‌شود و جوانان را مشغول به‌کار می‌کند و حرکت خوبی برای اشتغال ایجاد شده است.

وی به انتقادهای صورت گرفته در برخی رسانه‌ها اشاره کرد و متذکر شد: توطئه‌هایی امروز برای ناامیدی مردم است و می‌خواهند بگویند مردم ایران که در سال 92 رأی دادید، کار درستی نکردید اما مردم خودشان انتخاب کردند و کسی که انتخاب شد منتخب مردم است و اگر مردم نباشند و کمک نکنند دولت قادر به انجام کارهای عظیم نیست.

روحانی با بیان اینکه به‌زودی راه‌آهن رشت‌ـ‌آستارا با مشارکت آذربایجان آغاز می‌‌شود، خاطرنشان کرد: این موضوع نهایی شده و به زودی ‌آغاز می‌شود و هر قدمی که برداشته شود باید امید ایجاد کند و برای استان سرسبز گیلان یا هر جای دیگر ایران باید از این فضا و امکانات استفاده کنیم.

وی ماه رجب، شعبان و رمضان را ماه همکاری خواند و یادآور شد: امیدواریم برخی رسانه‌ها شیوه‌هایی که دارند در این سه ماه کنار بگذارند و از ماه شوال دوباره آغاز کنند.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی نیز در مراسم مذکور به بازدید روحانی در سال 94 از این منطقه اشاره کرد و گفت: اگر این حضور نبود شاید به نتیجه لازم نمی‌رسیدیم و 18 ماه کار شبانه‌روزی صورت گرفت ، در بندر کاسپین کار کردند، بندری که باید 11 سال دیگر افتتاح می‌شد به بهره برداری رسید.

رضا مسرور عمق آب‌های منطقه را 14 متر عنوان کرد و گفت: این امر موجب می‌شود به راحتی کشتی‌ها پهلو بگیرند و بندر استعداد دارد نبدیل به بندر نسل سوم شود و اهمیت بندر منشا اصلی به گیلان است.

وی اسکله گردشگری دریایی را بزرگ‌ترین مارینای کشور دانست و گفت: در دریای خزر عملاً گردشگری دریایی تعطیل بوده و با افتتاح اسکله مارینا، گردشگری دریایی را خواهیم داشت و به گردشگری دریایی کمک می‌کند و با سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی این بندر ساخته می‌شود.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی از ساخت بزرگ‌ترین آکواریوم کشور با 100 درصد سرمایه‌گذاری خارجی در این منطقه خبر داد و یادآور شد: 10 هزار متر مربع زیربنای این پروژه بوده و اکنون منطقه آزاد انزلی با ابتدای دولت متفاوت است و زیرسازی در منطقه آزاد انزلی ایجاد شده که از آثار برجام است.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۵۷۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد

کیانی منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس در آذربایجان شرقی گفت: به منظور رصد، کنترل، پایش و نظارت بر حسن اجرای وظایف و ماموریت‌های محوله و بر اساس شاخص‌های تخصصی، منطقه آزاد ارس رتبه اول مناطق آزاد کشور را با امتیاز ۷۲ را کسب و در منطقه سبز رده‌بندی قرار گرفت.

وی ادامه داد: کسب این رتبه در سرجمع ارزیابی‌های انجام شده در بخش‌های اقتصادی، مدیریت منابع، عمرانی و زیربنایی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، حقوقی، فناوری اطلاعات و تصویرسازی بوده است.

در این ارزیابی مناطق آزاد تجاری صنعتی ارس با ۷۲ امتیاز، منطقه آزاد تجار صنعتی اروند با ۶۹.۹ امتیاز در رده سبز و به ترتیب رتبه اول و دوم و مناطق آزاد انزلی و کیش در رده سفید و به ترتیب در رتبه‌های سوم و چهارم قرار گرفتند.

وی ادامه داد: از هفت شاخص ارزیابی شده، ارس در شاخص‌های اقتصادی، مدیریت منابع، حقوقی و فناوری اطلاعات مقام اول را کسب کرده و در بخش عمرانی و زیربنایی نیز حایز رتبه دوم بوده که در مجموع تمام شاخص‌ها رتبه اول مناطق آزاد کشور را کسب و لوح تقدیر طی مراسمی توسط سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و همچنین حجت الله عبدالملکی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اجرایی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اعطا شد.

وی همچنین گفت: سال گذشته صادرات در منطقه آزاد ارس به ۱۷۲ میلیون دلار افزایش یافت که این مقدار در سال ۱۴۰۱، ۱۴۷ میلیون دلار بوده است.

وی همچنین میزان افزایش صادرات به خارج از کشور از مسیر منطقه آزاد ارس را نیز مطلوب ارزیابی کرد و گفت: صادرات از طریق منطقه آزاد ارس در سال ۱۴۰۱. ۹۴ میلیون دلار بوده در حالی که در سال گذشته این مقدار با ۴۴ درصد افزایش به ۱۳۵ میلیون دلار رسیده است.

وی یادآور شد: منطقه آزاد ارس در جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید نیز رکوردزنی کرده طوری که سرمایه‌گذاری داخلی بر اساس طرح‌های مصوب کمیسیون اقتصادی در سال ۱۴۰۱ حدود ۶۸ میلیارد ریال بوده در حالی که این مقدار در سال ۱۴۰۲ با افزایش ۸۷۱ درصدی (۸.۷ برابری) به ۶۵۸ میلیارد و ۹۷۱ میلیارد ریال جهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری خارجی بر اساس طرح‌های مصوب کمیسیون اقتصادی نیز از ۳۸ میلیون دلار در مدت یاد شده به ۴۹.۳ میلیون دلار افزایش یافته است.

وی همچنین یادآور شد: کشور‌های روسیه، ترکیه، آذربایجان، عراق، ارمنستان، گرجستان، امارات، قزاقستان، افغانستان و پاکستان به ترتیب بیشترین میزان خرید را از محصولات منطقه آزاد داشته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند
  • صبر سرمربی سایپا در انزلی لبریز شد!
  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید
  • عنبری:قهرمانی حق ملوان و انزلی‌چی‌ها بود
  • اولویت اولم ادامه همکاری با ملوان است/ قهرمانی حق انزلی‌چی‌ها بود
  • شادی گل جنجالی جلوی چشم انزلی‌چی‌ها(عکس)
  • ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد
  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد