Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@09:55:52 GMT

نه به ریختن زباله، زیباترین مشی طبیعت دوستی است

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۶۱۲۷۲

نه به ریختن زباله، زیباترین مشی طبیعت دوستی است

به گزارش ایرنا، حدود320 هزار هکتار از مساحت بیش از 15هزارکیلومتر مربعی کهگیلویه وبویراحمد مناطق حفاظت شده و شکارممنوع است.
کمپین «نه گفتن به ریختن زباله در محیط زیست» ازسوی «خبرگزاری جمهوری اسلامی» (ایرنا) به عنوان رسانه حرفه ای با بیش از80 سال قدمت درسال جاری با استقبال دوستداران محیط زیست و طبیعت دوستان مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سید اسدالله هاشمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، رهاسازی زباله در طبیعت و اماکن عمومی را یک معضل جدی فرهنگی و آفت زیست محیطی برشمرد و افزود که داشتن محیط زیست سالم و عاری از زباله نیازمند مشارکت همگانی است.
وی با بیان اینکه ریختن پسماند مواد غذایی یکی ازمعضلات حاد طبیعت گردی درخلال نوروز است، تصریح کرد: طبیعتی که به زیبایی تمام ازگل و گیاه آراسته است، نباید از ریختن انواع زباله و پلاستیک نازیبا و گاهی طعمه حریق شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد جنگل ها، مراتع و گونه های گیاهی و جانوری را یک سرمایه ملی و امانت بین نسلی دانست و خواستار مشارکت بیشتر مردم در امرحفظ منابع ملی شد.
هاشمی ابتکار ایرنا به عنوان یک رسانه مهم با کارکرد اجتماعی و فرهنگی را در طرح نه به ریختن زباله را امری ممتاز در عرصه رسانه و اطلاع رسانی دانست و اظهار کرد: پرداختن به این مقوله که یک چالش مهم حفظ محیط زیست است، امری تحسین برانگیز است.
هر دقیقه در ایران، حدود پنج تن زباله پلاستیکی دور ریخته می‌شود که مواد این مواد 250 الی 500 سال در محیط زیست می‌مانند و تجزیه نمی‌شوند.
ایران یکی از پنج کشور اصلی در زمینه مصرف مواد پلاستیکی است.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب ** انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
6162 /8005

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۶۱۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، کلاته گفت: ۳ کیلومتر از حریم رودخانه از آلودگی‌های پلاستیکی و پسماند‌های به جای مانده از گردشگران پاکسازی شد. وی بیان کرد: هفته زمین پاک فرصتی برای تامل در خصوص اهمیت زمین، طبیعت و همچنین احساس مسئولیت اجتماعی نسبت به حفاظت از محیط زیست است.  این مقام مسئول با اشاره به شعار این هفته و لزوم حفاظت از زمین در برابر پلاستیک و آلودگی‌های ناشی از آن از تمام دوستداران محیط زیست درخواست کرد تا با جمع آوری زباله‌های خود از طبیعت زیبا و کاهش مصرف پلاستیک و کیسه‌های پلاستیکی ما را در حفاظت از محیط زیست و داشتن زمینی پاک یاری کنند.

دیگر خبرها

  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان