Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@07:39:31 GMT

حزب سوسیالیست فرانسه در آستانه فروپاشی

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۷۳۷۰۲

حزب سوسیالیست فرانسه در آستانه فروپاشی

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه فرانس 24: تا زمان برگزاری اولین دور انتخابات ریاست جمهوری فرانسه سه هفته باقی مانده است. بنوا آمون، نامزد منتخب جناح چپ، در ادامه مبارزات انتخاباتی به رئونیون رفت. برخی از طرفداران آمون خواستار کنار گذاشتن مانوئل والس از حزب سوسیالیست هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر سابق چند روز پیش به جای حمایت از آمون، از آمانوئل ماکرون نامزد دست چپی که پس از خارج شدن از حزب سوسیالیست، به عنوان نامزد حزب «فرانسه در حرکت» در انتخابات شرکت داشت، حمایت کرد.
اولیویه ایل، استاد علوم سیاسی در پاسخ به سوال مجری که پرسید، حزب سوسیالیست در بحران است، آیا این حزب در حال فروپاشی است یا این که این یک فراز و نشیب است، گفت: من فکر می کنم بهتر است به جای بحران از همان واژه اضمحلال استفاده کنیم. چرا که اوضاع بحرانی تر از چیزی است که تصور می شود. حزب سوسیالیست بسیار ناتوان و به جریان های متعددی منشعب شده است. دو اردوگاه آشتی ناپذیر در حزب حاکم شکل گرفته است. به نظر می رسد که این حزب دیگر در راس احزاب دست چپی قرار ندارد و قادر نیست نقش یک حزب وحدت آفرین را در اردوگاه چپ ایفا نماید. اعضای حزب سوسیالیست این حزب را رها می کنند و سیاست های اعمال شده در دوران حکومت سوسیالیست ها مورد تایید فرانسوی ها نبود. حزب بین دو رهبر دچار تفرقه شده است. می توان گفت که ما اکنون با پایان دوران حزب سوسیالیست مواجه هستیم.
این کارشناس افزود مانوئل والس با حمایت از ماکرون عملا زمان فروپاشی حزب سوسیالیست را جلو انداخت. مجری سوال کرد: آیا کریستوف کامبادلی دبیر کل حزب در برابر درخواست طرفداران امون مبنی بر کنار گذاشتن والس از حزب سوسیالیست ساکت خواهد ماند؟ کارشناس پاسخ داد: کامبدلی تاکنون ساکت مانده است، چون نمی داند چه باید بکند. و همین مسئله یک بار دیگر نشان می دهد که حزب سوسیالیست با بحران شدیدی مواجه است.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۷۳۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکزکرمانشاه ، ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه در سالن شهدای دولت استانداری انجام شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دریافت فیلم

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • دستگاه های حمایتی از خسارت دیدگان سیل اخیر زرند حمایت کنند
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • عکس/ جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در پاریس
  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است
  • شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • خیزش دانشجویی در کشورهای مختلف جهان برای حمایت از فلسطین
  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه
  • امام جمعه خرم آباد:فروپاشی دژ سست استعمار در منطقه