Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-25@16:04:26 GMT

تأکید بر پیگیری اجرای پزشک خانواده در سال جدید

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۶۶۶۹۲

تأکید بر پیگیری اجرای پزشک خانواده در سال جدید

سرویس سلامت و پزشکی بی باک؛ بخش مهمترین عناوین:


هاشمی با تأکید بر اینکه اجرای طرح پزشک خانواده منجر به مدیریت درست منابع مالی در حوزه سلامت می‌شود، گفت: در سال جدید وزارت بهداشت باید با جدیت اجرای سیستم ارجاع را پیگیری کند.

به گزارش بی‌باک به نقل از خانه ملت، همایون هاشمی دربارهٔ اجرای طرح تحول سلامت، افزود: طرح تحول سلامت جراحی بزرگی در حوزه بهداشت و درمان بود که نقاط قوت و ضعف بسیاری را در خود جای داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یکی از نقاط ضعف وزارت بهداشت آن بود که نتوانست سیستم ارجاع را که پاشنه آشیل طرح تحول سلامت بود اجرایی کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بسیاری از هزینه‌ها در حوزه سلامت به جهت عدم اجرای پزشک خانواده است، افزود: با توجه به اینکه نظام ارجاع در استان‌های فارس و مازندران اجرایی شد می‌توان این اقدام را نوعی ریل گذاری برای اجرای کامل آن در سراسر کشور به شمار آورد اما بدون شک لازم است قبل از اجرای سراسری نقاط ضعف آن برطرف شود.

وی یادآور شد: با اجرای نظام ارجاع بسیاری از هزینه‌های بالا دست و پایین دست رفع می‌شود که در نهایت سود و منفعت این طرح به نفع افراد جامعه به ویژه بیماران خواهد بود لذا در سال جدید وزارت بهداشت باید با جدیت اجرای این طرح را پیگیری کند.

هاشمی تأکید کرد: کشورهایی که قبل از ما طرح نظام ارجاع را اجرایی کردند بر این باورند که با الکترونیکی کردن خدمات حوزه سلامت به ویژه در بخش بیمه و اصلاح نظام بیمه گری و استقرار بیمه فراگیر می‌توان به پیشرفت حوزه سلامت کمک کرد تا هم خدمت کننده و هم خدمت گیرنده از آن رضایت داشته باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: اجرای طرح پزشک خانواده کامل کننده طرح تحول سلامت است که منجر به مدیریت درست و دقیق منابع در حوزه سلامت خواهد شد.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۶۶۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری

اعرابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری در همایش تجلیل از فعالان و حامیان عرصه سلامت استان گفت: اشتغال در عرصه سلامت، نعمتی بزرگ از سوی خداوند است چراکه فعالیت برای احیای جان مردم، مراقبت از سلامت و پیشگیری از بیماری هاست.

وی افزود: همواره خودمراقبتی، رعایت بهداشت و پیشگیری از ابتلا به بیماری مقدم بر امر درمان است.

اعرابی اضافه کرد: اجرای برنامه غربالگری پرفشاری خون در قالب پویش ملی سلامت، سبب شد بیش از ۱۰ هزار نفر در استان از بیماری خاموش و بی علامت فشارخون بالای خود مطلع شوند و این یعنی پیشگیری از ۱۰ هزار نیازمند دیالیز در آینده.

بیشتر بخوانید

سلامت برای همه با پزشکی خانواده

وی افزود: ایجاد و توسعه شبکه‌های بهداشت یکی از افتخارات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است، بطوری که هم اکنون بیش از ۹۵ درصد جمعیت استان به خدمات سطح یک بهداشت دسترسی دارند.

اعرابی ادامه داد: اجرای «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» و برنامه «سلامت خانواده و نظام ارجاع» نیازمند مشارکت همگانی است.

در پایان این مراسم از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت
  • خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار
  • تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • طرح پزشک خانواده طرحی برای ارتقای نظام سلامت
  • اتصال بیرجند و طبس به طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع
  • مخالفت مجلس با ارجاع گزارش کمبود دارو به قوه قضائیه
  • مخالفت مجلس با ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضائیه
  • مخالفت با ارجاع گزارش وضع بازار دارو به قوه قضاییه
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت