Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@19:31:18 GMT

لزوم تغییر مشاغل بومی الوار از سنتی به صنعتی

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۶۹۳۹۹

لزوم تغییر مشاغل بومی الوار از سنتی به صنعتی

اهواز ـ بخشدار الوار گرمسیری گفت: کشاورزی و دامپروری که مشاغل بومی این منطقه هستند باید از شکل سنتی به صنعتی تغییر کنند.

عباس پاپیاظهار کرد: منطقه الوار گرمسیری نزدیک به سه هزار کیلومتر مربع وسعت دارد. حدود سه چهارم وسعت شهرستان اندیمشک را بخش الوار گرمسیری به خود اختصاص داده است.

وی افزود: الوار گرمسیری منطقه ای متنوع و البته منحصر به فرد از نظر جغرافیای طبیعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بخش بالغ بر ۲۰۰ روستا و دو شهر را در خود جای داده است.

بخشدار الوار گرمسیری تصریح کرد: نزدیک به یک هزار کیلومتر شبکه راه اعم از آزاد راه، مال رو و راه آهن در این بخش وجود دارد. همچنین مناطق دیدنی بسیار زیبایی از جمله جنگل ها و دریاچه سد کرخه و دز هم در این بخش وجود دارد.

پاپی با اشاره به اختلاف دمای ۱۰ درجه ای این بخش با گرمترین نقطه خوزستان به عنوان یکی از ظرفیت های گردشگری عنوان کرد: امامزاده احمد یکی از اماکن معنوی این بخش است که در این فصل زائران زیادی دارد.

وی در ارتباط با مشکلات بخش الوار گفت: مشکلات این بخش به علت وسعت منطقه و پراکندگی روستاها سخت است. به عنوان نمونه مشکل آب یک مشکل جهانی است که به تبع در بخش الوار هم نمود پیدا کرده ولی در حال تلاش برای حل آن و سایر مشکلات هستیم. همچنین مشکل اشتغال نیز در سطح کشور فراگیر است که در الوار نیز وجود دارد.

بخشدار الوار گرمسیری با اشاره به اینکه بیشتر زمین های منطقه به صورت دیم کشت می شوند، ادامه داد: کشاورزی و دامپروری که مشاغل بومی این منطقه هستند باید از شکل سنتی به صنعتی تغییر کنند. البته سازمان جهاد کشاورزی در حال تدوین سند توسعه کشاورزی الوار هست ولی در گذشته که رسیدگی نشده باعث مهاجرت از روستا به شهرهای اطراف شده است.

بخش الوار تنها زیستگاه جهانی سمندر امپراتور

پاپی بیان کرد: منطقه الوار بیبار زیبا و بکری هست و به عنوان نمونه یک گونه جانوری سمندر امپراتور یا سمند لرستان گونه در حال انقراض هست که تنها زیستگاه آن در تمام دنیا همین بخش الوار است. به صورت کلی گونه های جانوری منحصر به فرد دیگری از جمله بز کوهی و کل نیز در این منطقه وجود دارد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۶۹۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنتی ۲‌ هزار ساله برای قدردانی از آب + فیلم

مراسم  بیل گردانی از سنت‌های ۲ هزار ساله در منطقه نیم ور محلات برای قدردانی از آب برگزار می‌شود که در این آئین ۷ بیل در دو دسته ۳ تایی و ۴ تایی به یکدیگر بسته شده و توسط پهلوانان به دو دست گرفته شده و دور سر چرخانده می‌شود. این ۷ بیل، نمادی از ۷ آسمان، ۷ جوی آب که در ۷ شبانه روز، دشت نیم‌ور را سیراب می‌کنند و ۷ دانگ زمین کشاورزی منطقه است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است
  • ببینید | سنتی ۲‌ هزار ساله برای قدردانی از آب
  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است
  • استغاندار هرمزگان: نگران توسعه صنعتی هرمزگان هستیم
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری
  • سنتی ۲‌ هزار ساله برای قدردانی از آب + فیلم
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد