Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@13:51:03 GMT

افزایش کاشت سویا همزمان با کاهش کشت گندم در آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۷۳۷۵۷

افزایش کاشت سویا همزمان با کاهش کشت گندم در آمریکا

کشاورزان ایالات متحده آمریکا قصد دارند تا در بهار امسال به میزان بی سابقه ای سویا کاشت کنند و این درحالی است که عرضه این محصول در نزدیک بالاترین حد خود می باشد، اما بنا بر گفته مسئولین کاشت گندم به پایین ترین سطح رکورد خود کاهش پیدا خواهد کرد.
به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، کشاورزان در این بهار علیرغم نشانه های تقاضای بالای ذرت بدنبال کاهش کاشت این محصول هستند چرا که سهام ها نشان دهنده وضع در حال نزول در معاملات آتی و بازارهای نقدی در سال جاری هستند که این مسئله برای سودآوری کشاورزان یک تهدید محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزارت کشاورزی آمریکا در گزارش چشم انداز کاشت خود اعلام کرد که انتظار می رود کشت سویای آمریکا در 89.482 میلیون جریب باشد که اگر محقق شود از میزان کشت سویا در سال گذشته در 83.433 میلیون جریب بیشتر خواهد بود که این یعنی بیشترین میزان کشت سویا تاکنون.
کشت ذرت با کاهش 4.3 درصدی مواجه بوده است و در 89.996 میلیون جریب خواهد بود.
بدنبال انتشار این گزارش معاملات آتی در بورس تجاری شیکاگو به شدت کاهش یافت و قرارداد ماه می بعد از رسیدن به پایین ترین سطح خود از 4 آگوست با 9.46 دلار به ازای هر بوشل معامله شد معاملات آتی ذرت قبل از برگشت به وضعیت مثبت مقدار کمی کاهش داشت و 6-3/4 سنت در 3.64-1/4 دلار به ازای هر بوشل معامله شد. کاهش معاملات آتی ذرت بدنبال رسیدن آن به بیشترین سطح خود از زمان 20 مارس روی می دهد.
جک اسکوویل تحلیلگر در پرایس فیوچرز گروپ می گوید "این گزارش نشان دهنده یک دوره نزولی برای دانه ها از هر نظر می باشد، سهام ها بالاتر هستند و برگشت از ذرت از آن چه همه فکر می کردند بیشتر بوده است."
براساس میانگین ارزیابی ها در نظرسنجی رویترز، تحلیلگران قبل از این انتظار داشتند که گزارش نشان دهنده کاشت 88.214 میلیون جریب سویا باشد و ذرت نیز در 90.969 میلیون جریب کشت شود.
گندم که در سال گذشته در 50.154 میلیون جریب کشت شده بود با کاهش مواجه شد و در 46.059 میلیون جریب کشت شده است که پایین ترین سطح در سابقه کشت این محصول می باشد. میانگین پیشبینی های تحلیگران 46.139 میلیون جریب بوده است.
تاد هابز استادیار بازارهای اقلام اولیه کشاورزی در دانشگاه ایلینویز گفت "این مسئله در تداوم یک جریان بلند مدت است که من هیچ برگشتی برای آن در آینده نمی بینم."
معاملات آتی گندم در روز جمعه با افزایش قرارداد CBOT تا 5-1/2 سنت در 4.26-1/2 به ازای هر بوشل، تا حدودی بالاتر بوده است. قیمت های گندم تا حدی پایین است که بسیاری از کشاورزان برای رسیدن به پول هزینه های خود با مشکل مواجه هستند. برچسب ها: تابناک اقتصادی ، تابناک اقتصادی ، آمریکا ، گندم ، کشاورزی

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۷۳۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت وارد کانال افزایشی شد

به گزارش تابناک، بهای معاملات آتی هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 5 سنت یا 0.06 درصد افزایش به 88.47 دلار رسید و هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 8 سنت یا 0.1 درصد افزایش 83.44 دلار معامله شده است.

به گفته منابع بازار با استناد به آمار موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 19 آوریل 3.237 میلیون بشکه کاهش یافت. این در حالی است که شش تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش 800000 بشکه ای را داشتند.   معامله گران منتظر داده های رسمی ایالات متحده در مورد ذخایر نفت و محصولات هستند که قرار است امروز چهارشنبه منتشر شود. فعالیت تجاری ایالات متحده در ماه آوریل به پایین‌ترین حد در چهار ماه گذشته رسید و S&P Global روز سه‌شنبه اعلام کرد که شاخص خروجی مرکب PMI آن که بخش‌های تولید و خدمات را دنبال می‌کند، در این ماه از 52.1 در ماه مارس به 50.9 کاهش یافت.   کاهش نرخ بهره ایالات متحده می تواند رشد اقتصادی و به نوبه خود تقاضا برای نفت را در بزرگترین مصرف کننده سوخت در جهان تقویت کند. تحلیلگران همچنان بر آخرین تحولات درگیری ها در خاورمیانه متمرکز بودند، اگرچه تأثیر آن بر عرضه نفت در حال حاضر محدود است.   همچنین کارشناسان ING در یادداشتی می‌گویند: «گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که هم ایران و هم اسرائیل، عملیات‌های کنونی را علیه یکدیگر پایان یافته تلقی کرده اند و معتقدند فعلا نیازی به ادامه درگیری ها نیست.

دیگر خبرها

  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد