Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «هدانا»
2024-04-25@03:51:13 GMT

اولین پیش بینی‌ها از فصل جوایز سینمای جهان در سال 2018

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۶۰۰۱۷

اولین پیش بینی‌ها از فصل جوایز سینمای جهان در سال 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، سنتی نا نوشته میان رسانه های سینمایی و فرهنگی وجود دارد که بلافاصله پس از فصل جوایز هر سال، فصل جوایز سال آینده را پیش بینی می کنند. پیش بینی هایی که شاید فقط بین 20 تا نهایتا 60 درصد به واقعیت نزدیک باشد اما هم به آمادگی کارشناسان کمک می کند و هم شبیه یک بازی بین رسانه ها، رقابت ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رقابتی که در میان رسانه های آمریکایی خود می تواند به بخشی از کمپین تبلیغ فصل جوایز برای برخی از آثار تبدیل شود. امسال ما هم تصمیم گرفتیم نگاهی بیندازیم به مهم ترین چهره هایی که می توانند شانس خوبی برای نامزدی در اسکار داشته باشند. در سالی که چهره های مهم سینمای جهان خود را بار دیگر میهمان پرده سینما می کنند، انتخاب بهترین واقعا سخت است اما نگاهی به نامزدهای احتمالی اسکار آینده و فیلم هایی که شاید در طول امسال با اقبال منتقدان و مخاطبان رو به رو شوند می تواند جذاب باشد. سیبی که به هوا پرتاب می شود بارها می چرخد تا به زمین برسد. اما سیب مورد نظر ما هنوز به هوا پرتاب هم نشده.

امسال فیلم های مهم زیادی حداقل روی کاغذ وجود دارند که می توانند پتانسیل نامزدی در بخش های مختلفی را داشته باشند. فیلم های زیر تنها بخش از آثار مهم امسال خواهند بود که اگر پیش بینی ها درست باشد می توانند در روزهای ابتدایی سال آینده میلادی خودشان را نامزد جایزه اسکار ببینند. هر چند همان طور که اشاره شد همیشه باید منتظر شگفتی ها، فیلم اولی ها و آثاری بود که با تصمیمات ناگهانی دونالد ترامپ، مهم می شوند. تا آن موقع اما سازندگان فیلم های زیر می توانند امیدوار تر از بقیه باشند.

کوچک کردن

کارگردان: الکساندر پین

نویسنده: الکساندر پین، جیم تیلور

بازیگران: مت دیمون، کریستن ویگ، کریستوف والتز، الک بادوین، نیل اتریک هریس، جیسون سودکیس و...

ژانر: کمدی علمی تخیلی

پخش کننده: پارامونت

تاریخ اکران: 22 دسامبر 2017

خلاصه داستان: یک زوج که هیچ راهی در زندگی برایشان نمانده تصمیم می گیرند خودشان را به صورت داوطلبانه کوچک کنند. با این حال زن در آخرین لحظات نظرش را تغییر می دهد.

سایه روشن: الکساندر پین همیشه مورد علاقه اعضای آکادمی بوده است. او هفت فیلم سینمایی را در کارنامه خودش دارد و تاکنون هفت بار هم نامزدی در اسکار را تجربه کرده و دو مجسمه طلایی هم به خانه برده. او آخرین بار به خاطر «نبراسکا» در سال 2014 نامزد جایزه بهترین کارگردانی شده بود. پنج فیلم آخر پین مجموعا نامزد 19 جایزه اسکار شده اند. همه این اعداد و ارقام نشان می دهد که ساخته جدید او هم می تواند یک انتخاب بدون ریسک برای هر لیست پیش بینی اسکاری باشد. خصوصا این که موضوع جدید اثر او به نظر کمی شبیه فیلم «او» اسپایک جونز می آید. اگر پرداخت خوبی هم داشته باشد چه بسا نامزدی در بخش بهترین فیلمنامه هم قطعی باشد. اگرچه تهیه کننده فیلم جدید پین، مارک جانسون است که سال 1989 با «مرد بارانی» توانست اسکار بهترین فیلم سال را بگیرد اما به نظر نمی رسد «کوچک کردن» شانس زیادی برای اسکار بهترین اثر سال داشته باشد. خصوصا در این سال ها که اعضای آکادمی نشان داده اند فقط فیلمی را انتخاب می کنند که کارکرد سیاسی اجتماعی مناسبی برایشان داشته باشد و بعید به نظر می رسد با وجود دونالد ترامپ سال آینده هم از این خصیصه برای فیلم برتر اسکار کوتاه بیایند. مگر این که «کوچک کردن» حاوی مفاهیمی هم باشد که آکادمی طالب آن است.

پیش بینی نامزدی: اگر ساخته جدید الکساندر پین در بخش های بهترین فیلم، کارگردانی و فیلمنامه نویسی نامزد اسکار شد تعجب نکنید. هر چند در میان بازیگران آن هم مت دیمون شانس خوبی برای نامزدی در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد دارد و کریستوف والتز هم یک مدعی همیشگی برای بردن اسکار نقش مکمل است. هر چند «کوچک کردن» ساخته تارانتینو نیست.

پروژه بدون نام «دیترویت»

کارگردان: کاترین بیگلو

نویسنده: مارک بوال

بازیگران: جان کراسینسکی، کیتلین دور، هانا ماری، ویل پولتر، جان بویگا، آنتونی مکی و...

ژانر: درام تاریخی- جنایی

پخش کننده: آناپورنا پیکچرز

تاریخ اکران: 4 آگوست 2017

خلاصه داستان: سال 1967 در دیترویت پلیس به یک مِی‌خانه بدون مجوز حمله می کند. درگیری نیروهای پلیس با شاهدین، مردم و مشتریان می‌خانه، این اتفاق را تبدیل به یکی از وحشیانه ترین اعمال پلیس آمریکا در تاریخ این کشور می‌کند. این واقعه باعث موج اعتراضات مردمی به خشونت پلیس می شود. اتفاقی که سوژه فیلم جدید کاترین بیگلو است.

سایه روشن: «محفظه رنج» و «30 دقیقه پس از نیمه شب»، جدیدترین ساخته های کاترین بیگلو به شدت مورد تحسین اعضای آکادمی قرار گرفت. به طوری که هر دو، نامزد اسکار بهترین فیلم شدند و اولی هم این جایزه را برد و هم بیگلو را در سالی که با همسر سابقش جیمز کامرون رقابتی سنگین داشت به اولین زن برنده اسکار بخش کارگردانی تبدیل کرد. نوع روایت در ساخته جدید بیگلو بسیار پر اهمیت است. نزدیک شدن به هر کدام از طرفین دعوا می تواند عواقب جبران ناپذیری برای او با خود به همراه آورد. با توجه به بازیگران سیاه پوست بسیاری که در فیلم حضور دارند، ساخته بیگلو بعید است که چندان آب در آسیاب نیروهای پلیس ریخته باشد. در حال حاضر اعتراض به مردان قانون مد جدید هالیوود است. باید دید آیا تا سال آینده، باز هم این مساله پا بر جا می ماند، یا بیگلو و فیلمش از رقابت اسکار کنار می روند؟ اگر این فیلم بدون نام و نشان، بتواند کارکردی علیه رئیس جمهور فعلی آمریکا و سیاست هایش داشته باشد، اما چه بسا شانس خوبی برای اسکار بهترین فیلم داشته باشد.

پیش بینی نامزدی: این پروژه بدون نام می تواند در بخش های بهترین فیلم، کارگردانی و فیلمنامه با بقیه آثار رقابت کند. اما بعید است بازیگران آن چندان شانسی برای بردن اسکار داشته باشند. شاید حداکثر یک نفر از آنها بتواند نامزد شود.

دانکرک

نویسنده و کارگردان: کریستوفر نولان

بازیگران: تام هاردی، کیلن مرفی، مارک رایلنس، کنت برانا، هری استایلز و....

ژانر: اکشن، تریلر، جنگی

پخش کننده: برادران وارنر

تاریخ اکران: 21 جولای 2017

خلاصه داستان: سربازان متفقین توسط ارتش آلمان محاصره شده اند و تمام تلاششان را می کنند تا از منطقه دانکرک، بزرگ ترین فرار تاریخ را انجام دهند.

سایه روشن: کریستوفر نولان یکی از کارگردان هایی است که منتقدین اسکار، نام او را به عنوان یکی از بزرگ ترین کارگردانان تاریخ سینما که جایزه اسکار را نبرده اند، کنار استنلی کوبریک و آلفرد هیچکاک می گذارند. مردی که تاکنون فقط 3 بار نامزد اسکار شده و این نامزدی ها هم دوبار به خاطر فیلمنامه های «تلقین» و «ممنتو» بوده و یک بار هم به خاطر تهیه «تلقین». ساخته قبلی او «در میان ستارگان» در عین ناباوری نامزد هیچ کدام از جوایز اصلی نشد تا حالا طرفداران بزرگ ترین کارگردان انگلیسی دهه اخیر، نا امیدانه تر از قبل به آرای اعضای آکادمی امیدوار باشند. حقیقت این است که در 20 سال اخیر، فقط 4 بار برنده اسکار بهترین فیلم در سه ماه اکتبر، نوامبر و دسامبر، در آمریکا اکران نشده. بر همین اساس شانس «دانکرک» برای بردن اسکار بهترین فیلم خیلی کم است. در عین حال برادران وارنر به عنوان پخش کننده، سال بدی را سپری کرده و در اسکار 2017، هیچ کدام از فیلم هایش نتوانستند نامزد جایزه بهترین فیلم سال شوند.

بهترین اتفاق برای «دانکرک»، همان اتفاقی است که برای «تلقین» رخ داد و آن این است که در چند بخش از جمله بهترین فیلم نامزد اسکار شود. با این حال نامزدی کریستوفر نولان در بخش بهترین کارگردانی چیزی نیست که حاضر به شرط بستن رویش باشیم. تا پیش از «دانکرک» خیلی ها دلیل دیده نشدن نولان در اسکار را کارگردانی فیلم هایی می دانستند که سابقه تاریخی نشان داده که اعضای آکادمی چندان علاقه ای به آن ندارند. سه گانه کامیک بوکی «شوالیه تاریکی» و دو فیلم علمی- تخیلی «تلقین» و «در میان ستارگان» دقیقا چوب همین موضوع را خوردند. اما فیلم های جنگی همیشه مورد علاقه آکادمی بوده که این می تواند شانس «دانکرک» را به نسبت آثار قبل نولان در اسکار بالاتر ببرد. با این حال نکته حائز اهمیت این است که اعضای آکادمی بعید است مهم ترین جایزه سینمایی کشورشان را به اثری در مورد حماسه جنگی یک کشور دیگر( بریتانیا) اهدا کنند. مگر این که دلیل منطقی و قابل توجهی پیدا شود که تا پیش از دیده شدن «دانکرک» نمی توان روی این موضوع صحبت قابل توجهی کرد.

پیش بینی نامزدی: اگر عناد آکادمی با نولان به پایان برسد و در خوشبینانه ترین حالت، ساخته جدید کارگردان «تلقین» می تواند نامزد بهترین فیلم و کارگردانی بشود. در مورد فیلمنامه، با توجه به این که با یک فیلم جنگی رو به رو هستیم باید کمی محتاطانه تر پیش بینی کرد اما بدون شک ساخته نولان در بخش های موسیقی متن، طراحی صحنه، تدوین، فیلمبرداری و هر دو بخش مربوط به صدا رقیب جدی برای آثار دیگر امسال است. اگر جلوه های ویژه –که همیشه نقطه قوت فیلم های نولان بوده- را هم به این فهرست اضافه کنیم ساخته جدید او در بهترین حالت می تواند به رکورد 8 نامزدی «تلقین» در اسکار برسد. آیا سال 2017 سال آشتی اعضای آکادمی با نابغه سینمای بریتانیا است؟

سیاه ترین ساعت

کارگردان: جو رایت

نویسنده: آنتونی مک کارتن

بازیگران: گری الدمن، جان هارت، لیلی جیمز و...

ژانر: درام بیوگرافی- تاریخی

پخش کننده: فوکوس فیچرز

تاریخ اکران: 24 نوامبر 2017

خلاصه داستان: این فیلم روایت گر روزهای ابتدایی جنگ جهانی دوم و تقابل سر وینستون چرچیل و آدولف هیتلر است.

سایه روشن: جو رایت از آن دست کارگردانان بریتانیایی است که آثارش به نسبت مورد توجه منتقدین قرار می گیرند اما خود او چندان سهمی از تحسین ها نبرده است. «غرور و تعصب» در سال 2006 نامزد 4 جایزه اسکار شد، «تاوان» در 2008 شانس بردن 7 اسکار را داشت و یک جایزه در بخش موسیقی به خودش اختصاص داد و «آنا کارنینا» هم کاندید دریافت 4 جایزه اسکار شد که فقط یک مجسمه را در بخش طراحی لباس برد. سهم رایت از این نامزدی ها اما صفر است. «سیاه ترین ساعت» با نگاهی به زندگی وینستون چرچیل می تواند ادامه ای بر کارنامه محترمانه جو رایت باشد. از طرفی هم شاید از جمله اثاری باشد که هر بازیگری دوست دارد در آن ایفای نقش کند. فیلم های بیوگرافی عموما مشتریان خوبی در بردن اسکار های بخش بازیگری هستند.

پیش بینی نامزدی: به جز نامزدی در بخش بهترین فیلم که می تواند بزرگ ترین اتفاق برای «سیاه ترین ساعت» باشد، بازی گری الدمن در نقش وینستون چرچیل هم می تواند هر عضو آکادمی را به رای دادن برای او ترغیب کند. ضمن این که در بخش نقش مکمل مرد، جان هارت فقید با نقش نویل چمبرلین هم می تواند توجهات را به خود جلب کند. او اکنون فاکتور مهمی را دارد که هیث لجر هم برای بردن اسکار آن را داشت: مرده است! به سنت فیلم های تاریخی، این اثر می تواند در بخش های طراحی صحنه و لباس و چهره پردازی هم شانس خوبی داشته باشد. آیا خود جو رایت هم می تواند بالاخره نامزد اسکار شود؟

پروژه بدون نام پل توماس اندرسون

نویسنده و کارگردان: پل توماس اندرسون

بازیگران: دنیل دی لوییز، لزلی منویل، ریچارد گراهام و...

ژانر: درام

پخش کننده: فوکوس فیچرز و یونیورسال

تاریخ اکران: مشخص نیست

خلاصه داستان: یک طراح لباس در لندن دهه 50 تصمیم می گیرد برای اشراف و خانواده سلطنتی کار کند.

سایه روشن: مثل الکساندر پین، پل توماس اندرسون هم همیشه توسط اعضای آکادمی تحویل گرفته شده. با این تفاوت که پین برنده مجسمه طلایی هم شده اما اندرسون فقط شش بار نامزدی در اسکار را تجربه کرده است. سال 2008، دنیل دی لوییز به خاطر بازی در فیلم «خون به پا می شود» توانست اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را از دستان جانی دپ و «سویینی تاد» بقاپد و حالا پس از 10 سال دی لوییز در فیلمی از پل توماس اندرسون به ایفای نقش خواهد پرداخت. از آنجایی که اثر بدون نام و جدید پل توماس اندرسون هنوز تاریخ اکران ندارد، دو احتمال وجود دارد. یا هنوز پخش کننده نتیجه کار را نمی داند و یا این که تهیه کنندگان در حال مذاکره با یک جشنواره مهم برای رونمایی اولیه از اثرشان هستند. اگر این فیلم را در طول سال، جزو فهرست یک جشنواره مهم دیدید و تاریخ اکران عمومیش هم پس از ماه آگوست بود، حتم بدانید که پتانسیل حضور در جمع مهم ترین فیلم های سال بعد را دارد.

پیش بینی نامزدی: پل توماس اندرسون جزو معدود افرادی است که شانس نامزدی برای سه جایزه اسکار را دارد. حداقل روی کاغذ نباید خیلی تعجب کرد اگر او به خاطر تهیه کنندگی‌اش در بخش بهترین فیلم، به خاطر کارگردانیش در بخش بهترین کارگردانی و به خاطر نویسندگیش در بخش بهترین فیلمنامه ارجینال نامزد کسب جایزه شود. شاید از این حیث فقط کریستوفر نولان بتواند امسال با او رقابت کند. به جز این موارد، می توانید روی دنیل دی لوییس هم برای جایزه بازیگر مرد نقش اول امیدوار باشید. از آنجایی که موضوع فیلم در مورد طراحی لباس است، پروژه بدون نام پل توماس اندرسون می تواند در بخش بهترین طراحی لباس و بهترین طراحی صحنه هم شانس خوبی داشته باشد.

مرا به نام خودت بخوان

کارگردان: لوکا گوادانینو

نویسنده: لوکا گوادانینو، جیمز آیووری و والتر فاسانو بر اساس رمانی به همین نام نوشته آندره آچیمن

بازیگران: تیموتی شلمی، مایکل استالبرگ، آرمی همر، امیرا کاسار و...

ژانر: درام رمانتیک همجنس بازانه

پخش کننده: سونی پیکچرز کلاسیک

تاریخ اکران: 24 نوامبر 2017

خلاصه داستان: در ایتالیای دهه 80 یک پسر 17 ساله و یک پسر 24 ساله به هم علاقه‌مند می شوند.

سایه روشن: با جایزه گرفتن «مهتاب»، حالا حالا ها می شود منتظر فیلم های شنیع همجنس بازانه بود. یکی از این آثار که شاید سال آینده مهم ترین فیلم اقلیت های جنسی در اسکار باشد، ساخته لوکا گوادانینوی ایتالیایی است. فیلمساز 46 ساله و اهل سیسیل تا به حال فقط یک بار به خاطر «شیرجه» توانسته مورد توجه جشنواره ونیز قرار گیرد. اما به نظر می رسد ساخته جدیدش به خاطر موضوع خاصی که دارد بتواند توجهات بیشتری را نصیب او کند. گوادانینو که زیر سایه کارگردان های بزرگ کشورش قرار دارد، با ساخته جدیدش امسال در جشنواره ساندنس شرکت داشت و بلافاصله پس از اکران، سونی پیکچرز کلاسیک سریعا اقدام به خرید حق پخش این اثر کرده و در اولین اقدام آن را در جشنواره بین المللی فیلم برلین روی پرده فرستاده است. وقتی این شرکت برای اکران «مرا به نام خودت بخوان» در نوامبر پیش رو برنامه ریزی می کند، یعنی احتمال دارد که بتواند رای اعضای آکادمی را در برخی بخش ها به خودش اختصاص دهد. آیا این فیلم می تواند بهترین اثر سال شود؟ از اسکار چیزی بعید نیست اما اهدای دو جایزه پشت هم به فیلم های همجنسبازانه، فقط زیاده روی نیست، بلکه با ملاک های اسکار هم یک تابو به حساب می آید. اما در اسکار هیچ چیز از هیچ کس بعید نیست.

پیش بینی نامزدی: با یک فیلم تاریخی طرفیم. پس شانس آن را برای طراحی صحنه و لباس نباید دست کم گرفت. همین طور این اثر همجنس بازانه است. این موضوع به خودی خود شانس آن را برای نامزدی در بخش بهترین فیلم و حتی کارگردانی هم افزایش می دهد. اقتباسی هم هست و برای نامزدی در اسکار فیلمنامه، در روزگار رواج ایده های ارجینال، چه چیزی بهتر از اقتباسی بودن؟ بازیگران نقش اصلی فیلم، تیموتی شلمی و ارمی همر هم می توانند توجهات را به خودشان جلب کنند.

مادر!

نویسنده و کارگردان: دارن آرانوفسکی

بازیگران: جنیفر لاورنس، خاویر باردم، میشل فایفر، اد هریس و...

ژانر: درام رازآلود

پخش کننده: پارامونت پیکچرز

تاریخ اکران: 13 اکتبر 2017

خلاصه داستان: آرامش یک زوج جوان، با آمدن میهمانی ناخوانده دگرگون می شود و رابطه شان با هم در آزمونی سخت قرار می گیرد.

سایه روشن: دارن آرانوفسکی از آن دست کارگردان هایی است که در طول کارنامه کاریش کم و بیش مورد توجه آکادمی قرار گرفته اما هیچ وقت نتوانسته اتفاق بزرگی را رقم بزند. خود او فقط یک بار به خاطر «قوی سیاه» نامزدی در اسکار را تجربه کرده است اما فیلم های او بعضا نامزد 5 مجسمه طلایی هم شده اند. تا کنون بازیگران صاحب نامی مقابل دوربین آرانوفسکی قرار گرفته اند. از این بین ماریسا تومی، میکی رورک، الن برستین و ناتالی پورتمن توانسته اند به خاطر بازی در فیلم های کارگردان «پی»، نامزدی در اسکار را تجربه کنند و پورتمن حتی برای «قوی سیاه» موفق به کسب جایزه هم شد. تفاوتی که حداقل روی کاغذ، «مادر!» با آثار پیشین آرانوفسکی دارد اول از همه در تیم عوامل خودش را نشان می دهد. به جز چهار بازیگر اصلی این پروژه که همه یا اسکار را برده اند و یا حداقل سه بار نامزد آن شده اند، بقیه عوامل پشت دوربین هم از میان کسانی هستند که آکادمی به آنها علاقه نشان داده است. یوهان یوهانسن، موزیسین ایسلندی تبار فیلم های «سیکاریو»، «ورود» و «تئوری همه چیز» که تاکنون دوبار هم نامزد جایزه اسکار شده جای کلینت منسل را گرفت که موزیسین ثابت همه آثار آرانوفسکی تا امروز بوده و در مجموع کارنامه اش حتی یک بار هم نتوانسته نزدیک جایزه مهمی شود. در فیلمبرداری نام متیو لیبیاتیک بار دیگر دیده می شود. فیلمبرداری که به خاطر «قوی سیاه» نامزدی در اسکار را تجربه کرده. اندرو ویزبلوم هم که در کارنامه اش تدوین بر روی فیلم هایی مثل «شیکاگو»، «قلمرو طلوع ماه» و «کشتی گیر» دیده می شود دوباره پشت میز تدوین یکی دیگر از آثار آرانوفسکی قرار گرفته است. او هم به خاطر «قوی سیاه» نامزد بردن جایزه اسکار شده بود. آرانوفسکی حتی برای طراح صحنه هم سراغ چهره مهمی مثل لری دیاس رفته که به خاطر «تلقین» کریستوفر نولان مورد توجه اعضای آکادمی قرار گرفته تا در کنار دنی گلیکر، طراح لباس فیلم «میلک» توقع بهترین نتیجه را داشته باشد. اگر فکر می کنید که آرانوفسکی فقط به مسائل تکنیکی توجه دارد، احتمالا او را نمی شناسید.منتظر نباشید که یک ملودرام خانوادگی ببینید. بلاخره پای صحبت های سیاسی مذهبی اجتماعی هم به میان خواهد آمد. از ما فعلا نشنیده بگیرید اما به نظر می رسد فیلم ارتباطی هم با بحران پناهجویان داشته باشد.

پیش بینی نامزدی: هر چند شانس خوبی هست اما با قطعیت نمی توان گفت که «مادر!» نامزد اسکار بهترین فیلم می شود اما شانس دارن آرانوفسکی برای نامزدی در بخش کارگردانی خیلی خوب است. همین طور تک تک بازیگران این پروژه هم می توانند به حضور در اسکار امیدوار باشند. اگر در بخش فیلمنامه هم نامزد شود، ساخته جدید دارن آرانوفسکی جزو اثاری خواهد بود که می توانند 5 جایزه بزرگ سال را به خودشان اختصاص دهند. هر چند در بازی قدرت امسال، شاید این موضوع فقط روی کاغذ باقی بماند.

Mudbound

کارگردان: دی ریس

نویسنده: دی ریس، ویرجیل ویلیامز بر اساس کتابی به همین نام نوشته هیلاری جوردن

بازیگران: کری مولیگان، گرت هدلاند، جیسون کلارک و...

ژانر: درام

پخش کننده: نتفلیکس

تاریخ اکران: مشخص نیست

خلاصه داستان: دو مرد پس از جنگ جهانی دوم به کشورشان بر می گردند تا روی مزرعه ای در می سی سی پی کار کنند. اما زندگی ناعادلانه پس از جنگ و تبعیض نژاد مشکلاتی برای آنها به همراه می آورد.

سایه روشن: اگر اتفاقی که سال گذشته برای نیت پارکر افتاد و به خاطر یک رسوایی اخلاقی از فصل جوایز کنار گذاشته شد، یا اتفاقات مشابه این برای دی ریس و فیلم جدیدش نیفتد، قطع بدانید که Mudbound می تواند یکی از فیلم های مهم فصل جوایز 2018 شود. ساخته جدید دی ریس اولین بار در 21 ژانویه همین امسال در جشنواره ساندنس روی پرده رفت و توجه منتقدان را به خودش جلب کرد و با تشویق های ایستاده مخاطبان رو به رو شد. یک کارگردان زن سیاه پوست همجنس باز در روزهایی که هالیوود تقابل جالب توجهی با دونالد ترامپ و سیاست های خاص او دارد، به خودی خود می تواند مورد توجه تک تک اعضای آکادمی قرار بگیرد. چه رسد به این که این کارگردان سراغ موضوع بی عدالتی های اجتماعی پس از جنگ دوم جهانی رفته که کاملا می توان آن را به شرایط فعلی جامعه آمریکا هم ارتباط داد.

پیش بینی نامزدی: به عنوان یک کارگردان زن سیاه پوست همجنس باز، دی ریس دقیقا همان سوژه ایست که هالیوود می خواهد. اگر کارش هم استاندارد بوده باشد، یک گزینه ایده آل برای نامزدی در اسکار است. بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین فیلم هم در خوش بینانه ترین حالت می توانند پذیرای Mudbound باشند.

بزرگ ترین شومن

کارگردان: مایکل گریسی

نویسنده: مایکل آرنت، جنی بیکس و بیل کاندن

بازیگران: هیو جکمن، زک افرون، میشل ویلیامز، ربکا فرگوسن و...

ژانر: درام بیوگرافی موزیکال

پخش کننده: فاکس قرن بیستم

تاریخ اکران: 25 دسامبر 2017

خلاصه داستان: این فیلم اقتباسی از زندگی تی. پی. بارنوم، بازرگان، شومن و سیاستمدار آمریکایی موسس سیرک بارنوم و بیلی است.

سایه روشن: موزیکال هایی که در فصل جوایز اکران می شوند همیشه شانس خوبی برای دیده شدن دارند. فقط امسال و «لا لا لند» را در نظر نگیرید. تا قبل از ساخته دیمین شزل هم فیلم های موزیکالی مثل «بی نوایان»، «شیکاگو»، «داستان وست ساید»، «در میان جنگل» و «سویینی تاد» بوده اند که در ماه دسامبر روی پرده رفته اند و در اسکار هم درخشان ظاهر شده اند. اگر نام هایی مثل «مری پاپینز»، «آوای موسیقی»، «مولن روژ»، «جادوگر شهر از» و... را هم حساب کنیم که در دسامبر اکران نشده اند اما توانسته اند چندین جایزه اسکار را به خودشان اختصاص دهند، می توانیم نتیجه بگیریم که آکادمی به طور کل از فیلم های این ژانر لذت می برد و «بزرگ ترین شومن» هم می تواند روی همین موج نامزدی در اسکار را تجربه کند. یادمان باشد تنها نامزدی اسکار هیو جکمن هم به فیلم موزیکال «بی نوایان» مربوط می باشد. از طرفی آکادمی هم به فیلم های موزیکال علاقه مند است و هم بیوگرافی ها را دوست دارد. شاید تنها نگرانی، فیلم اولی بودن مایکل گریسی باشد که می تواند این اثر را از نامزدی در بخش بهترین فیلم سال کمی دور کند.

پیش بینی نامزدی: نه فقط هواداران ولوورین در مردان ایکس و نه فقط استرالیایی ها، شاید همه آنهایی که سال 2009 بعد از افتتاحیه موزیکال اسکار آن سال، در کوداک تیاتر ایستاده هیو جکمن را تشویق کردند، آرزو دارند که بتوانند به خاطر نامزدی (چه بسا بردن) اسکار دوباره بازیگر جنتلمن قاره اقیانوسیه را تشویق کنند. فیلم های موزیکال همین طور شانسی فوق العاده برای نامزدی و بردن دو جایزه بهترین موسیقی متن و بهترین ترانه سال را دارند. خصوصا که ترانه سراهای فیلم «لا لا لند» هم با این اثر همکاری می کنند. اگر «بزرگ ترین شومن» در بخش بهترین فیلم هم نامزد شد، تعجب نکنید.

قصر شیشه ای

نویسنده و کارگردان: دستین دنیل کرتون بر اساس کتابی از جنت والز

بازیگران: بری لارسن، نومی واتس، وودی هارلسون و...

ژانر: درام

پخش کننده: لاینزگیت

تاریخ اکران: مشخص نیست

خلاصه داستان: این فیلم بر اساس داستان زندگی جنت والز ساخته شده. دختری که در خانواده ای پر جمعیت و از پدری الکلی و مادری هنرمند به دنیا می آید. او در طول زندگی پستی و بلندی های متعددی را تجربه می کند که سوژه ساخت فیلم سینمایی شده است.

سایه روشن: کرتون کارگردان به نسبت جوانی است که فیلم های قبلیش هم بعضا مورد توجه منتقدان قرار گرفته اند. آکادمی در سال های اخیر نشان داده که به فیلم های زندگی نامه ای علاقه خاصی دارد و «فصر شیشه ای» می تواند از این علاقه اعضای آکادمی نهایت استفاده را ببرد. «قصر شیشه ای» فارغ از این که نامزد بهترین فیلم بشود یا نشود، می تواند فرصت بسیار خوبی برای بری لارسن فراهم کند تا بار دیگر توجهات را به سوی خودش جلب کند. این خاصیت ویژه فیلم های زندگی نامه ایست. خصوصا در بخش فیلمنامه هم بدون شانس نیست. حداقل روی کاغذ. از لحاظ محتوایی هم داستاندر مورد خانواده ای است که باید از دست ماموران دولتی فرار کنند. این روزها سوژه خوبی برای کسب جایزه نیست؟

پیش بینی نامزدی: فیلمنامه اقتباسی و بازیگر نقش اول زن مهم ترین بخش هایی است که احتمال نامزدی «قصر شیشه ای» را در آن می دهیم. هر چند بری لارسن اگر می خواهد برای بار دوم اسکار ببرد امسال رقبای بسیار سر سختی دارد.

شگفت زده

کارگردان: تاد هینز

نویسنده: برایان سلزنیک بر اساس رمانی به همین نام نوشته خودش

بازیگران: جولین مور، میشل ویلیامز، امی هارگریوز و...

ژانر: درام

پخش کننده: آمازون

تاریخ اکران: مشخص نیست

خلاصه داستان: «شگفت زده» در دو مقطع روایت می شود. سال 1927 رز، از خانه اش نیوجرسی فرار می کند تا بتواند شبیه اسطوره اش لیلین میهیو شود. 50 سال بعد در 1977 بن، بعد از مرگ مادرش خانه شان در مینه سوتا را رها می کند و به نیویورک می آید. جایی که یادداشت رازآلودی منتظر اوست.

سایه روشن: برایان سلزنیک سال 2011 یک تجربه موفق اقتباس از رمان هایش را پشت سر گذاشت. در آن سال مارتین اسکورسیزی فیلم تحسین بر انگیز «هوگو» را بر اساس کتاب «اختراع هوگو کابره» از سلزنیک ساخت که نامزد 11 جایزه اسکار شد و در نهایت 5 جایزه را هم به خودش اختصاص داد. سلزنیک به عنوان نویسنده کارهای قابل دفاعی داشته اما به عنوان فیلمنامه نویس هنوز نمی توان با قطعیت در موردش صحبت کرد. سال گذشته یک تجربه بد از جی. کی. رولینگ فیلمنامه نویس را در قالب «جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آنان» روی پرده سینما دیدیم. باید دید آیا سلزنیک هم در راه رولینگ قدم می گذارد یا در نهایت می تواند ابتدای سال آینده نامزدی در اسکار را جشن بگیرد. از طرف دیگر تاد هینز هم که با فیلم همجنس بازانه «کارول» دو سال پیش توجهات زیادی را در جشنواره کن و فصل جوایز به خودش اختصاص داده بود حالا تجربه جدیدی را پیش رو دارد که ظاهرا ارتباطی با موضوع شنیع مذکور ندارد. باید دید بدون استفاده از چنین موضوعاتی آیا هینز می تواند موفقیت های فیلم قبلش را تکرار کند یا خیر.

پیش بینی نامزدی: آمازون در اسکار امسال بسیار خوب عمل کرد و هر چند با کمک کائنات اما بالاخره دو فیلم «منچستر بای د سی» و «فروشنده» اصغر فرهادی را به ترتیب به اسکار های بهترین فیلمنامه ارجینال و بهترین فیلم خارجی زبان رساند. اگر هنوز هم شرایط جهانی بر وفق مراد آمازونی ها باشد، «شگفت زده» شانس بالایی برای نامزدی در بخش های بهترین فیلم، کارگردانی و فیلمنامه خواهد داشت. میشل ویلیامز و جولین مور از آن دسته بازیگرانی هستند که هالیوود دوستشان دارد پس اگر آنها هم در سال 2018 بار دیگر نامزد اسکار شدند تعجب نکنید. خصوصا مور به خاطر بازی در دو نقش، مثل بازیکنی می ماند که مقابل دروازه خالی قرار گرفته. فقط کافی است که خوب از پس آنها بر آمده باشد.

جنگ جاری

کارگردان: آلفونسو گومز رخون

نویسنده: مایکل میتنیک

بازیگران: بندیکت کامبربچ، کاترین واترستون، مایکل شنون، تام هالند و...

ژانر: درام تاریخی- بیوگرافی

پخش کننده: کمپانی وینشتاین

تاریخ اکران: مشخص نیست

خلاصه داستان: توماس ادیسون و جورج وستینگهاوس در رقابت با یکدیگر، هر کدام می خواهند زودتر و ارزان تر برق را به مردم برساند.

سایه روشن: وقتی بگوییم تهیه کننده این اثر کمپانی مشهور وینشتاین است آیا برای شما سوالی پیش می آید که چطور قرار است نامزد اسکار شود؟ به جز هاروی وینشتاین که اسمش هم می تواند یک فیلم را نامزد اسکار در بخش بهترین اثر سال کند، حضور بندیکت کامبربچ و مایکل شنون که در سال های اخیر بسیار از طرف منتقدان با اقبال مواجه شده اند هم می تواند در بخش بازیگری شانس قابل توجهی برای «جنگ جاری» با خودش به همراه بیاورد. آلفونسو گومز رخون، سال 2015 با «من و ارل و دختر در حال مرگ» توجه منتقدان را به خودش جلب کرد. به طوری که حالا هاروی وینشتاین تصمیم گرفته پخش اثر جدید این کارگردان را بر عهده بگیرد.

پیش بینی نامزدی: نام وینشتاین در هالیوود مساوی نامزدی در بخش بهترین فیلم است. بندیکت کامبربچ و مایکل شنون در بخش بازیگری مرد می توانند جنگ برق را به اسکار هم بکشانند.

نبرد جنسیت ها

کارگردان: جاناتان دیتن و والری فریس

نویسنده: سایمون بیوفوی

بازیگران: اما استون، استیو کارل، الیزابت شو، سارا سیلورمن و...

ژانر: کمدی ورزشی، بیوگرافی

پخش کننده: فاکس سرچ لایت

تاریخ اکران: مشخص نیست

خلاصه داستان: این فیلم روایت گر داستان واقعی رقابت قهرمان شماره یک تنیس جهان بیلی جین کینگ و قهرمان سابق و کلاهبردار سریالی، بابی ریگز در سال 1973 است.

سایه روشن: کارگردانان «نبرد جنسیت ها»، یک زن و شوهرند که با فیلم اولشان «میس سان شاین کوچولو» توجهات زیادی را به خودشان جلب کردند. آنها که بسیار کم کار هم هستند، پس از ساخته سال 2006 شان، تا سال 2012 فیلمی نساختند. فیلم دوم آنها «روبی اسپارکس» اصلا نتوانست نزدیک به «میس سان شاین کوچولو» هم شود. این زوج دوباره فیلمی نساختند تا این که بالاخره امسال از ساخته سومشان رونمایی می کنند. اما استون به عنوان یک بازیگر برنده اسکار، بدون شک توجهات زیادی را نصیب فیلم «نبرد جنسیت ها» می کند و استیو کارل هم جزو بازیگرانی است که همیشه استانداردی از بازی را به مخاطب عرضه می کند. این ترکیب ممکن است باعث موفقیت ساخته جدید دیتن- فریس شود. سایمون بیوفوی، فیلمنامه نویس فیلم «نبرد جنسیت ها» هم یکی از چهره های جالب توجه دنیای نویسندگی سینما است. او تا کنون به خاطر نوشتن فیلمنامه های «127 ساعت» و «فول مانتی» دو بار نامزد جایزه اسکار شده و با فیلمنامه «میلیونر زاغه نشین» هم یک بار این جایزه را مشترکا با دنی بویل به خودش اختصاص داده. حالا زوج بویل، بیوفوی این بار در قامت تهیه کننده و نویسنده با زوج دیتن- فریس همکاری خواهند کرد.

پیش بینی نامزدی: استیو کارل و اما استون می توانند در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد و زن نامزد شوند. همین طور در بخش بهترین فیلمنامه سایمون بیوفوی شانس خوبی دارد.

ربودن ادگاردو مورتارا

کارگردان: استیون اسپیلبرگ

نویسنده: تونی کوشنر بر اساس کتابی به همین نام نوشته دیوید کرتزر

بازیگران: مارک رایلنس، اسکار ایزاک و...

ژانر: تاریخی

پخش کننده: دریم ورکس

تاریخ اکران: مشخص نیست

خلاصه داستان: در بلونیای سال 1858 پسری یهودی از خانواده اش گرفته می شود تا مسیحی بزرگ شود.

سایه روشن: استیون اسپیلبرگ در سال های اخیر، بعد از هر چند فیلمی که برای فصل جوایز اماده می کند، اثری خانوادگی یا ماجراجویانه می سازد. او در سال های اخیر هم پس از «اسب جنگی»، «لینکلن» و «پل جاسوس ها»، «غول بزرگ دوست داشتنی» را بر اساس کتابی از رولد دال برای کودکان ساخت و حالا دوباره نوبت حضور در اسکار فرا رسیده. این بار کارگردان «نجات سرباز ریان» سراغ یک پروژه تاریخی رفته. پروژه ای که اگر فقط نام این کارگردان بزرگ تاریخ سینما را یدک می کشید هم می توانست به خودی خود اهمیت پیدا کند. چه رسد به الان که موضوعش هم پتانسیل جایزه بردن دارد. خصوصا اگر روایت آن همان طوری باشد که تهیه کنندگان یهودی هالیوود توقع دارند کارگردان «مونیخ» از زندگی یک خانواده یهودی مظلوم قرن نوزدهم نشان دهد. اسپیلبرگ برای فیلم جدیدش دوباره سراغ همکاری با تونی کوشنر رفته. نویسنده ای که به خاطر «لینکلن» و «مونیخ» دوبار نامزد جایزه اسکار شد و شاید امسال برای سومین بار با «ربودن ادگاردو مورتارا» شانس خودش را برای بردن مجسمه طلایی امتحان کند. به هر حال حتی آمریکایی ها هم ضرب المثل «تا سه نشه، بازی نشه» را دارند. به جز همکاری مجدد با کوشنر، اسپیلبرگ در بخش موسیقی مثل همیشه با جان ویلیامز همکاری کرده و فیلمبرداری اثرش را هم به یانوش کامینسکی سپرده. افرادی که روی کاغذ فقط اسمشان مساوی نامزدی در اسکار است. ویلیامز 50 بار نامزد اسکار شده و 5 بار هم این جایزه را برده و کامینسکی هم شش بار نامزدی در اسکار را تجربه کرده که نتیجه اش دو مجسمه طلایی بوده. هر دوی این جوایز هم برای فیلم های اسپیلبرگ به دست آمده است. کارگردان «فهرست شیندلر» فیلم جدیدش را برای تدوین باز هم به مایکل کان سپرده است. فردی که هشت بار نامزدی در اسکار را تجربه کرده که هفت بار آن به خاطر فیلم های گذشته اسپیلبرگ بوده. او هم از میان این هشت نامزدی سه مجسمه طلایی برده که هر سه مدیون فیلم های اسپیلبرگ بوده است. جمیع این شرایط را که کنار هم می گذاریم به نظر می رسد «ربودن ادگاردو مورتارا» پتانسیل قرار گرفتن در میان بزرگ ترین آثار تاریخ سینما دارد. آیا این اتفاق رخ می دهد؟!

پیش بینی نامزدی: اسپیلبرگ پتانسیل نامزدی در بخش بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را دارد. تونی کوشنر هم می تواند امیدوار به نامزدی در بخش بهترین فیلمنامه اقتباسی باشد. نام جان ویلیامز هم که با نامزدی در اسکار گره خورده و فیلمبرداری و تدوین هم بدون شانس نیستند. اگر بازی ها هم خوب باشد، اسپیلبرگ می تواند امیدوار باشد که اثر جدیدش در بیش از 6 بخش کاندید دریافت مجسمه طلایی شود. فقط در یک صورت احتمال دارد این فیلم زیر سایه قرار بگیرد و آن هم رسیدن «پست» به فصل جوایز است. فیلمی که ساخت آن به تازگی اعلام شده اما به نظر می رسد قرار است همه اقدامات انجام شود تا اسپیلبرگ فیلم دیگری هم در فصل جوایز امسال داشته باشد. در این صورت ممکن است پخش کننده، تصمیمات دیگری را در مورد یکی از این دو فیلم اتخاذ کند تا آنها با هم مبارزه نکنند.

دیگران و شگفتی ها:

امسال وودی آلن با یک فیلم کمدی دیگر به سینما باز می گردد. او که سال گذشته با «کافه سوساییتی» جشنواره کن را افتتاح کرد امسال برای ساخت فیلم دوربینش را از لس انجلس به نیویورک برده و داستانش را در دهه 50 و در این شهر روایت می کند. کیت وینسلت و جاستین تیمبرلیک مهم ترین بازیگران ساخته جدید آلن هستند.اگر آمازون به عنوان پخش کننده این اثر کار خودش را خوب انجام دهد، تکرار موفقیت «نیمه شب در پاریس» می تواند دور از دسترس نباشد. احتمالا اولین بار از این اثر در جشنواره کن رونمایی خواهد شد. در جشنواره امسال ممکن است از «فریب» سوفیا فورد کاپولا هم رونمایی شود. اثری که ظاهرا کریستن دانست در آن شانس خوبی برای دیده شدن دارد.

جشنواره بین المللی فیلم کن هر ساله نقش مهمی در معرفی برخی از مهم ترین کاندیداهای نامزدی در بخش بهترین فیلم خارجی زبان اسکار دارد. امسال اصغر فرهادی تمام تلاشش را می کند تا فیلم اسپانیاییش را به این جشنواره برساند. در صورتی که پروژه بدون نام کارگردان «فروشنده» و «جدایی نادر از سیمین» امسال روی پرده سینماها برود، می تواند شانس حضور در رقابت اسکار را به عنوان نماینده کشور اسپانیا داشته باشد. فیلم جدید فرهادی به زبان اسپانیایی ساخته خواهد شد و خاویر باردم و پنه لوپه کروز بازیگران نقش اصلی آن هستند. شاید خیلی زود باشد اما اگر بازیگران ساخته جدید فرهادی نامزدی در اسکار را تجربه کردند یا فیلم او در بخشی مثل فیلمنامه ارجینال نامزد جایزه شد چندان هم تعجب نکنید. خصوصا که اکنون فرهادی در نزد هالیوودی ها خیلی محبوب است. نکته حائز اهمیت این ا

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۶۰۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای عکس تکان دهنده اسطوره سینمای جهان چه بود؟

دختر «آلن دلون» در چند روز اخیر، تصویری از این ستاره گذشته سینمای فرانسه در صفحه اجتماعی خود منتشر کرد که توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.

به گزارش ایسنا، در ابتدا وقتی این تصویر را در فضای مجازی می‌بینی شک می‌کنی که نکند هوش مصنوعی باشد، اما گویا این تصویر واقعی است.

در این تصویر که «آنوشکا دلون» در صفحه اجتماعی خود منتشر کرده آلن دلون سالخورده با چهره‌ای متفاوت از آنچه در ذهن داریم دیده می‌شود.

«آنوشکا» همزمان با انتشار این عکس نوشت: «صبح جمعه از پدرم عکس گرفتم. به نظر من خاطره‌ای از لحظات‌مان بود. از صرف صبحانه با او بی‌نهایت شکرگزارم و این لحظه‌ای بی‌نظیر و شیرین در دنیای بی‌رحمانه من است. من او را خوش تیپ یافتم. با نگاه همیشگی و آبی فولادینش، سرزنده، مثل یک مبارز، که به من قدرتی غیر قابل تصور می‌دهد».

دلون پس از سکته مغزی در سال ۲۰۱۹ در وضعیت نامناسبی قرار داشت و اخیرا اختلافات خانوادگی میان فرزندانش به رسانه‌ها دزر کرده است. آنتونی، آنوشکا و آلن فابین سه فرزند آلن دلون بر سر نظرات مخالفشان در مورد سلامتی و آینده پدرشان اختلاف دارند.

پسرش آنتونی دلون در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۹ مدعی شد، دلون در حال مرگ است و عنوان کرده: «او ضعیف و خسته است. او زیاد صحبت نمی‌کند، وقتی او را مجبور به تکرار می‌کنیم خسته می‌شود و برایش آزار دهنده است، زیرا صدایش دیگر مثل گذشته واضح و قابل شنیدن نیست».

آنتونی در مورد خواهر ناتنی‌اش انوشکا دلون نیز اظهار کرده بود: «خواهرم هرگز به من و برادرم اطلاع نداد که بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲، پدرم در حین بازدید از کلینیک در سوئیس تحت پنج آزمایش شناختی قرار گرفته است و هیچ یک از آنها را با موفقیت نگذرانده است».

آلن دلون به سرعت از طریق وکیلش «کریستوف آیلا» واکنش نشان داد و گفت که به شدت از جو رسانه‌ای که توسط پسرش آنتونی سازماندهی شده شوکه شده و نمی‌تواند پرخاشگری پسرش آنتونی را که مدام به او می‌گوید که سالخورده است تحمل کند.

دلون از دهه ۱۹۹۰ به ندرت روی پرده ظاهر شده است و آخرین حضور عمومی او دریافت نخل طلای افتخاری جشنواره فیلم کن در سال ۲۰۱۹ بود. با این حال، او در مراسم تشییع دوست و ستاره همکار خود «ژان پل بلموندو» در سپتامبر ۲۰۲۱ شرکت کرد.

آلن دلون که بازی در ۸۰ فیلم از جمله چندین شاهکار سینمایی را در کارنامه دارد، اولین بار در سال ۱۹۶۰ و زمانی که ۲۵ سال داشت با بازی در فیلم «ظهر بنفش» توسط «رنه کلمنت» کارگردان فیلم کشف شد.

بسیاری از فیلم‌ها با بازی «آلن دلون» تبدیل به کلاسیک‌های سینما شدند و وی در طول دوران حرفه‌ای خود با کارگردانان نامداری، چون «آنتونیونی»، «ویسکونتی»، «ملویل» و «گدار» همکاری کرد و در کنار بازیگران بزرگی، چون «ژن گابن»، «عمر شریف»، «لینو ونتورا»، «کلودیو کاردیناله»، «مونیکا ویتی» و… مقابل دوربین رفت.

دلون نخستین بار در سال ۱۹۶۱ با فیلم «لذت زندگی» قدم به جشنواره کن گذاشت و سپس با فیلم‌های «خسوف» (۱۹۶۲)، «یوزپلنگ» (۱۹۶۳) و «آقای کلین» (۱۹۷۶) حضور در جشنواره کن را تجربه کرد و در سال ۲۰۱۹ جایزه نخل افتخاری کن را دریافت کرد.

tags # سینما ، هالیوود سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • ماجرای عکس تکان دهنده اسطوره سینمای جهان چه بود؟
  • جین کمپیون جایزه افتخاری جشنواره لوکارنو ۲۰۲۴ را می‌گیرد
  • محرومیت بهترین داور زن فوتبال جهان
  • عکس | تصویری عجیب از چهره شکسته آلن دلون
  • بروزرسانی قوانین اسکار ۲۰۲۵؛ از اهدای جایزه بهترین موسیقی فیلم به ۳ آهنگساز تا تغییر نام برخی از جوایز
  • قوانین جوایز اسکار تغییر کرد
  • قوانین اسکار تغییر کرد
  • تغییر در قوانین جوایز اسکار
  • مرا ببوس برای اولین بار/ بوسه‌ای که سانسور نشد
  • «جامعه برف» برنده بزرگ جوایز پلاتینو شد/همدردی با سینمای آرژانتین