Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از المنار، در حمله عصر روز گذشته جنگنده‌های سعودی به منزلی در استان صعده یمن 10 غیر نظامی که همگی آنها را کودکان و زنان تشکیل می‌دادند به شهادت رسیدند.

منابع یمنی اعلام کردند که جنگنده‌های سعودی منزل یک شهروند در منطقه "وینین" در استان صعده را هدف قرار دادند که در این حمله 8 کودک و دو زن به شهادت رسیدند که هر دو زن نیز باردار بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این حمله 4 نفر نیز مجروح شدند که یکی از آنها کودک بوده است.

جنگنده‌های سعودی همچنین بخش ذباب در استان تعز در جنوب غرب یمن، بخش ملاحیط در استان صعده و شهر حرض در استان حجه را نیز بمباران کردند.

هنوز گزارشی از تلفات یا خسارت‌های احتمالی این حملات هوایی منتشر نشده است.

روز سه‌شنبه نیز جنگنده‌های سعودی چندین منطقۀیمن را هدف حملات هوایی قرار دادند؛ تنها در حمله به بخش نهم در استان صنعا، همۀ اعضای یک خانواده کشته شدند.

در همین حال نیروهای یمنی روز چهارشنبه در حملاتی تلافی‌جویانه بیش از 20 تن از مزدوران سعودی را کشتند.

در حملات خمپاره‌ای ارتش و نیروهای انصارالله به مواضع مزدوران سعودی در شمال صحرای میدی در استان حجه در شمال یمن، دستکم 20 مزدور سعودی به هلاکت رسیدند.

همچنین تک‌تیراندازان ارتش یمن روز سه‌شنبه 5 تن از نظامیان سعودی را از پای درآوردند.

حملات یمنی‌ها به مواضع سعودی‌ها به‌تلافی تجاوز 2 سالۀ عربستان به این کشور فقیر عربی صورت می‌گیرد. عربستان سعودی از ششم فروردین 1394 در حمایت از عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن و همچنین در تلاش به‌منظور تضعیف جنبش مردمی انصار الله، این کشور عربی را هدف حملات هوایی قرار داده است.

گروه موسوم به مرکز قانونی حقوق و توسعۀ یمن اعلام کرده است در حملۀ نظامی عربستان سعودی علیه این کشور فقیر عربی بیش از 12 هزار و 40 یمنی، از جمله 2 هزار و 568 کودک و یک هزار و 870 زن، کشته و دستکم 20 هزار نفر زخمی شده‌اند.

همچنین جیمی مک گولدریک، هماهنگ‌کنندۀ امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن، گفته است در حملات سعودی‌ها به یمن تاکنون دستکم 10 هزار یمنی کشته و بالغ بر 40 هزار نفر زخمی شده‌اند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۵۸۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین

آفتاب‌‌نیوز :

«جرمان گالوشچنکو» وزیر انرژی اوکراین گفت که روسیه روز شنبه به تاسیسات انرژی اوکراین در سه منطقه این کشور حمله کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، گالوشچنکو گفت که حملات روسیه مناطق «دنیپروپتروفسک» در مرکز اوکراین و مناطق غربی «لویو» و «ایوانو فرانکیفسک» را هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش، روسیه به چهار نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرده است.

شرکت اوکراینی «دی تک» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «روسیه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد. تجهیزات این شرکت آسیب جدی دیده است و کارگران انرژی در تلاش هستند تا عواقب حمله را از بین ببرند.»

از ۲۲ مارس به این سو، نیرو‌های روسیه بمباران تاسیسات برق اوکراین را تشدید کرده و تقریبا هر روز به نیروگاه‌های حرارتی، آبی و سایر زیرساخت‌های انرژی حمله می‌کنند.

با وجود آب و هوای معتدل بهاری در هفته‌های اخیر، اوکراین با کسری برق مواجه شده و دولت مجبور شد برق را در چند منطقه قطع کند و به واردات برق روی آورد.

تحلیلگران معتقدند که نیرو‌های روسیه عملیات تهاجمی جاری را حفظ کرده و در برخی مناطق تشدید کرده، احتمالاً از شرایط آب و هوای بهاری و کمبود تجهیزات اوکراین قبل از رسیدن کمک‌های نظامی وعده داده شده غرب بهره‌برداری می‌کنند.

نیرو‌های روسیه همچنین به دنبال تضعیف پدافند هوایی تخریب شده اوکراین در تلاش برای فروپاشی شبکه انرژی و آسیب طولانی مدت به زیرساخت‌ها و ظرفیت صنعتی دفاعی اوکراین هستند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای بین مسکو و کی‌یف برای پایان «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • آمار شهدای امروز حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • تصاویر پهپاد ساقط شده آمریکایی در صعده یمن