Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@06:38:32 GMT

در فصل بهار چگونه از پوست خود مراقبت کنيم؟

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۶۰۷۱۱

خبرگزاري آريا - با رسيدن فصل بهار، پوست احتياج به مراقبت‌هاي ويژه‌اي پيدا مي‌کند

مراقبت از پوست
اين امر به دليل افزايش دما، حساسيت به نور آفتاب و آلرژن‌ها يا محرک‌هايي مثل گرده گل و گياهان مي‌باشد
 
فصل بهار با شروع گرم شدن هوا و افزايش تابش نور خورشيد با وجود فوايد بسيار مي تواند اثرات منفي و مضري هم بر روي پوست داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمترين دليل اين آسيب ها زمان بيشتري است که در خارج از خانه مي گذرانيد. کودکان و نوجوانان به مناسبت شرايط خاص در فصول بهار و تابستان بيشتر در معرض مستقيم نور آفتاب هستند خصوصا پسرها بيشتر از استخر، دريا، محيط پارک و با پوششي کم استفاده مي کنند.
 
گرما و افزايش تدريجي آن در فصل بهار عامل مهم روند افزايش تعريق در افراد است که اگر به تناسب آن رعايت بهداشت پوست و شستشوي مناسب انجام نگيرد، مي‌تواند براي بسياري از افراد موجب بيماري‌هايي در پوست و مو گردد.
 
از طرفي با تعريق پوست بدن چنانچه شستشوي روزانه صورت نگيرد محيط مناسب رشد قارچ‌ها مي‌شود.
 
قارچ تيناورسيکولر به صورت لکه‌هاي تيره روشن و قهوه‌اي و گاه نارنجي در تن و بدن، از علايم آن است که گاه مي‌تواند با خارش تنه همراه باشد.
 
پوشيدن لباس‌هاي تيره در فصل بهار و تابستان به دليل جلوگيري از دفع گرماي پوست و جذب گرماي نور آفتاب، زمينه را براي افزايش تعريق مناطق پوشيده بدن فراهم مي‌کند.


 
توصيه ما به شما
1- شستشوي مناسب با استفاده از شوينده‌هاي غير الکلي و با آب ولرم، در پوست چرب روزي 2 بار و در پوست‌هاي خشک روزي 1 بار.
 
2- استفاده از مرطوب کننده، در فصل بهار و تابستان غدد چربي فعال‌ترند. اگر پوست خشک داريد به جاي شستشو از مرطوب کننده مناسب نوع پوست بزنيد.
 
3- حالت دهنده و نرم کننده مناسب نوع مو، اگر نوک موها خشک هستند و شکستگي دارند، از نرم کننده مو استفاده کنيد. خصوصا اگر موهاي خود را مش و يا رنگ کرده‌ايد از نرم کننده‌هاي حاوي پروتئين استفاده کنيد.
 
4- مصرف ضد آفتاب، با توجه به گرم شدن هوا در بين ساعات 10 صبح تا 3 بعد از ظهر تا شب گرما بيشتر است از ضد آفتاب مناسب نوع پوست استفاده کنيد.
 
حساسيت به نور آفتاب
افرادي هستند که به نور آفتاب حساسيت دارند يا داروهايي مصرف مي‌کنند که پوست را به نور آفتاب‌ حساس مي‌کند، لذا در فصول سرد پاييز و زمستان علايم مهمي ندارند ولي با شروع بهار به‌تدريج متوجه علايم ‌پوستي مانند سرخي و التهاب و تورم در مناطق باز پوست مانند صورت مي‌شوند.
 
افراد سالمندي هستند که به دليل مصرف داروهاي متعدد به طور مداوم در شروع بهار متوجه علايم فوق در صورت و يا پشت دست‌ها مي‌شوند. اين‌گونه افراد ضرورت دارد در صورت مشاهده تغييرات پوستي با پزشک معالج خود مشورت کنند.
 
گزش حشرات
شروع  بهار با افزايش مسافرت‌هاي گردشي همراه است و گاه به دليل نياز اسکان در منازل استيجاري روستاييان خصوصا در شهرهاي شمالي کشور، در بهار و تابستان، پزشکان متخصص پوست با بيماراني برخورد مي‌کنند که دچار عفونت‌هاي انگلي مانند شپش، گال و خصوصا گزش حشرات شده‌اند که اکثرا نياز به مداواي همه افراد خانواده است.
 
گزش حشرات براي ساکنان بومي علايم پوستي به همراه ندارند چون پوست آنها در برابر اين گزش‌ها مصونيت پيدا کرده است ولي مهمانان نوروزي به دليل تماس نداشتن قبلي پوست با سموم وارد شده، دچار دانه‌هاي قرمز رنگ متعدد خارش دار که اکثراً در مسير يک خط است، مي‌شوند.
 
بنابراين استفاده از پشه‌بند و حشره‌کش‌هاي استاندارد در اتاق خواب مي‌تواند يک راه پيشگيري مناسب از گردش حشرات باشد، خصوصا کودکان بيشتر در معرض ظهور اين علايم پوستي هستند.
 
افزايش احتمال آلرژي در بهار، خصوصا در افراد حساس 
آلرژن‌ها يا محرک‌ها مثل گرده گل و گياهان، گرد و غبار، مو و پر حيوانات، مواد شيميايي، نور خورشيد، بعضي داروها و غيره هستند که در بهار با شروع گرده افشاني گياهان اين احتمال بيشتر خواهد بود.
 
زندگي آنلاين
اخبار مرتبط:
5 عادت مراقبت پوست قبل از خواب + مطلب کاربردي
مراقبت از پوست به روش زنان کره اي
ماسکهاي خانگي مراقبت از پوست در فصول سرد سال
10 نکته مراقبت پوست براي خانم هاي دهه 30 سالگي + مطلب کاربردي
مهم ترين نکات مراقبت از پوست براي کاهش چين و چروک صورت
لباس هاي زنانه و مردانه ترک اصل | ويژه نوروز 96
اگر مي خواهيد در ميهماني هاي نوروز متفاوت باشيد| نوروز 96

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۶۰۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجفی: سرانه سلامت شهر تهران نسبت به برخی از استان‌ها مناسب نیست

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با تبریک هفته سلامت و روز جهانی زمین پاک اظهار داشت: هفته سلامت فرصتی برای بیان مسائل بهداشتی و درمانی به منظور افزایش و ارتقاء سطح سلامت شهروندان است که این هفته در سال 1403 از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت برگزار می شود.

وی با بیان اینکه سلامت یک موضوع مهم و دارای اهمیت در امنیت و توسعه پایدار است که باید از نگاه سطحی به آن اجتناب شود و در برنامه ریزی های کلان کشور توجه لازم به آن صورت گیرد گفت: وضعیت سلامت شهر تهران علی رغم اینکه تصور می شود به دلیل اینکه پایتخت کشور است و تعدادی از بیمارستان مجهز و پیشرفته در تهران واقع شده نسبت به سایر استانها مطلوب است، اما در عمل اینگونه نیست و بر اساس شاخص های اعلام شده سرانه سلامت شهر تهران نسبت به برخی از استانها مناسب نیست و باید دولت و مجلس شورای اسلامی در این خصوص حساسیت لازم را داشته باشند.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: مدیریت شهری از ادوار گذشته در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی و کمک به وضعیت سلامت شهر تهران اقداماتی انجام داده و در حال انجام است. کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با بررسی وضعیت سلامت شهر تهران و مشورت با صاحب نظران و اساتید طرحی با عنوان شورای راهبردی سلامت شهر تهران تدوین کرده است که با توجه به هفته سلامت و اهمیت موضوع سلامت به صورت یک فوریت تقدیم صحن علنی شورای اسلامی شهر می کند تا در صورت تایید و رای اعضای محترم جزئیات آن در کمیسیون های تخصصی بحث و بررسی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یکی از معجزه‌آساترین خواص این گیاه تقویت دید چشم است
  • نحوه صحیح استفاده از انواع محصولات مراقبت پوست برای حفظ شادابی و سلامت
  • معرفی و مزایای شامپو بدون سولفات
  • تاثیر بی‌نظیر ماسک آب برنج در جوانی و شادابی پوست
  • نجفی: سرانه سلامت شهر تهران نسبت به برخی از استان‌ها مناسب نیست
  • برای بهار 1403 چگونه عطر انتخاب کنیم؟
  • گشایش در فاز دوم بزرگراه شهید بروجردی
  • چگونه در بهار مو های سالم‌تری داشته باشیم؟
  • آب همدان بیماری‌های پوستی ایجاد نمی‌کند
  • دامداران و عشایر گنبکی، مراقبت‌های لازم پس از سیل را مد نظر داشته باشید