Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام محمد حسین پوریانی با اشاره به اینکه امروز فضای مجازی هم می‌تواند برای جامعه ما فرصت باشد و هم تهدید اظهار کرد: اگر ما بتوانیم از فضای مجازی و بستری که به وجود آورده در جهت مسیر اصلاح فرد و جامعه استفاده کنیم، قطعاً در پیشبرد امور فرهنگی موفق بوده‌ایم اما اگر نتوانیم در این مسیر گام برداریم، باید شاهد افزایش آسیب‌ها و مضرات فضای مجازی در سطح جامعه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تاثیرات قابل توجه و گاه شگرف فضای مجازی در شکل دهی به فرهنگ عمومی جامعه افزود: در حال حاضر فضای مجازی نه تنها بر روی فرد و روحیات و خلق و خوی او بلکه بر فرهنگ عمومی جامعه تاثیر بسزایی دارد و اهمیت و حساسیت این موضوع می‌طلبد که نخبگان حوزه و دانشگاه ابعاد و جوانب آن را مورد توجه و کار کارشناسی خود قرار داده و راهکارهایی برای استفاده درست از فضای مجازی ارائه دهند.

مدیر مرکز مطالعات فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: بی شک چنانچه ما با نگاه علمی و دغدغه مندانه به شناخت فرصت‌ها و ظرفیت‌های فضای مجازی اهتمام داشته باشیم در این صورت می‌توانیم آن را به سمت نقطه مطلوب هدایت کرده و مانع از انحراف کاربران فضای مجازی شویم.

وی با اشاره به رشد آسیب‌های اجتماعی در جامعه طی سال‌های اخیر ابراز کرد: از طریق بستر فضای مجازی که امروزه بسیار همه گیر شده می‌توان با تبیین و اشاعه آموزه‌های زندگی در خصوص سبک زندگی، به مقابله با بسیاری از آسیب‌ها و معضلات فرهنگی و اجتماعی پرداخت.

انتهای پیام/2258/ذ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۷۵۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) این شورا ضمن گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره)، اظهار داشت: برای معلمان عزیز که مجاهدان عرصه علمی و فرهنگ هستند، آرزوی توفیق دارم.

وی سپس در خصوص شهید مطهری اظهار داشت: در کنار آثار شهید مطهری که حقیقتاً سرمایه فرهنگی و علمی جامعه ماست، باید سیره علمی اثرگذار ایشان نیز تبیین شود.

دبیر شورای نگهبان افزود: ویژگی ممتاز شهید مطهری (ره) نیازشناسی علمی و فرهنگی جامعه بود و چون حرکت خود را بر اساس این نیازشناسی دقیق ساماندهی کرد در بیداری جامعه نقش تأثیرگذار داشت.

وی با بیان اینکه شهید مطهری معلم طراز انقلاب اسلامی بود، عنوان کرد: محتوای آثار شهید مطهری سرمایه‌ای عظیم برای مقابله با شبهات دشمنان امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی همچنین تاکید کرد که معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است و هرچه این مجاهدت کامل‌تر انجام شود، جامعه سعادتمندتر خواهد شد.

امام صادق (ع)؛ جهادگر بزرگ فرهنگی

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام صادق (ع) و عرض تسلیت بدین مناسبت، بیان داشت: ایشان در روزگاری که جهان اسلام با نفوذ افکار بیگانگان و همچنین تحریف معارف اسلامی مواجه بود، با تعیین درست اولویت‌ها، دست به جهاد بزرگ فرهنگی زدند.

وی خاطرنشان کرد: ثمرات ارزشمند آن جهاد بزرگ فرهنگی از سرمایه‌های ماندگار امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی این نکته را هم یادآور شد که امام صادق (ع) همزمان با تدریس و تربیت شاگردان، نظام و ساختار آموزشی جامعی طراحی کردند که قابلیت الگوبرداری در همه زمان‌ها دارد و هرچه نظام آموزش و پرورش ما به این نظام آموزشی نزدیک‌تر شود، توفیقات بیشتری کسب خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • طرح پنج شنبه های طلایی سبب دوری دانش آموزان از فضای مجازی می شود
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • وزیر فرهنگ: دکتر مجتهدی غرب را کاملاً می‌شناخت، اما غرب زده نبود
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • استاد مجتهدی هم معلم و هم مولف بود
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد