Web Analytics Made Easy - Statcounter

این نمایشگاه در خانه تاریخی معروف به « بمانه» و با همکاری شهرداری و شورای اسلامی بشرویه به مناسبت تعطیلات نوروزی تشکیل شد.
سالاری نژاد عصر روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: این نمایشگاه در بردارنده 30 تابلو نقاشیخط در ابعاد مختلف است.
وی افزود: آثار ارایه شده در این نمایشگاه در برگیرنده اشعار حافظ و مولاناست و در واقع این نمایشگاه با یاد و نام استاد بدیع الزمان فروزانفر از بزرگان ادبیات فارسی کشور برپا در این شهر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سالاری ادامه داد: نقاشیخط ها با استفاده از تکنیک های مختلف نظیر خط نستعلیق و شکسته اجرا شد و در ایام تعطیلات نوروز با استقبال خوب شهروندان و مسافران نوروزی روبه رو شده است.
وی با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در یک بنای تاریخی اظهار کرد: برپایی نمایشگاه آثار هنرهای سنتی نظیر خطاطی در یک بنای تاریخی از لحاظ معنوی و فرهنگی دارای اهمیت زیاد است.
سالاری اضافه کرد: تلفیق معماری سنتی ایرانی با هنرهای اصیلی نظیر خطاطی ارزش دو چندانی به این هنرها می دهد و علاوه بر این موجب آشنایی و انس بیشتر نسل جدید با هنرهای سنتی ایرانی می شود.
به گزارش ایرنا، وی که سرپرستی انجمن خوشنویسان بشرویه است،در ادامه گفت: انجمن خوشنویسی این شهرستان از سال 92 فعالیت های خود را آغاز کرده است.
سالاری ادامه داد: از ابتدای تاسیس، این انجمن با استقبال خوبی روبه رو بود و درحال حاضر نزدیک به 40 عضو فعال در این تشکل فعالیت می کنند و جلسات هفتگی این انجمن به صورت مستمر برگزار می شود.
وی تاکید کرد: خوشنویسی از هنرهای اصیل اسلامی است و باید برای با فراهم کردن امکانات و شرایط لازم زمینه آشنا ساختن نسل جدید با این هنر مهیا شود.
به گفته این هنرمند نمایشگاه نقاشیخط یاد شده تا ساعت 19روز 13 فروردین که برابر با روز طبیعت است، پذیرای علاقه مندان است و به دلیل استقبال شهروندان و گردشگران احتمالا این زمان تمدید خواهد شد.
شهر بشرویه در 300کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*7550*2047*خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۷۴۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی و سالروز شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس به همت نهاد کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی و حوزه هنری استان برنامه خوانش و نقد و بررسی کتاب «اوستا علی» صبح سه شنبه برگزار شد.

فاطمه یعقوبی مسئول واحد آفرینش‌های ادبی و دفتر مطالعات ادبیات پایداری حوزه هنری خراسان جنوبی، در این جلسه اظهار کرد: «اوستا علی» کتاب خاطرات آزاده سرافراز محمد علی پردل است که سال ۱۳۹۹ توسط حوزه هنری به چاپ رسیده است.

وی بیان کرد: این کتاب حاوی خاطرات دوران کودکی و نوجوانی؛ دوران فعالیت‌های انقلابی، دوران دفاع مقدس، اسارت و بعد از اسارت آقای پردل است که به قلم توانای آقای مجید زنگویی به رشته تحریر درآمده است.

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی و دفتر مطالعات ادبیات پایداری حوزه هنری خراسان جنوبی گفت" اگر بخواهیم به این کتاب به چشم تاریخ شفاهی نگاه کنیم اتفاقات و حوادث تاریخی بسیار خوبی در دل این کتاب روایت شده است که می‌تواند مورد استفاده افراد علاقمند به مباحث پژوهشی تاریخ معاصر قرار گیرد.

یعقوبی گفت: یکی از رسالت‌های تاریخ شفاهی بومی سازی کتاب است تا وقتی کسی کتاب را مطالعه می‌کند بفهمد این روایت‌ها و اتفاقات در چه منطقه‌ای رخ داده است که در کتاب «اوستا علی» در فصل اول کتاب از دل ادبیات عامیانه و واژه‌های فولکلور به خوبی می‌توانیم دریابیم که راوی متعلق به جنوب خراسان است.

گفتنی است در این مراسم تعدادی از حضار بخش‌هایی از کتاب را قرائت کردند.

کد خبر 6086420

دیگر خبرها

  • انسداد ۲ محور اصلی در خراسان جنوبی در اثر بارش شدید باران و سیلاب
  • انتصاب اعضای کارگروه همایش «حکیم طوس»
  • مصادیق نصرت الهی در جامعه ایران/تقدیر از فراجا بابت طرح نور
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد
  • برپایی نمایشگاه آثار هنری و دست سازه های هنرجویان بردسکنی
  • اسلام ناب گفتمان زر و زور و استکبار را به چالش کشیده است
  • برپایی نمایشگاه عکس فتومونتاژ در سینمای جوان نهاوند