Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-18@04:21:24 GMT

تقویم آزمون‌های علوم پزشکی سال 96

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۶۱۸۱۳

داوطلبان آزمون‌های علوم پزشکی امسال نیز به روال هرساله با استفاده ار تعطیلات نوروزی خود را برای آزمون‌های مهمی آماده می‌کنند، ثبت نام برای شرکت در این آزمون‌ها حدودا از نیمه‌ اردیبهشت 96 آغاز می‌شود.
به گزارش ایسنا، طبق اعلام مرکز سنجش و آموزش پزشکی جزئیات برگزاری آزمون های مهم سال 96 شامل آزمون دستیاری، فلوشیپ، دکتری داروسازی، کارشناسی ارشد پزشکی و دستیاری دندان پزشکی که زیر نظر وزارت بهداشت برگزار می شود به شرح زیر است:
آزمون دستیاری
چهل و چهارمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی و دستیار تخصصی پزشک خانواده 14 اردیبهشت 96 برگزار ‌می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس مصوبه شورای آموزش پزشکی و تخصصی در این آزمون داوطلبان رشته دستیار تخصصی پزشک خانواده نیز می‌توانند شرکت کنند به طوری که علاوه بر رشته پزشک خانواده سایر رشته‌های تخصصی را نیز بتوانند انتخاب نمایند.
همچنین در این آزمون آن دسته از داوطلبان که علاقه‌مند به شرکت در رشته پزشک خانواده هستند می‌توانند از امتیاز ترجیحی مربوط به این رشته نیز استفاده کنند.
آزمون فلوشیپ
آزمون دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می‌شود که مرحله کتبی این آزمون 21 تا 25 اردیبهشت 96 در یک مکان در هر دانشگاه علوم پزشکی و راس ساعت 9 صبح برگزار می‌شود.
همچنین آزمون شفاهی کلیه رشته‌ها از تاریخ 23 اردیبهشت تا 25 و شروع دوره به جهت افراد پذیرفته شده از تاریخ 1 مهر 96 خواهد بود.
طبق مصوبات هفتاد و پنجمین نشست شورای اموزش پزشکی و تخصصی شرکت کنندگان آزمون‌های پذیرش دوره‌های تکمیلی تخصصی در هر مرحله از آزمون‌های کتبی و شفاهی جهت ورود به فرایند پذیرش دستیار ملزم به کسب حداقل 60 درصد از نمره کل هر مرحله ازمون هستد.
نتیجه نهایی آزمون فلوشیپ از طریق دانشگاه محل اموزش اعلام می‌شود.
آزمون دکتری داروسازی
براساس پیشنهاد معاونت آموزشی و تصویب شورای سنجش تحصیلات تکمیلی، مرحله اول آزمون (کتبی) به صورت متمرکز بدون تغییر در دروس ضرایب همانند آزمون سال96 توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مرحله دوم آزمون (مصاحبه) توسط مناطق آمایشی (دانشگاه‌ها) برگزار می‌شود.
همچنین طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، سهم آزمون کتبی و مصاحبه در پذیرش داوطلبان، هر کدام 50 درصد خواهد بود.
ثبت نام آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) 20 تا 30 بهمن ماه 95 انجام شده و تاریخ این آزمون 4 خرداد ماه 1396 است.
آزمون کارشناسی ارشد پزشکی
زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال 96 وزارت بهداشت از تاریخ 1 اسفند تا 15 اسفند برگزارمی‌شود .
دفترچه راهنمای ثبت نام قبل از شروع ثبت نام در بهمن ماه منتشر شده است و زمان برگزاری این آزمون نیز 22 و 23 تیر سال 96 است.
آزمون دستیاری دندانپزشکی
ثبت نام آزمون دستیاری دندانپزشکی در اسفند ماه 96 به صورت اینترنتی و از طریق پایگاه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی انجام می‌شود.
ثبت نام این آزمون در سال 96 پس از ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد که زمان بندی دقیق آن طبق اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی معاقبا اعلام می‌شود.
بنا به اعلام مرکز سنجش اموزش پزشکی منابع آزمون سی و یکمین دورهی آزمون پذیرش دستیاری دندانپزشکی 96 عیناً مشابه منابع آزمون سال گذشته خواهد بود.
آزمون MHLE
آزمون زبان انگلیسی وزارت بهداشت MHLE که در سال 96، 5 بار برگزار خواهد شد.
شرکت در این آزمون برای همه افراد آزاد است و همچنین آن دسته از دانشجویانی که موفق به کسب مدرک زبان نشده‌اند و تمایل دارند در ازمون دستیاری پزشکی شرکت کنند می‌توانند برای کسب مدرک زبا ن در آزمون MHLE شرکت کنند.
آزمون MHLE در سال 96 در تاریخ‌های 31 فروردین، 13مهر، 25 آبان، 7دی و 15 بهمن برگزار خواهد شد.
سایر آزمون‌ها ی وزارت بهداشت
همچنین در سال 96 آزمون دکترای تخصصی علوم پایه پزشکی و بهداشت، دندانپزشکی و دارو سازی ((ph.d در 4 خرداد، پذیرش دستیاری دندانپزشکی در 22 تیر، پیش‌کارورزی و علوم پایه در 2 شهریور و ارتقای دستیاران دندانپزشکی در 6 شهریور، سی و پنجمین دوره پذیرش دستیار فوق تخصصی بالینی پزشکی در 12 بهمن و آزمون پیش کارورزی و علوم پایه 3 اسفند برگزار می‌شود.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۶۱۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ثبت نام در آزمون فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳ تمدید شد

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون پذیرش در دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال ۱۴۰۳ وفق مصوبات شورای آموزش پزشکی و تخصصی به شیوه غیرمتمرکز و به صورت الکترونیک و یا کاغذی توسط دانشگاه های مجری برنامه آموزشی فلوشیپ در خردادماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

مرحله کتبی آزمون پذیرش در دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال ۱۴۰۳ توسط دانشگاه های مجری برنامه آموزشی فلوشیپ در ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ و مرحله شفاهی (به صورت منفرد یا ترکیبی از روش های PMP، OSCE، مصاحبه ساختارمند یا سایر روش های نوین ارزشیابی و اختصاصی مرتبط با رشته خود) در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ۱۶، ۱۷ و ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ برگزار می شود.

متقاضیان شرکت در آزمون مذکور می توانند مطابق با آیین نامه آموزش دوره های تکمیلی تخصصی فلوشیپ پزشکی و مفاد راهنمای ثبت نام اقدام کنند.

- جدول زمانبندی شرکت در آزمون شفاهی هر رشته متعاقباً توسط دانشگاه های مجری برنامه آموزشی ارائه می شود.

- محل برگزاری آزمون کتبی در هنگام توزیع کارت توسط دانشگاه های مجری برنامه آموزشی به اطلاع داوطلبان می رسد.

- در این دوره محدودیت سنی جهت شرکت در آزمون وجود ندارد.

- انجام مراحل ثبت نام از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی انجام می پذیرد.

- نتیجه بررسی مدارک ارسالی جهت ثبت نام در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ اعلام می شود و داوطلبان باید دقت لازم جهت رفع نقص مدارک بعمل آورند.

توجه: براساس موضوع ۲ هشتاد و چهارمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی در این دوره اسامی داوطلبان شرکت کننده واجد شرایط در آزمون پذیرش دستیار دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ،) که در چهل و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی نیز شرکت کرده اند از لیست شرکت کنندگان آزمون فلوشیپ حذف خواهد شد.

پیش از این داوطلبان واجد شرایط فرصت داشتند تا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی اینترنتی http://sanjeshp.ir و با توجه به رشته تخصصی پیش نیاز و در نظر گرفتن وضعیت شرکت در آزمون صرفاً یک رشته و یک دانشگاه را انتخاب و براساس مفاد راهنما ثبت نام کنند که این فرصت تمدید شد.

بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی فرصت ثبت نام در آزمون پذیرش در دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال ۱۴۰۳ از امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین تا جمعه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ تمدید شد.

این مهلت قابل تمدید نیست و انجام تمامی مراحل ثبت نام و بررسی مدارک از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی http://sanjeshp.ir و به صورت الکترونیک صورت می گیرد و بررسی مدارک توسط توسط دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی صورت خواهد پذیرفت.

هزینه ثبت نام ۸ میلیون و ۱۹۰ هزار ریال (۸۱۹ هزار تومان) است و مبلغ ۱۰۰ هزار ریال بابت خدمات پیام کوتاه از طریق سایت http://sanjeshp.ir اخذ می شود. کلیه مدارک ثبت نام باید اسکن شود و بر اساس فرمت اعلام شده در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی بارگذاری شود.

طبق مصوبات هشتاد و هفتمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی، شرکت کنندگان آزمون های پذیرش دوره های تکمیلی تخصصی در مرحله آزمون کتبی جهت ورود به فرآیند پذیرش و شرکت در مرحله آزمون شفاهی (اعم از مصاحبه ساختارمند، OSCE ،PMP و غیره) ملزم به کسب حداقل ۶۰ درصد از نمره کل مرحله کتبی آزمون های مذکور هستند.

پذیرش نهایی از بین متقاضیان تحصیل در دوره های تکمیلی تخصصی بالینی از بالاترین نمره کل مکتسبه داوطلبین آزمون (براساس دو سوم آزمون کتبی و یک سوم آزمون آسکی) و در صورت کسب حداقل ۶۰ درصد نمره کل آزمون با رعایت سایر مقررات مربوطه صورت می گیرد.

سایر شرایط و نکات در راهنمای ثبت نام آزمون پذیرش در دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) ذکر شده است.

کد خبر 6080579

دیگر خبرها

  • جزئیات تغییرات آزمون دستیاران پزشکی اعلام شد
  • مهلت ثبت نام در آزمون فلوشیپ پزشکی ۱۴۰۳ تمدید شد
  • تمدید مهلت ثبت نام در آزمون تخصصی پزشکی سال ۱۴۰۳
  • مهلت ثبت نام در آزمون فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • واگذاری آزمون‌های ارتقا و گواهینامه دستیاران پزشکی به دانشگاه‌ها
  • آغاز ثبت نام آزمون دکتری تخصصی رشته‌ های داروسازی از اول اردیبهشت
  • آغاز ثبت نام آزمون دکتری تخصصی رشته‌های داروسازی از اول اردیبهشت
  • آغاز ثبت نام آزمون دکتری تخصصی رشته های داروسازی از اول اردیبهشت
  • جزئیات آزمون پذیرش در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزییات آزمون پذیرش در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳ اعلام شد