Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از خبرگزاری رویترز، فاتح بیرول رئیس آژانس بین المللی انرژی گفت: این آژانس انتظار ندارد که قیمت های جهانی نفت با وجود تلاش شدید کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) برای کاهش تولید این کالا به طور چشمگیری افزایش یابد.
وی افزود: سطح ذخیره سازی جهانی نفت بسیار بالاست، بنابراین انتظار رشد شدید قیمت ها غیر منطقی به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** تولید نفت لیبی به کمترین میزان ٦ ماهه رسید
پایگاه خبری بلومبرگ گزارش داد: در پی توقف تولید نفت از میدان شراره در جنوب غرب این کشور و مختل شدن فعالیت دومین پایانه صادرات نفت لیبی، یعنی زاویه، تولید نفت این کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) هفته آخر ماه مارس به حدود ٥٠٠ هزار بشکه در روز کاهش یافت که از سپتامبر ٢٠١٦ کمترین رقم به شمار می آید.

** انتظار افزایش فعالیت تجاری بریتیش پترولیوم
زیرشاخه تجاری شرکت انگلیسی بریتیش پترولیوم (بی پی) انتظار دارد که با توجه به افزایش تولید نفت فراساحلی در برزیل، بالا گرفتن برداشت نفت از ماسه های شنی کانادا و ترقی صنعت شیل آمریکا افزون بر رشد تقاضای انرژی در آسیا، عملکرد تجاری این شرکت به پشتوانه بهبود خرید و فروش جهانی افزایش یابد.
بنا بر اعلام رویترز، بی پی روزانه بیش از پنج میلیون بشکه نفت و فرآورده های نفتی خرید و فروش می کند.

** بازداشت مدیر شرکت دولتی نفت ونزوئلا در پی فساد کاری
مارکو مالاو، مدیر بخش تجارت بین الملل شرکت پی دی وی اس ای ونزوئلا به اتهام بی نظمی در تشریفات قراردادهای عرضه نفت به بازار داخلی بازداشت و حساب بانکی وی مسدود شد.
آنگونه که رویترز گزارش داده است، اختلال در توزیع سوخت و کمبود بنزین در این کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) از جمله اقدام های وی ذکر شده است.

** میزان پایبندی ها به توافق اوپک در ماه مارس به ٩٥ درصد رسید
یک تحقیق رویترز پیش بینی کرد که با توجه به ٢٢٠ هزار بشکه در روز کاهش عرضه نفت از سوی امارات در ماه مارس، فعالیت تعمیر و نگهداری تأسیسات نفتی و ناآرامی ها در نیجریه و لیبی، تولید و عرضه نفت اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای سومین ماه متوالی در این مقطع کاهش یابد.
پیش بینی می شود که سطح پایبندی اعضا به توافق کاهش تولید در ماه مارس به ٩٥درصد برسد در حالی که این میزان برای این ماه ٩٤ درصد برآورد شده بود.

** تولید نفت عراق در ماه مارس کاهش یافت
تولید نفت عراق در ماه مارس (اسفند - فروردین) همگام با توافق کاهش تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با بیش از ٣٠٠ هزار بشکه در روز کاهش به چهار میلیون و ٤٦٤ هزار بشکه در روز رسید.
به گزارش رویترز، صادرات نفت این کشور نیز در این مقطع به سه میلیون و ٧٥٦ هزار بشکه در روز رسید.

** صادرات نفت اعضای اوپک در ماه مارس کاهش یافت
به گزارش روزنامه گلف تایمز قطر، میزان صادرات روزانه نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه مارس در پی پیوستن کشورهای بیشتری به توافق اخیر، با یک میلیون و ١٨٠ هزار بشکه در روز کاهش در مقایسه با ماه فوریه به ٢٤ میلیون و ٤٠٠ هزار بشکه رسید.
بیشترین کاهش صادرات مربوط به ایران بود که میزان آن با ٤١٦ هزار بشکه در روز کاهش نسبت به ماه گذشته به دو میلیون و ١٨٥ هزار بشکه در روز رسید.
محموله های ارسالی لیبی و نیجریه نیز در همین مقطع روی هم رفته ٢٠٩ هزار بشکه در روز کاهش یافت. امارات نیز با پیوستن به به توافق اخیر، برای نخستین بار از ماه ژانویه امسال صادرات نفت را ٢٢٠ هزار بشکه در روز کاهش داد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۷۲۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ

کاهش قیمت زغال‌سنگ به دلیل عرضه بیش‌از چین به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده جهان، این منبع انرژی تجدیدناپذیر را برای نیروگاه‌های تولید برق هند قابل دسترس‌تر کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، تولید برق توسط نیروگاه‌های هندی که با زغال‌سنگ وارداتی کار می‌کنند در سه هفته اول آوریل نسبت به سال قبل دو برابر شده، زیرا قیمت جهانی این سوخت آلاینده حدود ۳۰ درصد کاهش داشته است. این کاهش در درجه اول به دلیل عرضه بیش از حد زغال‌سنگ در چین به‌عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده جهان است که با پایین آوردن قیمت جهانی زغال‌سنگ، این منبع انرژی تجدیدناپذیر را برای نیروگاه‌های هند قابل دسترس‌تر کرده است.

شرایط پیش‌آمده در بهترین زمان برای هند رخ داد، زیرا این کشور قرار است به‌دلیل گرمای بالای هوا در سال جاری شاهد بالاترین تقاضای برق خود باشد و از رکوردهای سال گذشته پیشی بگیرد. برآوردهای اداره مرکزی برق نشان می‌دهد که اوج تقاضای برق هند ممکن است تا سپتامبر به ۲۶۰ گیگاوات برسد که کاهش قیمت زغال‌سنگ این امر را امکان‌پذیر خواهد کرد.

افزایش تولید برق در هند

حدود ۵۵ درصد از تولید کل برق هند برعهده نیروگاه‌های زغال‌سنگ است که هشت درصد از آن را نیروگاه‌های مبتنی بر زغال‌سنگ وارداتی برعهده دارند. این نیروگاه‌ها در صورت بالا بودن قیمت‌ها، فعالیت خود را کاهش می‌دهند، اما کاهش اخیر قیمت زغال‌سنگ به آن‌ها امکان داده است تا با حداکثر ظرفیت کار کنند.

نیروگاه‌های تولید برق که با زغال سنگ داخلی کار می‌کنند نیز با توجه به تولید کافی زغال‌سنگ در کشور با ظرفیت کامل در حال فعالیت هستند. دولت این نیروگاه‌ها را موظف کرده بود تا برای اطمینان از تأمین برق کافی در تابستان سال جاری، ۶ درصد زغال‌سنگ وارداتی را با محصولات داخلی خود ترکیب کنند، اما در دسترس بودن سوخت کافی، این ضرورت را برطرف کرد.

در فاصله دسامبر سال گذشته تا فوریه سال جاری نیز واردات زغال‌سنگ حرارتی به هند از ۳۶.۶ میلیون تن در مدت مشابه سال قبل به ۵۰.۶ میلیون تن افزایش پیدا کرد. بنابراین تولید برق توسط نیروگاه‌های زغال سنگ وارداتی از یکم تا بیست‌وسوم آوریل حدود ۹۰ درصد افزایش داشته و به ۶.۵۱ میلیارد واحد رسیده است. در همین مدت تولید برق توسط شرکت‌ها با استفاده از زغال‌سنگ داخلی نیز با ۵.۰۳ درصد افزایش به ۷۸.۵۱ میلیارد واحد رسیده است.

ذخایر زغال‌سنگ در نیروگاه‌های هند ۴۶.۸۸ میلیون تن است که برای حدود ۱۹ روز فعالیت کافی و بالاتر از ۳۳.۷ میلیون تن ذخایر موجود برای نیروگاه‌ها در مدت مشابه سال قبل است.

از سوی دیگر هند با هیچ‌گونه کاهش عمده ذخایر زغال‌سنگ مواجه نخواهد بود و این ذخایر برای تقاضای فزاینده سال جاری به‌دلیل افزایش دما نیز کافی است. کل ذخایر زغال‌سنگ در هند در حال حاضر ۱۵۴.۳۷ میلیون تن است که ۲۹.۴ درصد بیشتر از ۱۱۹ میلیون تن موجود در دوره مشابه سال گذشته است.

کد خبر 749414

دیگر خبرها

  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • ظرفیت تولید نفت امارات بی‌سروصدا افزایش یافت
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • تورم آلمان دوباره افزایش یافت
  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟
  • کلید رشد آینده خودرو‌های برقی در کجاست؟
  • تولید نفت اوپک در آوریل کاهش یافت
  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت