Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون همتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیوستن همه اقشار جامعه به پویش نه به ریختن زباله در طبیعت ضروری می باشد چرا که حفظ محیط زیست امروزه به یکی از اولویت های اساسی حاکمیت ها و جوامع بشری تبدیل شده است.
وی به آثار سوء ریختن زباله در دل طبیعت اشاره کرد و اظهار داشت: این کار تخریب محیط زیست را به همراه دارد و زمینه ساز افزایش آلودگی و گسترش بیماری ها است و از سوی دیگر کشاورزی و حیات جانوران و حیوانات را با تهدید مواجه می سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار قزوین با اشاره به تاثیر زباله ها در تخریب محیط زیست و ماندگاری چندین هزار ساله برخی از آنها در طبیعت، گفت: امیدواریم مردم فهیم استان و گردشگران توجه به طبیعت و مراقبت از آنرا ابتدا از خود شروع کرده و سپس آنرا به دیگران توصیه کنند.
همتی به ماندگاری چندین هزار ساله برخی از زباله ها در طبیعت و آسیب آن به آب و خاک اشاره کرد و گفت: امیدواریم مردم فهیم استان و مسافران و گردشگران توجه به طبیعت و مراقبت از آنرا ابتدا از خود شروع کرده و سپس آنرا به دیگران توصیه کنند.
استاندار قزوین در ادامه با اشاره به فرارسیدن روز طبیعت،گفت: با پایان یافتن تعطیلات نوروزی مردم برای استفاده از زیبایی ها و جذابیت های طبیعت راهی دشت ها، باغ ها و مزارع و جنگل ها می شوند و امیدواریم در کنار تفریح، از محیط زیست و طبیعت نیز مراقبت کرده و آنرا با ریختن زباله آلوده نسازند.
همتی با تاکید بر خودداری از ریختن زباله در طبیعت که نشان دهنده شخصیت و فرهنگ بالای انسان هاست،افزود: توجه و حفاظت از محیط زیست در نهایت به حفظ سلامت بشر منجر خواهد شد و از تخریب محیط زیست و نابودی گونه های گیاهی و جانوری جلوگیری خواهد کرد.
استاندار قزوین در پایان اظهار امیدواری کرد پاکیزه نگه داشتن طبیعت برای استفاده مطلوب همه انسان ها و همچنین حفظ آن برای نسل آینده با راه اندازی پویش هایی همچون نه به ریختن زباله به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.
درایران سالانه ١٩میلیون ‌و٧٧٠هزار تن زباله تولید می‌ شودکه ٢٠ درصد آن مربوط به روستاها و ٨٠ درصد مربوط به شهرهاست.
هر دقیقه در ایران، حدود پنج تن زباله پلاستیکی دور ریخته می‌شود که این مواد 250 الی 500سال در محیط زیست می‌مانند و تجزیه نمی‌شوند.
پویش نه به ریختن زباله در طبیعت توسط خبرگزاری جمهوری اسلامی با هدف پاسداشت طبیعت و توجه بیشتر به حفظ محیط زیست راه اندازی شده است.
6101* 3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۷۵۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، کلاته گفت: ۳ کیلومتر از حریم رودخانه از آلودگی‌های پلاستیکی و پسماند‌های به جای مانده از گردشگران پاکسازی شد. وی بیان کرد: هفته زمین پاک فرصتی برای تامل در خصوص اهمیت زمین، طبیعت و همچنین احساس مسئولیت اجتماعی نسبت به حفاظت از محیط زیست است.  این مقام مسئول با اشاره به شعار این هفته و لزوم حفاظت از زمین در برابر پلاستیک و آلودگی‌های ناشی از آن از تمام دوستداران محیط زیست درخواست کرد تا با جمع آوری زباله‌های خود از طبیعت زیبا و کاهش مصرف پلاستیک و کیسه‌های پلاستیکی ما را در حفاظت از محیط زیست و داشتن زمینی پاک یاری کنند.

دیگر خبرها

  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • مشارکت پنج هزار خانواده اصفهانی در طرح تبدیل زباله میوه و سبزی به خشکاله
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید