Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@22:22:59 GMT

حضور ایران در سوریه و عراق مانع تجاوز از مرزهای کشور است

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۶۳۳۸۶

حضور ایران در سوریه و عراق مانع تجاوز از مرزهای کشور است

کرمانشاه- امام جمعه موقت کرمانشاه حضور ایران در کشورهایی چون سوریه و عراق را راهکار پیشگیری و مانعی برای تجاوز دشمنان به مرزهای کشور دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمد حجتی در خطبه های نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه، با اشاره به اهمیت زبان گفت: این عضو از حساس‌ترین و اثرگذارترین اعضای آدمی بر دیگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ماموریت موسی(ع) برای دعوت از فرعون گفت: خداوند از موسی (ع) خواست تا با قول لین و ملایم با فرعون سخن بگوید که این نشان دهنده این است که ملایمت در سخن گفتن باعث اثرگذاری بیشتر آن بر مخاطب خواهد شد.

امام جمعه موقت کرمانشاه، قلم را از دیگر مصداق های زبان برشمرد و بر تفکر و اندیشید پیش از سخن راندن و نوشتن تاکید کرد.

خطیب موقت جمعه کرمانشاه اشاره ای نیز به سخنرانی مسئولین داشت و گفت: اگر سخنرانی ها نباشد، ممکن است بسیاری از مطالب درج شده در رسانه ها، خصوصا رسانه های خارجی ما دا دلسرد کند.

وی افراد روشنگر و خصوصا سخنرانان روشنگر را افراد هدایت شده از طرف خداوند برشمرد و تند سخن گفتن را مایه شک دانست.

آیت الله حجتی، بر آرام و با احترام سخن گفتن تاکید کرد و آن را عاملی مهم در اثرگذاری سخن بر مخاطبان دانست.

امام جمعه موقت کرمانشاه دروغ گفتن را کذب و نسبت دروغ دادن به دیگران را تکذیب دانست و گفت: در هر دو اینها مفاسد زیادی نهفته است و ۴۰ مفسده را برای دروغ برشمرده اند.

وی خودش و دیگران را به تقوا سفارش کرد و از خدواند خواست تا در این راه پرپیچ و خم مومنین را راهنمای و نجات بخش باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه همگان همه چیز را نمی دانند گفت: برای یافتن پاسخ هر موضوعی به کارشناسان و دست اندرکاران آن باید رجوع کرد.

حضور در عراق و سوریه راهکار پیشگیری از تجاوز به کشور است

وی با اشاره به حضور ایران در عراق، افغانستان و سوریه گفت: برخی می نشینند و می گویند به فکر مردم خودتان باشین و مقاومت در سوریه را با سخنان زهرآگین زیر سوال می برند، اما اگر در این زمینه به کارشناس آن مراجعه کنیم برای ما توضیح می دهند و ما را آرام می کنند.

آیت الله حجتی حضور ایرانیان در این کشورها را راهکار پیشگیری از تجاوز به مرزهای ایران دانست.

وی تاکید و خاطرنشان کرد: حتی شوخی هایی که در موبایل ها در این زمینه انتقال می دهید، خلاف شرع است و باید از اینها اجتناب کرد.

امام جمعه موقت کرمانشاه تشویق به حضور در اجتماعات را به سه دسته واجب، مستحب و بد تقسیم کرد و حضور در مراسماتی چون نماز جمعه را واجب دانست.

لزوم پرهیز از تشکیل و حضور در مجالس بد و لهو و لعب

وی اعتکاف را یکی از تشکل های خیر دانست و گفت: ملت های دیگر نیز این تشکل ها را داشته اند.

امام جمعه موقت کرمانشاه مجالسی را نیز مجالس بد دانست و گفت: مجالسی چون لهو ولعب، رقص و ... که نامحرمان دور هم جمع می شوند بد است و از تشکیل و حضور در اینگونه مجالس که انسان را به گناه آلوده می کند باید اجتناب کنید.

وی اشاره ای نیز به روز طبیعت داشت و بر حفاظت از محیط زیست تاکید کرد.

حجتی هم چنین با اشاره به اول رجب، و تولد امام محمدباقر(ع)، گفت: حضرت باقر(ع) ابن الخیر است.

وی اشاره ای نیز به ۱۲ فروردین مصادف با ۳ رجب که شهادت حضرت هادی است داشت و گفت: انشالله در این مجالس خدمتگذار باشیم و از گناه بپرهیزیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۶۳۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی استکبار جهانی را در هم فرو ریخت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل (ره) در دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ گفت: این شجره طیبه از بدو انقلاب تاکنون در تمامی عرصه‌ها  در کنار مردم بوده و خواهد بود.
حجت الاسلام و المسلمین غفوری در ادامه به پاسخ تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همراهی دیگر نیرو‌های مسلح ایران اسلامی گفت: عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی استکبار جهانی را در هم فروپاشید.
خطیب جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از خطبه‌ها خاطر نشان ساخت: ایران اسلامی  به ماجرا جویی‌ های رژیم صهیونیستی، پاسخی قاطع و کوبنده خواهد داد.

دیگر خبرها

  • شکسته شدن هیمنه استکبار با ید قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی استکبار جهانی را در هم فرو ریخت
  • عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم
  • صدای انفجار در اصفهان و تبریز | شلیک پدافند ایران به پهپادهای مهاجم | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه | آرامش در آسمان ایران
  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم