Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهر - رئیس دادگستری شهرستان اهر گفت: به داوطلبان انتخابات مجلس و شورا توصیه می‌کنیم عفت عمومی را جریحه‌دار نکرده و قانون را رعایت کنند و از تبلیغات پیش از موعد پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری ظهر شنبه در جمع مردم شهرستان اهر، با تأکید بر اینکه به دلیل برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اهر و هریس، ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در اهر فرآیند انتخابات در این شهرستان از 8 اسفندماه آغاز شده است، اظهار داشت: انتخابات یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده و این امر به‌آسانی به دست نیامده بلکه برای آزادی کشور از دست طاغوت هزینه بسیاری از جمله شهدای جوان داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام نظری اضافه کرد: هر رئیس‌جمهور، نماینده مجلس و شورایی که از طرف مردم انتخاب می‌شود در قبال کشور و مردم مسئول است و مردم نیز در انتخاب خود مسئولیت دارند، در انتخاب فرد اصل بایستی مسائل قوم و قبیله‌ای کنار گذاشته و خداوند و شهدا در محور انتخابمان قرار دهیم.

رئیس دادگستری شهرستان اهر با اشاره به اینکه انتخابات فرصتی است که انقلاب اسلامی در اختیار ما گذاشته تا افراد دلسوز را انتخاب کنیم، گفت: مجریان و دست‌اندرکاران تلاش می‌کنند تا در اردیبهشت‌ماه سال آینده انتخاباتی پرشور، قانونی، سالم و حضور حداکثری مردم برگزار شود در حالی که دشمنان از دور به انتخابات ایران چشم طمع دارند و همچنین با جوسازی‌ها و اقدامات تحریک‌کننده سعی دارند تا مردم را علیه نظام و دولت تحریک کنند.

وی بابیان اینکه اصل برگزارکنندگان انتخابات هیئت‌های اجرایی، نظارتی و مجریان هستند، بیان کرد: دستگاه قضایی در کنار مجریان و دست‌اندرکاران سعی می‌کند تا انتخابات سالم برگزار شود چراکه صیانت از رأی مردم وظیفه مسئولان است، تأکید داریم تا امانت‌داری و اجرای مرّ قانون مدنظر قرار گیرد و از طرفی نیز با بسترسازی فضای امن، با مختل‌کنندگان نظام جامعه در انتخابات برخورد قاطع و شدیدی خواهیم کرد.

نظری با تأکید بر این‌که بنا بر اصل 156 قانون اساسی بحث پیشگیری از جرائم بر عهده دستگاه قضایی محول شده است، افزود: پیشگیری از تخلفات انتخاباتی و پیشگیری از جرائم انتخاباتی و باید دقت داشته باشیم تا کسی نظام عمومی جامعه و انتخابات را بر هم نزند در این راستا شورای پیشگیری از جرائم انتخاباتی در اهر تشکیل و برای رسیدگی بدون نوبت به پرونده‌های تخلفات انتخابات شعبه ویژه‌ای در دادگستری اهر اختصاص داده‌شده است.

رئیس دادگستری شهرستان اهر ادامه داد: دستگاه قضایی شهرستان اهر کلیه اخبار و اطلاعات انتخاباتی را با دقت و حساسیت رصد می‌کند و برخورد با متخلفان انتخاباتی وظیفه ذاتی دستگاه قضایی است، تاکنون به‌تمامی پرونده‌های متخلفان انتخاباتی رسیدگی و حکم آن‌ها صادر شده و گاهاً اظهاراتی در خصوص این‌که دادگستری اهر نتیجه پرونده‌های متخلفان انتخاباتی را اطلاع‌رسانی نمی‌کند باید گفت که اگر جنبه عمومی داشته باشد به اطلاع مردم می‌رسانیم در حالی که پرونده‌ها جنبه خصوصی دارد و حریم شخصی بایستی رعایت شود.

حجت‌الاسلام نظری از اختصاص شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگستری و دادسرای شهرستان اهر خبر داد و اضافه کرد: به داوطلبان انتخابات مجلس و شورا توصیه می‌کنیم عفت عمومی را جریحه‌دار نکرده و قانون را رعایت کنند و از تبلیغات پیش از موعد پرهیز کرده و از مسائلی که فرهنگ مردم و جامعه را زیر سؤال می‌برد خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه توهین و اهانت در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی دور از شأن مردم و کاندیداهای انتخاباتی است، ابراز داشت: خرید و فروش رأی یکی از معضلات انتخاباتی بوده که در طول سال‌های گذشته مردم کشور را آزرده‌خاطر کرده و توصیه می‌کنیم کسانی در این امور دخالت دارند خودداری کنند ولی اگر شناسایی و کشف شود برخورد جدی در انتظار متخلفان خواهد بود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۶۹۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت صبح شنبه در ستاد انتخابات خراسان جنوبی اظهار کرد: در دور اول نماینده سه حوزه انتخابیه خراسان جنوبی مشخص شدند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: اما در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف کار به دور دوم کشیده شد که دو هفته دیگر برگزار می‌شود.

قناعت ادامه داد: انتظار بر این است که همان حساسیت‌ها و پیگیری‌های دور اول در دور دوم نیز وجود داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه تنور انتخابات در دور دوم باید با مناظرات و برنامه‌های تبلیغاتی گرم بوده ولی از چالش‌های بیهوده پرهیز شود، گفت: همه دستگاه‌ها چون دور اول برای برگزاری یک انتخابات باشکوه پای کار باشند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: سیلاب در زیرکوه و خوسف و درمیان و برخی نقاط بیرجند داشته‌ایم که اگر به زیرساخت‌ها آسیب وارد کرده باید پای کار بهبود آن باشیم تا در روز انتخابات مشکلی به وجود نیاید.

قناعت ادامه داد: نیاز است که در روز انتخابات پیش بینی هواشناسی را نیز مد نظر داشته باشیم و با توجه به وضعیت جوی تدابیر لازم را مدنظر داشته باشیم.

وی افزود: حوزه رسانه و صدا و سیما نیز همچون گذشته انعکاس‌های خوبی در حوزه انتخابات داشته و تنور انتخابات را گرم نگه دارند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: انتظار بر این است که از همان ثانیه‌های شروع انتخابات همه دستگاه‌های مرتبط و شعب آنلاین باشند.

قناعت اظهار کرد: نباید با این استدلال که انتخابات تنها در یک حوزه انتخابیه برگزار می‌شود کار را سهل بگیریم بلکه نیاز است همه دستگاه‌ها پای کار باشند.

وی یادآور شد: در دور اول انتخابات در خراسان جنوبی مشکل امنیتی نداشتیم و انتظار است در دور دوم نیز آمادگی‌های اطلاعاتی و امنیتی لازم وجود داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: امیدواریم و تلاش می‌کنیم انتخابات در فضایی آرام و گرم و با یک رقابت سالم و با حضور باشکوه مردم برگزار شود.

کد خبر 6089553

دیگر خبرها

  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • آغاز نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه
  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی