Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز توصیه های ایمنی سیزده بدر را از اهمیت ویژه ای دانست و گفت: همانطور که طبیعت برای انسان ها جذاب است؛ باید هموطنان هم با طبیعت مهربان باشند و نعمت های خاوند را سپاس گویند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازپایگاه تحلیلی خبری موج ما؛ محمد فرخ زاده مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز در گفتگو با خبرنگار ما یک روز خوب را روز بدون حادثه برای شهروندان دانست و افزود: امیدوارم هیچ حادثه ای رخ ندهد اما توجه داشته باشیم که بزرگترین حریق ها و آتش سوزی ها از کوچکترین جرقه ها شروع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز در پاسخ به چگونگی مرخصی کارمندان این سازمان ابراز داشت: آتش نشانان شیرازی در حد محدود و به ضرورت به مرخصی می روند زیرا اعتقاد داریم حادثه خبر نمی کند و در ایامی مانند نوروز، چهارشنبه آخر سال وغیره که ایام پر حادثه است معمولا ۷۰ درصد از نیروهای آتش نشان اعم از کادر و داوطلب به صورت شیفتی آماده باش می باشند.

فرخ زاده به نیروهای مستقر در ورودی های شهر و مراکز پر ترافیک اشاره کرد و اظهار داشت: نیروهای کمکی که داوطلبان تشکیل می دهند در کنار یک نیروی کادر در ورودی های شهر و مراکز پر جمعیت مانند جاده گویم، محور حافظیه، ارگ کریم خان زند و غیره حضور دارند تا در صورت بروز حادثه در کمترین زمان به یاری هموطنان بشتابند.

وی به حضور آتش نشانان در مکان های اسکان نوروزی اشاره کرد و گفت: آتش نشانان در کمپ های نوروزی، سالن های ورزشی، پارک ها و… با حضور خود ضمن جلوگیری از بروز حادثه در امداد رسانی به موقع مسمر ثمر خواهند بود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز همکاری نیروهای داوطلب را در کل سال دانست و یاداورشد: نیروهای داوطلب در طول یکسال با سازمان آتش نشانی همکاری دارند و درماه های مختلف سال جهت ارتقاء سطح کیفی و کمی خود به آموزش و یادگیری می پردازند.

برقراری بیش از ۳۴۰ تماس با مرکز تلفن ۱۲۵

فرخ زاده با اشاره به اینکه آغاز سفر های نوروزی از چند روز قبل از تحویل سال بوده است، افزود: از ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ تا کنون بیش از ۳۴۰ مورد تماس با مرکز تلفن ۱۲۵ برقرار شده است که ۴۸ مورد حریق خودرو، منزل، ضایعات، بیش از ۱۴۰ مورد امداد رسانی، بیش از یکصد مورد استقرار و بیش از ۳۰ مورد امداد رسانی حیات وحش بوده است و به حمدالله تا کنون گاز گرفتگی منجر به فوت گزارش نشده است.

وی به آخرین حادثه سامانه ۱۲۵ اشاره کرد و گفت: در این لحظه آخرین حادثه ای که به سامانه ۱۲۵ تماس گرفته شده است گاز گرفتگی سه خانواده در بوستان نماز بود که با حضور و عکس العمل به موقع آتش نشانان این حادثه بدون تلفات به پایان رسید.

هموطنان در روزطبیعت با طبیعت مهربان باشند

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز توصیه های ایمنی سیزده بدر را از اهمیت ویژه ای دانست و گفت: همانطور که طبیعت برای انسان ها جذاب است؛ باید هموطنان هم با طبیعت مهربان باشند و نعمت های خاوند را سپاس گویند.

فرخ زاده یکی از دلایل آتش سوزی های طبیعت در فصل گرما توجه نکردن به ضایعات روز سیزدهم فروردین است، افزود: متاسفانه بعضی افراد در روز طبیعت زباله های پلاستیکی از جمله بطری‌های نوشابه را در طبیعت رها می کنند، غافل از اینکه بطری های نوشابه و مواد پلاستیکی در اثر تابش نور خورشید همانند یک عدسی عمل می کند که منجر به آتش سوزی منابع طبیعی همانند جنگل ها و کوه ها می شود.

وی در پایان یادآور شد: در مسافرت ها حتما یک کپسول آتش نشانی با توجه به پر و خالی بودن آن و همچنین تاریخ انقضاء به همراه داشته باشند.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۷۱۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرفتار شدن ۳ خودرو در گل و لای اتوبان شهید خرازی

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از گرفتار شدن ۳ خودرو در گل و لای اتوبان شهید خرازی خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا درباره حادثه شب گذشته اتوبان شهید خرازی گفت: ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد امروز، یک مورد حادثه گرفتار شدن چند دستگاه خودرو در گل و لای در انتهای اتوبان شهید خرازی ابتدای خیابان اردستانی به سامانه ۱۲۵ اطلاع رسانی شد. 

وی افزود: به نظر می رسد این حجم و از گل و لای و آب به خاطر بارش های شدید شب گذشته در این منطقه بوده باشد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد:بلافاصله  دو ایستگاه آتش نشانی به همراه خودروی نورافشان به محل حادثه اعزام می شوند. 

ملکی گفت: آتش نشانان مشاهده کردند که عوامل شهرداری نیز با یک دستگاه لودر در منطقه حضور دارند.

وی درباره علت این حادثه افزود: بارش های شدید شب گذشته باعث شد بود مقداری زیادی خاک و سنگ از تپه های اطراف وارد این محدوده شده و تردد را ناممکن کنند. 

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: سه دستگاه خودرو شامل یک دستگاه وانت مزدا، یک دستگاه سمند و یک دستگاه ام وی ام در گل و لای گرفتار شده بودند.

ملکی گفت:سرنشینان توانسته بودند از خودروها خارج شوند، اما حجم زیاد آب باعث شده بود خودروها به حالت نیمه واژگون درآیند.

وی افزود: با کمک لودر شهرداری، خودروها از آن وضعیت خارج شده و به محل امنی منتقل شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: همچنین عوامل آتش نشانی و شهرداری با کمک همدیگر توانستند معبر را پاکسازی کنند.

ملکی با اشاره به اینکه خوشبختانه این حادثه مصدومی نداشت، گفت:ساعت حوالی ۵ بامداد، آتش نشانان به ایستگاه های خود بازگشتند.

وی به شهروندان هشدار داد که این بارش ها می توانند باعث ایجاد تصادفات و حوادث مختلفی شوند، بنابراین از شهروندان خواست در مناطق کوهستانی، رعایت ایمنی را مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • گرفتار شدن ۳ خودرو در گل و لای اتوبان شهید خرازی
  • این بار یک نوجوان ۱۶ ساله در طبیعت گم شد
  • امدادرسانی به ۳۵ حادثه دیده سیلاب در ایلام
  • آسیب‌دیدگی یک نفر در پی سقوط از کوه صفه
  • غرق‌شدگی یک جوان در کانال آب محدوده حیدرآباد
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • آتش سوزی در مغازه صافکاری در بوکان
  • جزئیاتی جدید از برقراری تماس تصویری روی سیم‌کارت
  • کاشت بیش از ۳ هزار درختچه در بلوار آیت الله خامنه‌ای قزوین
  • دو مصدوم در انفجار گاز در اهواز