Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس جامعه پایگاه خبری تحلیلیبی‌باک؛ بخش مهمترین عناوین اجتماعی:


تبریز - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی از تشکیل گشت های ویژه سیار و ثابت در مناطق مختلف استان برای حفاظت از محیط زیست خبر داد.

به گزارش بی‌باک به نقل ازروابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، حمید قاسمی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه ۱۳ فروردین به نام روزملی انس با طبیعت نامگذاری گردیده است و در این روز بسیاری از هموطنان در طبیعت به گشت و گذار خواهند پرداخت از گردشگران خواست: اگر قصد بازدید و گردش در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست را دارید قبل از برنامه ریزی با اداره کل حفاظت محیط زیست استان و یا اداره حفاظت محیط زیست شهرستان هماهنگ شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با توجه به وجود مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در آذربایجان شرقی و غنای طبیعی آن، گردشگران برای حفاظت و نگهداری این غنای طبیعی از بهره برداری، شکار و صید غیر قانونی و غیر مسئولانه حیات وحش و رستنی های بهاری طبیعت و خصوصا مناطق چهارگانه، بپرهیزند.

وی افزود: در خصوص وارد شدن به مناطق امن تعریف شده در مناطق تحت مدیریت سازمان لزوم اخذ مجوز ویژه از اداره کل حفاظت محیط زیست استان ضروری است.

قاسمی رهاسازی ماهی های قرمز و گونه های غیربومی را در اکوسیستم های طبیعی مخرب و آسیب آفرین به حال طبیعت توصیف و درخواست نمود که ماهیان زینتی را در استخرهای ماهی دار پارکهای شهری رها نمایند.

وی افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست استان در روز ۱۳ فروردین با تشکیل گشت های ویژه سیار در مناطق مختلف سعی دارد ضمن در کنار مردم طبیعت دوست و طبیعت گردان بافرهنگ سازی و آموزش چهره به چهره از تخریب طبیعت و ضربه وارد شدن به محیط زیست جلوگیری کرده و جلوی هر گونه نامهربانی با طبیعت را بگیرند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از هموطنان خواست تا از ریختن زباله و پسماند در طبیعت به ویژه حاشیه جاده ها، رودخانه ها و مراکز پرتجمع خودداری کرده و با جمع آوری زباله های خود و تحویل آن به محل های تعیین شده به سلامت محیط زیست کمک کنند.

وی با تاکید براینکه چادرزدن و روشن کردن آتش در جنگلها و مراتع و مناطق طبیعت گردی و سهل انگاری در خاموش کردن آن، خسارت جبران ناپذیری به این ذخایر وارد می کند، افزود: در بازدید از مناطق تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست از محیط بانان درباره منطقه و حیات وحش آن راهنمایی بخواهیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از گردشگران و طبیعت گردان خواست: به جای شکار حیوانات و به جای چیدن گل‌ها و گیاهان، از آنها عکس بگیرند و سال‌ها از دیدن آن عکس لذت ببرند.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۷۰۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پردیس از توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش مهر، محسن رضائیان اظهار کرد: طی پیگیری‌های چند ماه اخیر اداره حفاظت محیط زیست پردیس و دریافت گزارشات مردمی مبنی بر تخلیه نخاله ساختمانی و پسماند خانگی غیر مجاز در حوزه شهرستان، حدود ۲۰ مورد راکب متخلف خودرو تخلیه غیرمجاز پسماند و نخاله ساختمانی، اعلام جرم و به دادستانی شهرستان معرفی شده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پردیس گفت: اداره حفاظت محیط‌زیست پردیس با استناد به ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، این خودروها و سایر خودروهایی که پلاک آنها توسط شهروندان و دوست‌داران محیط زیست ارسال کرده بودند را اعلام جرم کرده و جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی کرده است.

وی افزود: که مردم هوشیار شهرستان پردیس، در صورت مشاهده مواردی اینچنین، گزارشات این تخلفات را به شماره تماس ۷۶۲۸۶۴۰۰ به اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس و همچنین سامانه ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست گزارش کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان