Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرگرد مهدی میدانی، مدیر قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش (آجا) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به گزارشی از عملکرد بخش قرآنی ارتش، اظهار کرد: در سال 95 دارالقرآن ارتش سال پرکار با تنوع برنامه پشت سر گذاشت که در این برنامه‌ها با موفقیت‌های چشم‌گیر روبرو بوده است.
وی با اشاره به اینکه راهبرد سازمان عقیدتی ـ سیاسی طی سال 95 و 96 «قرآن، عترت و نماز» است، تصریح کرد: بودجه قرآنی در بخش حفظ قرآن با پشتیبانی‌ها و تدابیر حجت‌الاسلام آل‌هاشم، رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی به یک میلیارد تومان ارتقاء یافت که در همین راستا 67 دارالتحفیظ دیگر را به جمع دارالتحفیظ‌هایمان در سال جدید اضافه خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برنامه‌های قرآنی ارتش در دو حوزه آموزش مقدماتی و تخصصی
میدانی عنوان کرد: برنامه‌های قرآنی ارتش در دو حوزه آموزش مقدماتی و آموزش تخصصی خلاصه می‌شود. در حوزه آموزش مقدماتی معاونت آموزش سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش بیش از از هفت هزار کلاس را روزهای سه‌شنبه برگزار می‌کند که این کلاس‌ها در ماه مبارک رمضان به اوج خود می‌رسد و از هفته‌ای یک روز به تمامی ایام هفته افزایش می‌یابد که در تمامی یگان‌های ارتش طی ماه مبارک رمضان انجام می‌گیرد.
مدیر قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش بیان کرد: در بخش آموزش تخصصی قرآن نیز طی سالی که گذشت، بحث کلاس‌های حفظ را داشتیم که بیش از 40 دارالتحفیظ تخصصی در کنار 20 مجمع قرآنی در یگانه‌های خاص را دنبال کردیم که الحمدلله توانستیم پس از آن، تعیین وضعیت مطلوب و موجود و راه‌اندازی مجامع قرآنی بیش از سه هزار نفر به حافظان قرآن یک جزء تا هفت جزء خودمان بی‌افزاییم که این از فعالیت‌های شگرف ارتش در حوزه قرآن بوده است که این امر پیرو راهبردهای مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن انجام گرفته است.
رسیدن به سهم 65 هزار نفری در برنامه‌های میان مدت و طولانی مدت
وی بیان کرد: با برنامه‌هایی که برنامه‌ریزی شده و طرح‌ها و برنامه‌های میان مدت و طولانی مدت و راهبردمان به سهم 65 هزار نفری در 10 سالی که مشخص کرده‌ایم برسیم.
میدانی با اشاره به برپایی اردوهای تخصصی قرآن پیش از هر مسابقات برای بانوان شاغل، کارکنان پایور و وظیفه و خانواده‌های آنها در ارتقای سطح علمی و تخصصی حافظان و قاریان، اظهار کرد: علاوه بر موضوع مهمی را در اردوهای قرآنی با عنوان «تهذیب نفس» در نظر داشتیم به این معنا که حافظان و قاریان و آشنایان به مفاهیم در قالب آماده کردن ظرف وجودیشان برای جای دادن آیات الهی، آنها را آموزش دادیم که کلاس‌های اخلاق و تهذیب نفس را در کنار مسابقات مد نظر داشتیم و دراردوهای قرآنی آن را به جد دنبال کردیم که همراه با برکاتی نیز بوده است.
تعامل با سازمان‌ها و دستگاهای خارج از آجا
مدیر قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش با اشاره به تعاملات با سازمان‌ها و دستگاه‌های خارج از آجا، اضافه کرد: در مسابقات بین‌المللی که برگزار شد کارکنان دارالقرآن جزو کمیته اجرایی مسابقات بودند و علاه بر آن با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته خانواده‌های کارکنان از شهرک‌های مسکونی و دانشجویان دانشگاه‌های افسری هر روزه قسمت اعظمی از شرکت‌کنندگان و مخاطبان این مسابقات را به خود اختصاص می‌داده است.
وی با اشاره به حضور مداوم ارتش در جلسات سازمان اوقاف و امورخیریه در خصوص انسجام فعالیت‌های قرآنی، ادامه داد: از داوران مورد قبول اوقاف برای قضاوت مسابقات استفاده می‌کنیم. همچنین در کمیته دهه مبارک فجر حضور فعال داشتیم بیش از 50 برنامه قرآنی را در هماهنگی و همسویی با فعالیت‌هایشان در دهه فجر ارائه دادیم که از جمله حفظ سوره فجر و سایر برنامه‌های فرهنگی در کوی‌های سازمان و برپایی محافل قرآن و اوج این همفکری و تعامل در حضور مدیران قرآنی و نخبگانی قرآنی ارتش در تجدید میثاق با امام(ره) در ایام دهه فجر بوده است.
میدانی با اشاره به مشارکت‌ها و تعاملاتی که با شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن در خصوص پوشش برنامه‌ها انجام گرفته است، بیان کرد: در خصوص اجرای طرح 1451 نیز با شبکه قرآن و معارف سیما همکاری و تعامل داریم.
وی با اشاره به حضور فعال ارتش در برنامه قرآنی‌های که صورت می‌گیرد، گفت: همچنین در نمایشگاه بین‌المللی قرآنی نیز در جهت تعامل و بررسی راهکارهای بررسی تعامل بیشتر و بهتر با آنها شرکت داشتیم و اوج برنامه در ماه مبارک رمضان تجلیل از نهادهای برتر قرآنی بود که شورای توسعه فرهنگ قرآنی به این نتیجه رسید که ارتش نهاد برتر در میان نیروهای مسلح و هم نهاد برتر درمیان کل نهادها و سازمان‌های کشور بوده است.
بیمارستان‌های ارتش منتخب مسابقات بیمارستان‌های استان تهران
میدانی با اشاره به منتخب شدن بیمارستان ارتش در پنجمین دوره مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه بین بیمارستا‌ن‌ها و مراکز درمانی استان تهران، اظهار کرد: بیمارستان‌های ارتش طی این مسابقات بیش از 20 مقام و رتبه برتری را در میان بیش از 47 بیمارستان و مراکز درمانی استان تهران شرکت کننده در این دوره از مسابقات به خود اختصاص دادند که طی آن از سوی پیرحسین کولیوند، مدیر بیمارستان فوق تخصصی خاتم الانبیاء(ص) لوح تقدیری به حجت‌الاسلام آل‌هاشم، رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش اهدا شد.
وی با اشاره به اینکه بخش اعظم فعالیت‌ها مسابقات خانواده‌هاست که از اردیبهشت‌ماه هر ساله در یگان‌ها شروع می‌شود، عنوان کرد: مرحله نهایی مسابقات خانواده‌ها و بانوان طی شهریورماه اجرایی می‌شود. همچنین طی پاییز و دی‌ماه نیز مرحله مقدماتی و نهایی سی و ششمین دوره مسابقات کارکنان پایور و وظیفه ارتش برگزار شد. همچنین در حاشیه این مسابقات محافل قرآنی در نیروی زمینی، هوایی، دریایی، پدافند هوایی و ستاد آجا با موضوع «قرآن، عترت؛ ولایت‌مداری»، «قرآن، عترت؛ استکبارستیزی»، «قرآن، عترت؛ دشمن‌شناسی»، «قرآن، عترت؛ دفاع همه جانبه» و «قرآن، عترت؛ وحدت اسلامی» برگزار شد.
برپایی جشنواره حدیث؛ یادواره شهدای مدافع حرم ارتش
میدانی با اشاره به برپایی هفتمین جشنواره حدیث در ماه‌های آخر سال 95، اظهار کرد: این جشنواره را با یادواره شهدای مدافع حرم ارتش برگزار کردیم که از خانواده‌های آنها تجلیل به عمل آمد.
مدیر قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش بیان کرد: در جشنواره حدیث نیز کتاب «حدیث زندگی» را به چاپ رساندیم که بیش از 10 هزار جلد به چاپ رساندیم و پایگاه اینترنتی آجا بارگذاری کردیم.
وی با اشاره به حضور پرشور منتخبان ارتش از تمامی یگان‌ها در تمامی مسابقات قرآنی کشور که از سوی دستگاه‌های مختلف برپا می‌شود، عنوان کرد: همچنین نشست پیشکسوتان قرآنی نیمه اسفندماه با محوریت «پیشکسوتان و نخبگان قرآنی ارتش و مدیران اجرایی» برپا شد که در خصوص دریافت طرح‌های با موضوع «قرآن، عترت و نماز» انجام گرفت که طرح‌های خوبی دریافت شد.
میدانی در پایان تصریح کرد: سال آینده سی‌ و یکمین دوره مسابقات قرآن نیروهای مسلح کشور در بخش کارکنان پایور و وظیفه به میزبانی ارتش انجام می‌گیرد که اخبار تکمیلی آن متعاقبا اعلام می‌شود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۶۰۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ظرفیت خود را در اختیار حرکت عظیم زندگی با آیه‌ها قرار دادیم

به گزارش خبرنگار مهر، نشست نمایندگان جوامع قرآنی عصر سراسر کشور با حضور حجت الاسلام سید مصطفی حسینی مدیر جامعه قرآنی عصر در دار القرآن استان خوزستان برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه هر کدام از ما به عنوان سرباز کوچکی برای ولایت تصمیم به این ندای رهبرانقلاب برای احیای جلسات خانگی قرآن لبیک بگوییم، افزود: خداوند به این حرکت ما برکت داد طی چند سال نزدیک به ۲۰ هزار جلسه قرآن ثبت شده است و در اغلب شهرها نماینده داریم.

وی با بیان اینکه ما امسال ظرفیت خود را در اختیار حرکت عظیم زندگی با آیه‌ها قرار دادیم، گفت: امسال بر روی یک محتوا اتفاق نظر پیدا کردیم و الحمدلله لبخند رضایت بر لبان حضرت آقا نشست که در نوع خودش بی سابقه بود.

مدیر جامعه قرآنی عصر با بیان اینکه باید اردوهای تشکیلاتی به استان‌های مختلف برای انتقال تجربیات قرآنی صورت گیرد، گفت: حرکت‌های تشکیلاتی ایمانی که بدون هیچ حقوق و پاداشی صورت می‌گیرد از برکات و ارزاقی است که خداوند به مجموعه جامعه قرآنی عصر داده است.

وی با اشاره به این که در استان چهارمحال و بختیاری امسال هزار و ۴۰۰ جلسه خانگی قرآن جدید به ثبت رسیده است، گفت: در صحنه جنگ نرم که دشمن خانه به خانه پیش می‌رود ما هم می‌خواهیم به مقام معظم رهبری بگوییم که داریم کار می‌کنیم و برای هر خانه برنامه فرهنگی و قرآنی داریم.

حسینی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت نهادهای مختلف، اولویت اول را مردمی بودن این حرکت دانست و گفت: مردم بزرگترین ظرفیت برای کار فرهنگی و اجتماعی در کشور ما هستند که نباید از این ظرفیت غافل شد.

در ادامه حجت الاسلام سعید حردانیان مسؤول جامعه قرآنی عصر استان خوزستان با اشاره به علاقه خاص مردم این استان به فعالیت‌های قرآنی افزود: فعالیت‌های قرآنی در این استان تنوع خوبی دارد و اکثر قریب به اتفاق این جلسات به صورت مردمی و خودجوش شکل گرفته است.

وی افزود: طرح جدید قرآنی که در استان خورستان دنبال می‌شود راه اندازی مدرسه قرآنی است به این صورت که دانش آموزان پایه‌های هفتم تا نهم در مدارس قرآنی ثبت نام می‌کنند و در کنار درس‌های مدرسه کار قرآنی هم انجام می‌دهند روی حفظ قرآن کار می‌کنند.

گفتنی است مسؤولان جوامع قرآنی در استان خوزستان از مناطق عملیاتی دفاع مقدس نیز بازدید کردند و به انتقال تجربیات خود پیرامون فعالیت‌های قرآن پرداختند.

کد خبر 6083067 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • کاربران کتابخانه‌های عمومی ۴۷۰۰ ساعت به طرح «بهار در بهار» اختصاص دادند
  • رجزخوانی‌های دشمن صرفاً مصرف داخلی دارد
  • ثبت وقف ۶ میلیاردی در بندرلنگه با نیت ترویج فرهنگ‌ قرآن و نماز
  • امسال ظرفیت خود را در اختیار حرکت عظیم زندگی با آیه‌ها قرار دادیم
  • رجزخوانی‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی صرفاً مصرف داخلی دارد
  • یزد از استان‌های پیشتاز در طرح بزرگ ۴ هزار حافظ قرآن کریم
  • رجزخوانی‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی، صرفاً مصرف داخلی دارد
  • ارتباط خوبی هم بین هیئت‌ها، قاریان و مجامع قرآنی برقرار شده است
  • ایستگاه پایانی مسابقات قرآن و عترت در لرستان
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در پلدشت