Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «هدانا»
2024-04-29@08:22:22 GMT

ریختن زباله به طبیعت دل زمین را به درد می آورد

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۷۱۳۷۳

رضا علیپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به راه اندازی پویش نه به ریختن زباله در طبیعت توسط خبرگزاری جمهوری اسلامی، افزود: راه اندازی چنین پویش هایی در سطح کشور لازمه صیانت از طبیعت این سرمایه گران بهای خدادادی است.
وی ادامه داد: طبیعت تنها به انسان ها اختصاص ندارد و تمامی کائنات و حیوانات در استفاده از این سرمایه خدادادی مشترک هستند بنابراین ما حق نداریم با بی توجهی به این نعمت ارزشمند و رهاسازی زباله ها در طبیعت و محیط زیست آن را به نابودی و تباهی بکشانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این قهرمان سنگنوردی ایران و جهان، احترام به طبیعت را احترام به انسان ها و سپاس از نعمت های الهی دانست و افزود: زندگانی پاک و سرشار از نشاط و شور انسانها به برخورداری از طبیعتی پاک و زیبا وابسته است.
این ورزشکار ملی پوش گفت: تخریب طبیعت و ریختن زباله به آنرا باید هتک حرمت به همه انسان ها و نابودی زندگی و حیات بشر در آینده ای نه چندان دور دانست.
وی در ادامه با اشاره به رهاسازی کیسه ها و ظروف پلاستیکی توسط برخی از مسافران در طبیعت به ویژه در روز 13 فروردین، افزود:این کیسه‌ها و ظروف پلاستیکی با باد جابه جا شده و وارد رودخانه‌ها و کانال‌های آب می‌شوند و ضمن آلوده ساختن محیط و طبعیت،جان حیوانات را به خطر می اندازند.
علیپور در پایان با دعوت از مردم برای دقت و توجه بیشتر در حفاظت از طبعیت و دور نیانداختن زباله به محیط زیست در روز 13 فروردین،اظهار امیدواری کرد روزی فرا برسد که همه شهروندان حافظان طبیعت باشند و شاهد هیچ گونه آسیب و تخریبی به این نعمت خدادادی توسط انسان ها نباشیم.
هر دقیقه در ایران، حدود پنج تن زباله پلاستیکی دور ریخته می‌شود که این مواد 250 الی 500 سال در محیط زیست می‌مانند و تجزیه نمی‌شوند.
پویش نه به ریختن زباله در طبیعت توسط خبرگزاری جمهوری اسلامی با هدف پاسداشت طبیعت و توجه بیشتر به حفظ محیط زیست راه اندازی شده است.
6101* 3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۷۱۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی

با دستور استاندار خراسان رضوی تیمارگاه حیات وحش استان و معین شرق کشور راه‌اندازی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری امروز و در جریان بازدید خود از اداره کل محیط زیست خراسان رضوی که به مناسبت هفته زمین پاک صورت گرفت، دستور احداث تیمارگاه حیات وحش استان را صادر کرد.

استاندار خراسان رضوی در این بازدید با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزشی در حوزه محیط زیست، گفت: با ارتباطی که از طریق این محورها برقرار می‌شود مدیریت این حوزه راحت‌تر پیش خواهد رفت.

وی بیان کرد: محیط‌زیست یک زیرساخت لازم برای همه فعالیت‌هاست که هم برای حال و هم برای آینده ضرورت دارد. نظری بر روان‌سازی و تسریع در صدور مجوزها تاکید و بیان کرد: در محیط زیست نگاه ایجابی باید وجود داشته باشد.

گفتنی است؛ در این تیمارگاه، حیات وحش از جمله پرندگان آسیب دیده تیمار شده و پس از بهبودی به محیط زیست برخواهد گشت.

 استاندار خراسان رضوی در برنامه امروز خود از بخش‌های مختلف اداره کل محیط زیست استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت این حوزه قرار گرفت.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم