Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@14:22:35 GMT

دفاع مقدس یادآور شجاعت رزمندگان خط شکن مازندرانی است

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۶۱۳۰۵

دفاع مقدس یادآور شجاعت رزمندگان خط شکن مازندرانی است

ساری - رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور سرتاسر دفاع مقدس را یادآور خاطراتی دانست که با شجاعت، رشادت و توانایی رزمندگان خط شکن مازندرانی رقم خورده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرلشگر محمد حسین باقری صبح جمعه در جمع زائران راهیان نور مازندران در خرمشهر بهنقش آفرینی لشکر ۲۵ کربلا در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: لشکر ۲۵ کربلا در ۸ سال دفاع مقدس نیروی های بسیار شجاع و رزمندگان زحمت کشی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سرلشکر باقری افزود: نقش برجسته لشکر ۲۵ کربلا را می توان در واحد اطلاعات لشکر، که کار شناسایی عملیات والفجر ۸ در اروندرود برعهده اش بود ، برشمرد که عملیات موفقی را در تصرف شهر فاو داشت. خود شهر فاو نیز جز محدوده لشکر ۲۵ کربلا بود.

وی در ادامه گفت: پرچم متبرک حرم ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) را آن روز رزمندگان لشکر ۲۵ کربلا با زحمت فراوان اما با اقتدار در بلندترین مناره مسجد فاو به اهتزار درآوردند.

سرلشکر باقری در بخش دیگری از سخنانش به بیان علاقه ویژه خود به سردار شهید طوسی پرداخت و خاطر نشان کرد: من و شهید طوسی که در آن دوران مسئول اطلاعات لشکر ۲۵ کربلا بود خیلی رفیق بودیم و از نظر مسئولیت کاری بیشتر باهم ارتباط داشتیم و این ارتباط به صمیمیت بین ما بیشتر کمک می کرد.

عالی ترین مقام نظامی کشور با اشاره به اینکه خاطرات زیادی را با شهید طوسی دارم با یادآوری یکی از آن خاطرات گفت: روزی برای بازدید لشکر ۲۵ کربلا در منطقه اروند رود رفته بودیم و شهید طوسی دکل دیده بانی را در میان درختان حاشیه اروند درست کرده بود و من به همراه شهید سوداگر که بعدها خود از فرماندهان سپاه مازندران شد به محض اینکه بالای دکل رفتیم، دکل دیده بانی مورد اصابت تیر دشمن قرار گرفت و ماهم به داخل رودخانه پرت شدیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور با ابراز خرسندی از حضور در جمع زائران راهیان نور مازندران و با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای دیار علویان تاکید کرد: هنوز هم رزمندگانی مثل شهید طوسی در مازندران داریم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۶۱۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر ۴ شهید دفاع مقدس در اصفهان تشییع می‌شود

به گزارش خبرگار مهر، همزمان با سالروز شهادت حضرت امام صادق (ع) پیکر سه شهید تازه تفحص شده و یک شهید گمنام، روز شنبه در اصفهان تشییع می‌شود.

گفتنی است آئین تشییع با حضور مردم و مسؤولان استان ساعت ۹ صبح روز شنبه (۱۵ اردیبهشت) از میدان فیض به سمت گلستان شهدای شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

کد خبر 6095924

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • نقطه عطف وارثان جبهه دفاع از حرم «حماسه خانطومان» است
  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز، سردار ایاف در مشهد برگزار شد
  • تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد برگزار شد
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز
  • استان قزوین میزبان شهید گمنام
  • پیکر ۴ شهید دفاع مقدس در اصفهان تشییع می‌شود