Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم با رأی آری در 12 فروردین نظام را تثبیت کردند و امام راحل از مردم برای نام‌گذاری نظام هم نظر گرفت. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، آیت‌الله علی معلمی طی مصاحبه ای در آستانه 12 فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: 12 فروردین روز تثبیت نظام جمهوری اسلامی در ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: با وجود اینکه انقلاب اسلامی در 22 بهمن‌ماه به پیروزی رسید و جریان انقلاب منتهی به این روز تاریخ‌ساز شد؛ اما ملت ایران که امام خمینی (ره) را به‌عنوان رهبر و اندیشه معمار کبیر انقلاب اسلامی را به‌عنوان راهکار پاینده کشور پذیرفته بودند، در انتخابات نیز این امر را نشان دادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه ماهیت انقلاب اسلامی فرهنگی و مذهبی بود، اضافه کرد: برای اینکه شائبه نظر شخصی در جریان اداره کشور پیش نیاید، امام خمینی (ره) به‌عنوان بنیان‌گذار نظام جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد به رأی ملت گذاشتن عنوان نظام «جمهوری اسلامی» را با این دید که مردم آن را می‌خواهند یا نمی‌خواهند، در قالب انتخابات ارائه دادند.

معلمی با اشاره به اینکه 98.2 درصد از کل شرکت‌کنندگان واجد شرایط در انتخابات رأی آری به جمهوری اسلامی دادند، افزود: حضور و به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی و سقوط نظام شاهنشاهی به رهبری مرجعی دینی اتفاق افتاد؛ اما امام راحل ماهیت نظام را به رأی مردم گذاشتند.

وی تصریح کرد: مردم در انتخابات حضور پیدا و با رأی آری خود نظام جمهوری اسلامی را تثبیت و پایدار کردند؛ 12 فروردین ازجمله روزهای تاریخی در نظام جمهوری اسلامی ایران است و 12 فروردین 96 یادآور حماسه 12 فروردین 1358 خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه 22 بهمن تا 12 فروردین 58 کمتر از دو ماه فاصله زمانی داشت، افزود: در هیچ انقلابی و در هیچ کشور و تغییر و تحول سیاسی در کشورهای دنیا نظیر این اتفاق که در ایران افتاد، وجود و سابقه ندارد که در کمتر از دو ماه از پیروزی انقلاب انتخابات برگزار و ماهیت نظام به رأی مردم گذاشته شود.

معلمی با بیان اینکه امام راحل از مردم برای نام‌گذاری نظام امضا گرفت، تصریح کرد: جمهوری اسلامی از ماهیت نظام حکایت دارد و وقتی گفتیم جمهوری اسلامی، یعنی باید مقررات و قوانین اساسی و عادی مصوب مجلس شورای اسلامی‌ همه در راستای معیارهای اسلامی مصوب و اجرا شود.

وی اظهار کرد: هر ساله 12 فروردین، این روز را فرخنده و مبارک می‌داریم که یادآور حماسه بزرگ در سال 1358 است و امیدواریم خداوند متعال نظام اسلامی را به انقلاب حضرت ولی‌عصر امام زمان (عج) متصل کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۶۰۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تثبیت قدرت ایران در خاورمیانه/ هیچ اقدامی علیه منافع ملی ما بی پاسخ نخواهد ماند

"محمود عباس زاده مشکینی" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص پاسخ کوبنده ایران به  شیطنت رژیم اشغالگر قدس به خبرنگار حوزه پارلمانی خبرگزاری تقریب گفت: جهوری اسلامی هر اقدامی علیه منافع خود را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت و باید توجه داشت که پاسخ ما می‌تواند اشکال متفاوتی داشته باشد، ولی در نهایت با تدبیر و نکته سنجی صورت خواهد گرفت.
 
وی ادامه داد: کشورهای جهان هرگز نباید این نکته را فراموش کنند که جمهوری اسلامی ایران هیچ اقدامی که علیه منافع ملی کشورش باشد را بی پاسخ نخواهد گذاشت.
 
این نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران و نهضت‌های آزادی بخشی چون محور مقاومت ثابت کردند که تروریسم بین‌المللی جز با قدرت و مولفه‌های منطق قابل مهار نیست و دیدیم که با دفاع مشروعی که ایران از خودش نشان داد، این غده سرطانی در حال فروپاشی است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی رو به اضمحلال و فروپاشی است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران با دفاع مشروعی که از خود در برابر رژیم کودک‌کش اسرائیل انجام داد، به جهانیان ثابت کرد از حیث قدرت بازدارندگی و نظامی یکی از قدرت‌های برتر جهان و قدرت اول منطقه است. در این بین دیدیم که اسرائیل با خطای استراتژیکی که انجام داد با واکنش پشیمان کننده‌ای روبه رو شد.
 
عباس زاه با یادآوری این واقعیت که اسرائیل یک رژیم نامشروع و ناو جنگی آمریکا در منطقه است، اظهار کرد: دشمنان جمهوری اسلامی باید بدانند که جمهوری اسلامی دموکراتیک ترین نظام سیاسی بر مبنای فکر اسلامی را دارد که محصول یک انقلاب مردمی است؛ و در این بین کشورهای اسلامی منطقه باید طرف خود را انتخاب کنند که آیا می‌خواهند طرف ظلم باشند یا حامی مظلوم.
 
این نماینده مجلس تاکید کرد: عربستان هم به عنوان مدعی اسلام‌گرایی و مسلمانی باید تکلیف خودش را با این قضیه روشن کند. زمانی که هیمنه رژیم صهیونیستی به دست جمهوری اسلامی ایران فرو می‌ریزد طبیعتاً هیمنه همه کشورهایی که از این رژیم کودک‌کش حمایت می‌کنند یا به تعبیری تحت تاثیر آن هستند هیمنه آنان هم فروخواهد ریخت.
 
عباس زاده با اشاره به خوشحالی مسلمانان از دفاع مشروع ایران از خود خاطر نشان کرد:  به نظر من استقبال کشورهای عربی مثل سوریه، لبنان، عراق، .... حتی فلسطین از عملیات وعده صادق بسیار به جا بود چرا که تمامی ملت‌های مسلمان، اهل معرفت و مدافعان حق و حقیقت از تنبیه رژیم صهیونیستی که کودک‌کش‌ترین  رژیم این دنیاست قطعا خوشحال خواهند شد چرا که رژیم نامشروع اسرائیل تاکنون نشان داده است برای ادامه اشغال خاک فلسطین و انحراف افکار عمومی از رفتارهای اشغالگرایانه،‌ غیراخلاقی و کشتار و سرکوب مردم فلسطین علاقه شدیدی به ادامه تنش‌های خارجی دارد و به همین سبب است که تمامی قانون‌های موجود در جهان را نقض کرده است.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • ببینید | رهبر انقلاب: هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • رهبر انقلاب: با جهش تولید، جیب و دست کارگر پر می‌شود /هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • تنبیهِ متجاوز؛ از طوفان شن تا وعده صادق
  • تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
  • عملیات وعده صادق تمام معادلات دنیا را تغییر داد
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی
  • تثبیت قدرت ایران در خاورمیانه/ هیچ اقدامی علیه منافع ملی ما بی پاسخ نخواهد ماند