Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@11:32:46 GMT

روستای کوخدان بهشتی پنهان در دل دنا + تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۶۸۵۹۷

روستای کوخدان بهشتی پنهان در دل دنا + تصاویر

روستای کوخدان در 35کیلومتری شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد و در 7کیلومتری شهر سی سخت همان مرکز شهرستان دنا واقع شده است که دوست داران طبیعت می توانند برای دیدن یک بهشت پنهان در دل کوه، به دامنه بلندترین رشته کوه زاگرس سفر کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل ازبویرخبردردامنه های قد کشیده و سربلند دنا در طی سالیان طولانی تاریخ، از زمان زیستن تا افسانه های کهن، راز های زیادی را در دل خود انباشته است که می توان از افسانه های کی خسرو جهانشاه تا بیژن پهلوان را ازان جمله دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در لابه لای این افسانه های کهن هنوز هم یادگارانی به وفور یافت می شود که بتواند این داستانهای زیبای ایل را مرور کند و به دید تماشاگران بناشند.

طبیعت زیبای دنا با داشتن جاذبه های طبیعی و تاریخی بر ژرف اندیشی و زیبایی های داستانهای بزرگ شاهنامه افزوده است و رویایی نایکان را به توریست گردان و طبیعت هدیه داده است.

روستای کوخدان در 35کیلومتری شهر یاسوج مرکز استان و در 7کیلومتری شهر سی سخت همان مرکز شهرستان دنا واقع شده است که دوست داران طبیعت می توانند برای دیدن یک بهشت پنهان در دل کوه، به دامنه بلندترین رشته کوه زاگرس سفر کنند.

شهر سی سخت یا همان سی پهلوان در دامنه کوه دنا واقع شده و از بخش ها و روستاهای زیبایی از جمله کریک، بیاره، کوخدان و دهنو برخوردار بوده که هرکدام می توانند به تنهایی بار سنگینی از گردشگری طبیعت گردی را بر دوش خود بکشند و جاذبه های تازه در استان چهار فصل باشد.

روستای زیبایی دهنو که بر قله های استوار دنا و در فاصله چند هزار پایی از سطح دریا قرار گرفته است روستایی است که به آن بام دنا نیز می گویند.

روستایی زیبای کوخدان با داشتن تاکستانهای زیبا و داشتن درختان آلو، سیب و انگور دارای جاذبه های خاصی بوده که رنگ بندی این جاذبه ها در فصول متنوع سال از جمله بهار و پاییز بوده که بر زیبایی های فراموش نشدنی آن افزوده است.

این روستا که در شمال غربی شهر افسانه ای سی سخت قرار گرفته است ، شانه به شانه قله قلم یکی از معروف ترین قله های زاگرس و در دامنه قله های پازن پیر و کوه سیاه قرار گرفته بوده که طبیعت منحصر به فرد آن در زمستان ، بر توریست طبیعت گردی این روستا افزوده است.

یکی از بهترین جاذبه های تفریحی این روستا داشتن تاریخچه قدیمی و تاریخی این ورستا بوده که تمامی خانه های آن ساخته شده از مصالح قدیمی از جکله کاه وگل است که هرکدام در خانه های باغ های با کوچه های زیبا و تاریخی بنا نهاده شده است.

از طرفی دیگر مردم روستا کوخدان مردمی خون گرم بوده که همیشه چشم به راه مسافران نشسته اند تا دوباره مهمان نوازی مردم دیار بیژن و آریو برزن را به مسافران و گردشگران هدیه دهند.

روستای کوخدان امروز بیشتر از گذشته چشم به راه طبیعت گردان و طبیعت دوستان دیار بیژن و پادشاه جهانشاه کیخسرو است تا یک بار دیگر طبیعت زیبا و اردیبهشتی دنای سرافراز از قله های پازن پیر تا قزل قله و قاش مستان را را به همه مردم سرزمین ایران هدیه دهد.

روستای کوخدان بی شک یکی از زیباترین و سرسبز ترین مناطقی است که مناظر زیبای آن چشم دل هر بیننده ای را می رباید و آن را ناخوداگاه شیفته سرزمین برف وآفتاب می کند.

عمده محصولات کشاورزی روستای کوخدان سیب زرد،سیب قرمز،هلو ،آلو زرد،آلو سیاه،انگور،بادام،گردو ،زردآلو و... است.

از طرفی این روستا به دلیل داشتن آب خنک جوشیده از چشمه های طبیعی و سرد و زلال دنا و نیز خاک غنی غنی یکی از مستعد ترین روستاهای حوزه دنای شرقی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۶۸۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، منصور یوسفی، در نشست هماهنگی کنگره ملی شهدای غریب آزاده که در ارومیه برگزار شد، گفت: زوایای پنهان هشت سال دفاع مقدس و لحظه به لحظه آن باید برای نسل جدید اعم از نوجوانان و جوانان کشورمان به صورت واضح و روشن بیان شود و روایتگری دفاع مقدس جدی‌تر دنبال شود.

وی ادامه داد: نسل جدید ایران اسلامی لازم است بدانند در پشت پرده جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس چه اتفاق‌هایی افتاده است و ایادی استکبار جهانی چه ظلم‌های بزرگی را در حق ملت بزرگ ایران اسلامی کرده‌اند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس باعث شد روحیه و تفکر جهادی بیش از گذشته به فرهنگ بی‌بدیل ایران اسلامی وارد شود و مکتب جهادی سرشار از درس و نکته شکل پیدا کند.

وی گفت: هدف اصلی از برگزاری این کنگره  شناسایی و معرفی شهدایی است که در اسارت با مظلومیت به شهادت رسیده‌اند؛ شهدا در معنویت، عرفان و معرفت به اوج رسیده بودند بنابراین لازم است آنها را خوب بشناسیم و به دیگران نیز معرفی کنیم.

دیگر خبرها

  • تست شخصیت با کلید؛ انتخاب کلید دلخواه از شخصیت پنهان شما می گوید!
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • اتهامات این ۱۰۴ نفر را پنهان نکنید + فیلم | به فکر امنیت ملی خود باشید
  • مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد
  • همایش پیاده روی خانوادگی و صرف صبحانه سالم در روستای یار عزیز تکاب
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • سفر به طبیعت بهاری روستای انارک در قالب تصاویر
  • جلوه‌های منحصر به‌فرد از سرزمین بهشتی گیلان (فیلم)
  • پیش‌فروش شنل نامرئی‌کننده آغاز شد: فول‌سایز ۶۰ میلیون تومان / فیلم
  • کمک یک میلیارد ریالی خیّر سلامت به بیمارستان شهید بهشتی سبزوار