Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم سالروز شهادت دهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام هادی (ع) همراه با قرائت زیارت جامعه کبیره، ، سوگواری ، عزاداری و مرثیه سرایی با مشارکت مردم شهر بندر کوهستک و میهمانان نوروزی در جواز گلزاری شهدای گمنام این شهر برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آذینی ، حجت الاسلام و المسلمین حسن اخلاصی امام جماعت شهر بندر کوهستک گفت: علی بن محمد بن علی بن موسی مشهور به امام هادی(ع) و امام علی النقی (ع) فرزند امام جواد و دهمین امام شیعیان است که از سال 220 تا 254 قمری به مدت 34 سال امامت شیعیان را به عهده داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام و المسلمین حسن اخلاصی استاد حوزه و روحانی طرح هجرت شهر بندر کوهستک اظهار کرد: این امام همام بیشر سال های امامت را در شهر سامرا تحت نظارت مستقیم حاکمان جلاد و ستمگر عباسی سپری کرد و دوره امامتش همزمان با حکومت چند تن از خلفای ستمگر عباسی از جمله متوکل همراه بود که نهایتا به دست این جلاد به شهادت رسید و بارگاه نورانی و ملکوتی آن در سامرا مشهور به حرم عسکریین است.

وی افزود: امام هادی (ع) از طریق سازمان وکالت با شیعیان و پیروانش ارتباط داشت و به امور مسلمانان رسیدگی می کرد و برخی شاگردان و یاران مخلص این امام می توان به عبدالعظیم حسنی، عثمان بن سعید ، ایوب بن نوح ، حسن بن راشد و حسن بن علی ناصر اشاره کرد.

حجت الاسلام اخلاصی بیان کرد : زیارت جامعه کبیره که دایره المعارف تعالیم ناب اسلام است با مضامینی که دارد درس توحید و معرفت و خداشناسی است و تفسیر هر جمله آن نیازمند به ساعت ها تفسیر و تشریح دارد از آثار بجا مانده و از کتاب های معروف اسلامی اثر این امام همام است.

وی با بیان این که زیارت جامعه کبیره با توجه به اهمیت و جایگاه آن در منابع اهل سنت نیز نقل شده است اظهار کرد: اگر ما این زیارت را با دقت بخوانیم متن زیارت خود شهادت می‌دهد که این الفاظ و معانی جز از معصوم صادر نشده و کسی غیر او نمی تواند این الفاظ و معانی را اتشریح و تفسیر کند و روشن است که این الفاظ از سوی کسی مطرح شده که به ملکوت این عالم متصل شده باشد.

این مسئول ابراز کرد: دوران امام هادی علیه السلام دوران پرماجرا و سختی بود که متوکل عباسی بر مردم حکومت می کرد و این انسان پلید امام هادی علیه السلام را برای کنترل و نظارت بیشتر از مدینه به سامرا برد.

روحانی طرح هجرت و امام جماعت شهر بندر کوهستک تصریح کرد : فرازهای این زیارت در بردارنده معارف دینی است و راهکاری برای شناخت مقام امامت است و هر کس این زیارت را می خواند باید فراز به فراز آن را توجه کند و از معارف آن بهره مند شود.

اخلاصی خاطرنشان کرد: فرازهای این زیارت نشان می دهد که چه محتوای بلندی در آن قرار دارد و اگر در میان زیارات معصومین علیهم السلام، زیارتی غیر از زیارت جامعه کبیره نبود، این زیارت، برای ما بس بود.

استاد حوزه و مبلغ دینی یادآور شد: درسی که در این زیارت وجود دارد، این است که خداوند ائمه اطهار (ع) را برگزیده و اگر آنها قدرتی دارند، از سوی خداست و همان گونه که خداوند به عیسی علیه السلام که روح الله و کلمه الله بود قدرتی داد که او مرده را زنده کند این غلو نیست، چون خدا به او داده است این نه غلو است و نه مطلبی خلاف واقع است و ما هم در زیارت جامعه کبیره چیزی فراتر از قرآن مشاهده نمی کنیم.

این مراسم با همکاری کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسین (ع) ، قرارگاه فرهنگی امام جواد(ع) ، هئیت مذهبی سیدالشهداء (ع) شهر بندر کوهستک برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۶۸۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی مراسم عزاداری و دسته روی در کربلای معلی

محمدعلی باقری در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) همه ساله در مازندران مراسم دسته روی، عزاداری و روضه خوانی در مناطق مختلف برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه حضور هیأتی از مازندران در کربلای معلی و طی نشست با مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در کربلا مقرر شد با حضور ایرانی‌ها و زائران در کربلا مراسمی در بعثه با همکاری شورای هییات مذهبی مازندران مراسم عزاداری به مناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام برگزار شود.

وی گفت: این مراسم در عراق و کربلایی معلی برگزار می‌شود و از کاروان‌ها و دسته‌های مختلف زوار در این مراسم حضور دارند.

رئیس شورای هییات مذهبی مازندران همچنین از برپایی موکب پذیرایی و عزاداری خبر داد و گفت: در این مراسم از عزاداران پذیرایی می‌شود.

باقری گفت: این مراسم از ساعت ۱۷ روز جمعه در نمازخانه هتل مستقر در کربلای معلی آغاز شد و این مراسم توسط کاروان هیأتی شهرستان نکا و مهدیه بزرگ ساری، شورای هیأت مذهبی و بعثه مقام معظم رهبری درحال برگزاری است.

کد خبر 6095920

دیگر خبرها

  • برگزاری یادواره شهدای روستای ثانی آباد
  • برپایی مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در کیش
  • بزرگداشت شهدای مدرسه فیضیه در قم
  • برپایی دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله‌ وحید خراسانی در قم
  • پیکر مطهر شهید «محمد رنجنوش» در گلزار شهدای همدان آرام گرفت
  • برپایی اجتماع صادقیون در استان سمنان+ فیلم
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در ارومیه
  • برپایی ایستگاه صلواتی در شب شهادت امام صادق (ع) توسط مردم بردسکن
  • دسته عزای شهادت امام صادق(ع) با حضور آیت الله وحید خراسانی در قم
  • برپایی مراسم عزاداری و دسته روی در کربلای معلی