Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه که در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، با اشاره با اینکه افرادی که برای شرکت در انتخابات داوطلب می‌شوند باید نیت الهی داشته باشند، اظهار داشت: متاسفانه امروز افرادی که خود نیز می‌دانند شانسی برای پیروزی در انتخابات نداشته، تنها برای کسب شهرت داوطلب می‌شوند که باید در نیت خود تجدید نظر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه کسانی که برای مطرح کردن خود دست به آبروریزی و افشای عیب‌های دیگران می‌کنند، باید با بی‌اعتنایی به آنها و رای ندادن طوری از جامعه طرد شوند که دیگر جرات بازگشت نداشته باشند، افزود: این افراد صلاحیت لازم را نداشته و خداوند نیز عیب‌ها و ایراد‌های آٰنان را نیز فاش خواهد کرد.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، وارد کردن اجناسی که مشابه داخلی دارند اشتباه است، ادامه داد: این سخن رهبری در واقع حکم فتوا داشته و حرمت شرعی دارد و همه باید برای عمل به این فرمایش ایشان تلاش و اهتمام کافی را داشته باشند.

وی بهترین راهکار مبارزه با بیکاری و مشکلات معشیتی را استفاده از کالای داخلی دانست و خاطر نشان کرد: برای کسب رونق اقتصادی و توسعه آذربایجان‌غربی، استفاده از اجناس ساخته شده در استان به استفاده از کالاهای دیگر استان‌های کشور، اولویت دارد.

قریشی در ادامه بیان کرد: استفاده از برند و مارک خارجی که در کشورمان برای برخی افراد مایه مباهات و افتخار است، کار باطل و اشتباهی بوده و همه باید خودشان برای اصلاح این تفکر پیش‌قدم شده و به ایرانی بودن و استفاده از اجناس ایرانی به خود ببالند.

وی با اشاره به روز 12 فروردین که روز جمهوری اسلامی نامیده می‌شود، بیان کرد: همه‌پرسی برای تعیین حکومت جمهوری اسلامی در ایران یکی از ابتکارات امام خمینی(ره) بود که با رای 98.2 درصدی مردم به جمهوری اسلامی در سال 58 به حکومت 2500 ساله ستم شاهی در ایران خط بطلانی کشید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز ماه رجب، یادآور شد: رجب یک ماه مخصوص بوده و همه باید از این فرصت استفاده کرده و از ثواب اعمال این ماه که چند برابر می‌شود بهره کافی را ببرند.

وی یک روز روزه‌داری در این ماه را برابر با یک ماه خواند و اذعان کرد: براساس روایات، در روز قیامت خداوند با ندای کجایند اهل رجب، کسانی که در اول، وسط یا آخر این ماه را روزه گرفته‌اند، مورد خطاب قرار داده و به فرشتگان می‌گوید این افراد را وارد بهشت کنید.

قریشی، رجب و شعبان را مقدمه‌ای برای آماده‌سازی برای ماه رمضان دانست و اظهار داشت: مردم باید در این‌ ماه‌ها با شب‌زنده‌داری، انفاق و احسان به فقرا و روزه‌داری خود را آماده میهمانی در ماه رمضان بکنند.

انتهای پیام/چ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۶۴۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از طرح دوخت رایگان چادر در پرند چشم‌گیر است

حجت‌الاسلام اسماعیل کاظمی امام جمعه پرند از استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با موضوع دوخت رایگان چادر بانوان در شهر پرند و پیگیری‌های امام جمعه این شهر گفت: با توجه به وضعیت بد اقتصادی بسیاری از خانواده‌ها، احساس ضرورت کردیم تا خدمتی در رایگان در جهت عفاف و حجاب را ارائه دهیم.

امام جمعه پرند به تعلیم و کارآموزی برخی از محصلان حوزه علمیه خواهران پرند در هنر دوخت چادر مشکی و رنگی در انواع مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: در کنار دوخت، چادر به قیمت کارخانه شهرکرد ارائه می‌شود که مورد استقبال بانوان شهر پرند قرار گرفته است.

وی درباره روند ارائه خدمت به بانوان شهر پرند در عرضه و دوخت چادر توضیح داد: بانوان در طول هفته ثبت نام می‌کنند و برای پنجشنبه که خیاطان مخصوص این کار در حوزه علمیه خواهران مستقر می‌شوند در فاصله زمانی صبح تا غروب نوبت می‌گیرند؛ این کار به صورت یکسره در این ساعت انجام می‌شود.

کاظمی تصریح کرد: خواهرانی که زحمت دوخت چادر را تقبل کرده‌اند، اکنون به دوخت چادرهای ساده، قجری، ملی و انواع دیگر مسلط هستند و مراجعین از کارشان رضایت کامل دارند؛ در همان روز مراجعه چادر برش می‌خورد و دوخته می‌شود که علاوه بر رایگان بودن، در سریع‌ترین زمان تحویل می‌شود.

امام جمعه پرند تأکید کرد: چنین خدمتی در کنار طرح عفاف و حجاب، کمک شایان توجهی به خانواده‌های مذهبی است که حجاب برتر یعنی چادر را برای خود برگزیده‌اند؛ به این وسیله کمک می‌کنیم تا حتی خانواده‌های ضعیف که خرید چادر برایشان دشوار است بتوانند پاداش این انتخاب خوب خود را دریافت کنند.

وی درباره توسعه این کار اظهار داشت: پس از گام اول، به دنبال این هستیم که در مجموعه خود دوخت لباس‌های اسلامی را شروع کنیم.

کاظمی خدمات فراجا در امر به معروف و نهی از منکر در خط مقدم طرح عفاف و حجاب را ستود و افزود: این خدمت ما اقدامات جانبی است که به عنوان کار فرهنگی می‌تواند کمک کار طرح عفاف و حجاب باشد.

امام جمعه پرند وضعیت فرهنگی شهر پرند را به دلیل سکنه‌ای که همه مهاجر هستند ضعیف ارزیابی کرد و گفت: با همین وضعیت ضعیف فرهنگی در شهر نوپای پرند استقبال از طرح دوخت رایگان چادر چشمگیر و فراتر از انتظار و برای بنده و تمام مجموعه خواهرانی که کمک می‌کنند قابل تقدیر و تحسین است.

کد خبر 6096575

دیگر خبرها

  • تراز دریاچه ارومیه به ۱۲۷۰.۶۰ متر رسید/لزوم تغییر الگوی کشت
  • لحظه تصادف امام‌جمعه شهر بلوک جیرفت
  • لحظه تصادف مرگبار و فوت یک امام جمعه
  • فوت یک امام جمعه در تصادف با آمبولانس
  • فوت امام‌ جمعه بلوک جیرفت در اثر تصادف
  • حادثه منجر به فوت برای یک امام جمعه در جیرفت
  • حادثه منجر به فوت برای امام جمعه جیرفت
  • لزوم انسجام روحانیت و نیروهای انقلابی/ آینده روشنی پیش رو داریم
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • استقبال از طرح دوخت رایگان چادر در پرند چشم‌گیر است