Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@10:44:59 GMT

سخنگوي متجاوزان: هدف بعدي ما بندر حديده است

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۶۴۹۷۷

خبرگزاري آريا - سرلشکر احمد العسيري سخنگوي ائتلاف متجاوز عربستان به يمن تأکيد کرد که شهر و بندر حديده هدف‌هاي آينده اين ائتلاف هستند.


احمد العسيري در گفتگو با روزنامه عربستاني الشرق الاوسط چاپ لندن، در آغاز سومين سال تجاوز ائتلاف سعودي به يمن تحت عنوان "طوفان قاطعيت" گفت: بندر حديده، مهم ترين مسير ارسال کمک هاي مالي و تسليحاتي به داخل يمن به شمار مي آيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


العسيري ادعا کرد: نه تنها منابع اطلاعاتي ما، بلکه اطلاعات دريافتي توسط دستگاههاي اطلاعاتي ديگر، صحت اين موضوع را تأييد مي کنند و سلاح ها از ايران به يمن ارسال مي شوند.
وي مدعي شد که موشک هاي کورنيت پس از آغاز عمليات "طوفان قاطعيت" وارد يمن شده اند و تنها مسير ارسال آن نيز بندر حديده بوده است.
مشاور وزير دفاع عربستان ادعا کرد: کشورهاي غربي تلاش کردند به بهانه ارسال کمک هاي غذايي و دارويي، بندر حديده تحت کنترل حوثي ها باقي بماند، اما موارد ارسال شده از طريق اين بندر به يمن نشان دهنده آن است که واقعيت، با اين ادعا متفاوت است.
العسيري تأکيد کرد: ما راهکار سازمان ملل درباره بازرسي محموله هاي ارسالي به يمن در جيبوتي را ناکارآمد مي دانيم و همين امر، باعث اين حجم از قاچاق شده است. از اين رو، خطاب به سازمان ملل اعلام مي کنيم که يا در اين بندر ناظر بگذاريد، يا اينکه ما اقدام مي کنيم و بندر را به کنترل خودمان درمي آوريم.
وي درباره عمليات آينده به سوي بندر حديده گفت: عمليات نظامي در حال حاضر در شمال مخا و خوخه در حال انجام است و پس از پايان آن، به سوي حديده پيشروي خواهد شد تا روند ارسال تسليحات ايران متوقف شود!
العسيري، درادامه مدعي شد که بندر حديده بخشي از خاک يمن است که بايد تحت سلطه دولت "مشروع" يمن قرار گيرد. ساير بخش هاي يمن نيز به همين ترتيب بايد به کنترل دولت مذکور درآيند.
ائتلاف متجاوز عربستان، فروردين ماه 94 در تجاوزي همه جانبه به مردم بي دفاع يمن، مدعي شد که در مدت چند هفته رئيس جمهور مستعفي و فراري يمن را به اين کشور باز مي گرداند، اما با وجود حملات وحشيانه به اين کشور، اين وعده همچنان دور از دسترس به نظر مي آيد.
216
 

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۶۴۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه اینترنتی رأی الیوم در مقاله‌ای به همراهی حکومت اردن با سیاست‌های رژیم صهیونیستی در منطقه اشاره کرد؛ سیاست هایی که اخیرا در جریان عملیات وعده صادق و همراهی کامل اردن با صهیونیست ها نمود پیدا کرد.

این مقاله تاکید کرد که ایران به عنوان یکی از دولت‌های متعهد در حمایت از آرمان فلسطین از مدت‌ها پیش در قلب حوادث منطقه قرار گرفته است. همین همراهی و همبستگی باعث شد ایرانی ها اخیرا اقدامی عملی علیه حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و همچنین هدف قرار دادن کنسولگری این کشور در دمشق انجام دهند که ثابت می‌کند تعهد ایران در حمایت از آرمان فلسطین و مقابله با صهیونیسم تحت هر شرایطی خدشه ناپذیر است.

رای الیوم می افزاید که در سایه نسل کشی گسترده در نوار غزه پیش بینی می‌شد که جوامع عربی و اسلامی و به ویژه حاکمان آنها مواضع متحدی ضد رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند، اما واقعیت کاملاً مغایر با این پیش‌بینی‌ها بود و برخی از سران عرب به جای دفاع از مظلومان فلسطین در کنار رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

رأی الیوم به تلاش‌های دولت‌های متوالی آمریکا شامل دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در تشکیل ائتلاف منطقه‌ای اشاره و تاکید کرد که آمریکا هدف علنی از این ائتلاف را مقابله با تهدید ایران اعلام کرده است، اما در واقع هدف اصلی تشکیل آن، حمایت از امنیت اسراییل به عنوان متحد راهبردی آمریکا است. البته با وجود تلاش‌های متعددی که در این عرصه صورت گرفته دسترسی به این هدف بسیار بعید است، چرا که پتانسیل‌های سیاسی و منطقه‌ای اجازه تشکیل آن را نمی‌دهد و برخی دولت‌های منطقه‌ای نظیر ایران و عربستان به این نتیجه رسیده‌اند که حل اختلافات فیمابین از طریق گفت و گو امکان‌پذیر است نه تشکیل ائتلاف‌های امنیتی که باعث پیچیده‌تر شدن اوضاع خواهد می گردد.

کد خبر 6084107

دیگر خبرها

  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است
  • ائتلاف تهران مسکو، محوری در نظم جدید جهانی
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • ائتلاف قالیباف و پایداری‌ها ادامه دارد؛ لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • ائتلاف قالیباف و پایداری ها ادامه دارد /لیست مشترک در دور دوم انتخابات
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • یونان: هیچ سامانه پدافند موشکی به اوکراین ارسال نمی‌کنیم