Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-20@03:26:17 GMT

ترفند‌های ساده برای جوانسازی پوست صورت

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۵۹۴۵۲

ترفند‌های ساده برای جوانسازی پوست صورت

به گزارش پارس نیوز، محمدباقر مینایی‌ ‌متخصص طب سنتی در خصوص روش‌های مراقبت از پوستبیان کرد: پوست در هر سنی طبیعت خاص خود را دارد. آب بهترین ماده‌ای است که در دسترس مردم قرار دارد و نقش موثری در حفظ لطافت و شادابی پوست ایفا می‌کند. وی اظهار داشت: افراد جوان باید پوست خود را با آب خنک بشویند، شستشوی پوست با آب خنک سبب باز شدن منافذ پوست، دفع فضولات سمی آن و جذب مواد و ترکیبات مفید از آب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از شستشوی صورت لازم نیست آن را به وسیله حوله یا پارچه خشک کنیم‌ و بهتر است رطوبت پوست در معرض هوا خشک شود. این متخصص طب سنتی افزود: شستشوی صورت به وسیله آب ولرم سبب جوانسازی پوست افراد میانسال می‌شود و از بروز چین و چروک روی پوست جلوگیری می‌کند. از طرفی شستشوی پوست صورت به وسیله آب گرم در کهنسالان‌ باعث به تعویق افتادن فرآیند پیری می شود. مینایی‌ تأ‌کید کرد: علاوه بر آب، ماساژ موضعی صورت با روغن‌های طبیعی مانند روغن زیتون و کنجد که از محلی تهیه شده باشند که گرم و خشک بوده، بسیار موثر است. وی ادامه داد: ماساژ موضعی صورت در افراد جوان به وسیله روغن بنفشه (که پایه آن از روغن زیتون گرفته شده باشد) تأثیر بسزایی در حفظ شادابی و نشاط پوست دارد. البته روغن بنفشه‌ای باید مورد استفاده قرار گیرد که به صورت 100 درصد خالص از روغن زیتون فرآوری شده باشد. این متخصص طب سنتی اضافه کرد: افراد جوان چاق باید هر روز و اشخاصی که لاغر هستند سه مرتبه در هفته به مدت 20 دقیقه پوست خود را با روغن بنفشه ماساژ موضعی دهند و سپس استحمام کنند. وی با بیان اینکه مبتلایان به جوش‌های پوستی می‌توانند از ماسک سدر برای رفع جوش‌های خود استفاده کنند، تصریح کرد: افراد برای تهیه این ماسک باید سدر را در ماست مخلوط کرده و این ترکیب را بر روی صورتشان ماسک کنند و وقتی خشک شد با فشار آب و بدون تماس دست، پوست خود را بشویند و بگذارند در معرض هوا رطوبت پوستشان خشک شود. این متخصص طب سنتی توصیه کرد: میانسالان باید پوست صورت خود را به وسیله روغن بنفشه یا ترکیبی از روغن بنفشه به همراه بادام تلخ ماساژ موضعی دهند. این گروه از اشخاص نیز باید همانند افراد جوان در صورتی که لاغر بوده سه مرتبه در هفته و اگر مبتلا به چاقی هستند هر روز پوست خود را به وسیله این روغن‌ها ماساژ موضعی دهند و پس از بیست دقیقه استحمام کنند. مینایی‌ تاکید کرد: کهنسالان‌ می توانند پوست صورتشان را به وسیله روغن بادام تلخ ماساژ موضعی دهند. ماساژ موضعی صورت توسط این روغن سبب تجمیع‌ آب میان‌ بافتی و زیر‌ جلدی، تنظیم قند و چربی خون، جلو گیری از چروکیدگی پوست و حفظ لطافت آن می‌شود. وی روغن اکلیل کوهی (رزماری) را از دیگر روغن‌های مناسب برای این گروه از افراد برشمرد و گفت: ماساژ موضعی صورت به وسیله روغن بادام تلخ اثربخشی بیشتری نسبت به روغن رزماری دارد. وی یادآور شد: اشخاص کهنسال لاغر باید همانند جوانان و میانسالان سه مرتبه در هفته و اگر دارای اضافه وزن هستند، هر روز پوست خود را‌ به وسیله این روغن ها ماساژ موضعی دهند و پس از 20 دقیقه استحمام کنند.

منبع: پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۵۹۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه جایی بیش از ۲۱ هزار مسافر در راه آهن زاگرس

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حسن زیودار گفت: با آغاز سفر‌های نوروزی از ۲۳ اسفند پارسال و تداوم آن تا ۱۷ فروردین امسال و همزمان با پیک نوروزی، ۲۱ هزار و ۵۵۶ مسافر در راه آهن زاگرس جابه جا شدند.

وی افزود: این تعداد مسافر به وسیله ۳۸۴ رام قطار جابه جا شده اند.

زیودار نفر کیلومتر ثبت شده در پیک نوروزی را ۲ میلیون و ۳۰۶ هزار کیلومتر عنوان کرد و ادامه داد: قطار وسیله نقلیه‌ای مطمئن، ایمن با هزینه مقرون به صرفه است و همین امر باعث شده مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گیرد.

راه‌آهن زاگرس یکی از نواحی بیست و یک گانه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است که اداره راه آهن زاگرس، مأموریت بهره‌برداری از شبکه و تجهیزات آن به منظور ارائه خدمات حمل و نقل بار در شبکه ریلی و همچنین حفاظت از حریم خطوط و ایستگاه‌های حوزه استحفاظی شوشتر و هفت تپه تا تنگ هفت استان لرستان به طول ۲۲۵ کیلومتر و با محوریت ایستگاه تشکیلاتی اندیمشک را برعهده دارد.

دیگر خبرها

  • معجزه ۳ روغن طبیعی برای رشد مو
  • خواص شگفت‌انگیز روغن ماکادمیا برای سلامتی، پوست و مو
  • جابه جایی بیش از ۲۱ هزار مسافر در راه آهن زاگرس
  • دستگاه تحلیل سیگنال‌های الکتریکی در لایه‌های پوست ساخته شد/ امکان بهبود و پایش زخم
  • تعمیر لامپ‌های سوخته: یک ترفند کاربردی و ساده (فیلم)
  • ترفند رفع گرفتگی لوله؛ تمیزی و خوش بو کردن سینگ ظرفشویی و روشویی توالت (فیلم)
  • ترفند این زن برای خالی کردن حساب دایی‌اش همه را بهت زده کرد! | ویدئو
  • کاریابی اینترنتی، ترفند کلاهبرداران سایبری
  • طرح ویژه برخورد با رانندگان بدون گواهینامه اجرا می شود
  • همه چیز در مورد کرم زینک اکساید