Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@22:41:13 GMT

لایه برداری پوست با سفیدآب ضرر دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۶۰۱۶۷

استفاده از سفیدآب برای لایه‌برداری پوست جزو پرطرفدارترین روش‌های جوان‌سازی پوست صورت به شمار می‌آید، اما آیا این روش کاملا بی‌ضرر است؟

باشگاه خبرنگاران: پروین منصوری متخصص پوست، مو، لیزر و معاون پژوهشی مرکز تحقیقات پوست و سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به مشکلات استفاده از سفید‌آب برای لایه‌برداری از پوست اظهار داشت: در سالهای اخیر برای لایه برداری از پوست از ماده‌ای به نام سفید‌آب استفاده می‌شود و همین مسئله باعث بروز مشکلات متعددی از جمله انتقال میکروب تب مالت از حیوانات به انسان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: سفید‌آب از نخاع گوسفند و دیگر حیوانات درست می‌شود و اگر نخاع حیوان مصرف شده برای ماده سفید‌آب دچار بیماری تب مالت شود، این ماده نیز ناقل میکروب بوده و تب مالت از طریق منافذ پوستی و خراش‌های ناشی از مصرف سفیدآب به بدن انسان منتقل می‌شود.

منصوری عنوان کرد: سفید آب از نخاع گوسفند و سایر حیوانات تهیه می‌شود و اگر میکروب تب مالت در داخل بدن حیوان نفوذ پیدا کند به دلیل اینکه این میکروب تمامی اعضای بدن را با خود درگیر می‌کند این مسئله بسیار خطرناک است و می‌تواند یک زنگ هشدار جدی برای افراد استفاده کننده از این نوع ماده باشد.

وی تأکید کرد: در اثر لایه‌برداری پوست اگر این روش باعث ایجاد خراش و یا زخمی شود، میکروب تب مالت به راحتی می‌تواند وارد بدن انسان شده و به این ترتیب تا سالیان دراز باعث ایجاد مشکلات پوستی فراوانی علاوه بر انتقال این میکروب به بدن افراد می‌شود.

وی یادآور شد: لایه‌برداری پوست به وسیله ماده سفید‌آب می‌تواند سبب بروز حساسیت‌های پوستی علاوه بر انتقال بیماری‌های موجود در حیوانات شده و حساسیت‌های مختلفی را برای مدت‌های طولانی در پوست و موی افراد ایجاد کند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۶۰۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین راه برای از بین بردن کپک‌ها

کپک‌ها معمولاً ظاهر بدی دارند و برای سلامتی ضرر دارند و به همین دلیل خلاص شدن از شر کپک به شکل صحیح، اهمیت بسیار زیادی دارد. بعضی از انواع کپک هستند که سم‌هایی را تولید می‌کنند و برای بدن انسان خطرات زیادی دارند و ممکن است باعث ایجاد علائم و مشکلات تنفسی شوند و در بدترین حالت سیستم ایمنی را درگیر خواهند کرد.

ماده سفید کننده هم یکی از محصولات پرکاربردی است که برای پاک کردن کپک استفاده می‌شود. ممکن است ماده سفید کننده در ظاهر کپک را از بین ببرد، زیرا رنگ آن را خنثی می‌کند و شما فکر می‌کنید که دیگر هیچ کپکی وجود ندارد، اما غشای کپک زیر آن قوی و زنده باقی می‌ماند و ممکن است موم آزاد شده از آن باعث بیماری شود برای همین توصیه میشود هرگز با سفید کننده‌های مخصوص ظرف و ... کپک‌ها را تمیز نکنید.

بهترین راه برای از بین بردن کپک‌ها

سفید کننده در پاک کردن کپک موثر نیست، در نتیجه می‌توانید از روش‌های دیگری شامل موارد زیر استفاده کنید:

محلول سرکه
سرکه می‌تواند ۸۲% از همه اجزای کپک را در اولین استفاده از بین ببرد و مشکلات مربوط به کپک را رفع کند. سرکه مخمری سفید را به اندازه ۸۰ درصد که در سوپرمارکت‌ها هم موجود است، با آب به اندازه ۲۰ درصد با یکدیگر ترکیب کنید. داخل بطری اسپری بریزید و به سطوح مورد نظر بزنید.

بعد از ۲۰ دقیقه؛ روی آن را دستمال بکشید و کپک را با آب گرم پاک کنید.

روغن درخت چای
روغن درخت چای خواص ضد قارچی دارد و به طور موثر کپک را از بین می‌برد. البته یک پاک کننده عالی محسوب نمی‌شود، اما می‌توانید سه درصد از روغن درخت چای را که در آن یک قاشق چای خوری روغن درخت چای و دو فنجان آب گرم استفاده شده است، برای این وضعیت استفاده کنید.

محلول را قبل از استفاده خوب تکان دهید سپس آن را داخل بطری اسپری بریزید و به ناحیه مورد نظر بزنید. در عرض ۲۰ دقیقه روی قسمت مورد نظر را با آب گرم دستمال بکشید. اگر لکه کپک باقی مانده بود، از آمونیاک و سرکه استفاده کنید.

کپک می‌تواند کشنده باشد
دانه‌های حاصل از کپک در فضا پخش می‌شوند. بدن بسیاری از افراد در برابر انواع مختلف کپک‌ها واکنش خاصی نشان می‌دهند، اما بعضی از انواع آن‌ها همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، به دلیل تولید سرم باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک می‌شوند که در چنین شرایطی استفاده از ماسک‌های محافظتی برای پاک کردن کپک‌ها حتما توصیه می‌شود.

هر چقدر که فضای ایجاد شده همراه با کپک بزرگتر باشد، خطرات آن بیشتر است بنابراین گاهی اوقات بهتر است که از یک متخصص بخواهید تا برای پاک کردن کپک‌ها اقدام کند و اقدامات امنیتی را به کار بگیرد.

منبع: ایسکانیوز

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی خواندنی‌ها

دیگر خبرها

  • کسب مجوز استفاده از پوست‌های تک‌لایه و دولایه برای درمان بیماری‌های پوستی
  • بهترین راه برای از بین بردن کپک‌ها
  • حمله فسفری؛ روایت جنون صهیونیست‌ها + فیلم
  • آغاز طرح واکسیناسیون سراسری دام علیه بیماری تب مالت از اردیبهشت
  • پیشگیری از مسمومیت غذایی
  • دستگاه تحلیل سیگنال‌های الکتریکی در لایه‌های پوست ساخته شد/ امکان بهبود و پایش زخم
  • کشف اسرار جدید از ماه
  • تولید ابرخازن با ساندویچ کردن یک ژل بین دو لایه گرافن
  • نیمه رسانای طلایی ساخته شد 
  • کره ماه چگونه به شکل فعلی خود درآمده است؟