Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-06@15:06:46 GMT

برجام؛ جذب سرمایه‌گذاری خارجی و رونق اقتصاد

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۷۵۵۸۳

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: برجام با جذب سرمایهگذاری خارجی موجب بهبود فضای کسب و کار کشور شد. آفتاب‌‌نیوز : عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران به بیان دستاوردهای اقتصادی برجام در جذب سرمایه گذاری خارجی پرداخت و عنوان کرد که بازار سرمایه کشور از برکت برجام، رونق پیدا کرده است.
وی افزود: تاثیرات برجام در آینده نزدیک بیشتر نمایان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر هیئت سرمایه گذاری خارجی 13 میلیارد دلار سرمایه گذاری در استان های به تصویب رسانده است که این رقم حکایت از عزم جدی دولت برای جذب سرمایه گذاری خارجی دارد.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه در گذشته سه یا چهار استان کشور در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی مدنظر بود، تصریح کرد: خوشبختانه بعد از برجام این نگاه نیز تغییر کرد و هم اکنون سرمایه‌گذاری خارجی در 28 استان کشور در حال انجام است.
وی تصریح کرد: این امیدواری وجود دارد که در سال های پیش رو بتوانیم در جذب سرمایه گذاری خارجی بهتر عمل کنیم .
وی در خصوص عملکرد سازمان سرمایه گذاری خارجی گفت: فقط در سال 1395 بیش از ۹ میلیارد دلار توسط هیئت سرمایه گذاری برای سرمایه گذاری خارجی در کشور مصوب شده است. اما ذکر این نکته نیز ضروری به نظر می رسد که این رقم باید در سال های آینده بیشتر شود به اعتقاد بنده با توجه به عزم و اراده ای که این دولت از خود نشان داده است، در زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی رشد قابل توجهی خواهیم داشت.
ابولحسن خیلیلی در زمینه انتقال تکنولوژی بعد از برجام گفت: در گذشته کشور با محدودیت بسیاری در جذب سرمایه گذاری خارجی مواجه بود، به خصوص در زمینه انتقال تکنولوژی ، خوشبختانه با برجام و گشایش هایی که بعد از آن صورت گرفت اقداماتی خوبی در این زمینه در طول سه سال و نیم فعالیت دولت حسن روحانی شاهد بوده ایم.به عنوان نمونه سرمایه گذاری خارجی که در بخش آی تی صورت گرفته است، فضای مثبتی را در بازار سرمایه کشور به وجود اورده است.
وی در رابطه با عملکر وزارت اقتصاد و امور دارایی در طول سه سال گذشته گفت:وزارت اقتصاد و امور دارای در دولت تدبیر و امید، با تلفیق سرمایه گذاری داخلی و خارجی توانست اقتصاد کشور را به سمت اقتصاد پویا رهنمود کند.
به گفته وی برجام امنیت روانی را برای سرمایه گذاری خارجی فراهم کرده است، از این رو این امیدواری وجود دارد که در سال های پیش رو شاهد افزایش سرمایه گذاری خارجی در کشور باشیم.خبرانلاین

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۷۵۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است

حسین ایثارگر روز یکشنبه در حاشیه بازدید از هنرستان طالقانی و شماری از دیگر مدارس شهر ششتمد، گفت: یکی از الزامات توسعه، مهارت آموزی است و توجه به این مقوله، زمینه رشد تولید و اشتغال پایدار را در جامعه فراهم کرده و از نگرانی های جامعه در مسیر ایجاد اشتغال برای نسل جوان می کاهد.

وی با بیان اینکه یکی از مسیرهای پیشرفت کشور توجه به مهارت است، اظهار کرد: لازم است در کنار توجه به مباحث علمی و تئوری، آموزش های مهارتی و نیازمحور نیز مورد توجه آموزش و پرورش و دانش آموزان قرار گیرد.

فرماندار ششتمد گفت: در کنار رشته های نظری، باید هدایت دانش آموزان به رشته های مهارتی و تولیدی نیز مورد توجه قرار گیرد تا بخشی از نیاز بازار کار به نیروی انسانی از این طریق تامین شود.

ایثارگر افزود: ایجاد برخی واحدهای صنعتی در حوزه فرآوری معدنی و صنایع دیگر در شهرستان ششتمد در دست انجام است که تربیت نیروی کار ماهر در این حوزه ها می تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی با تشکر از تلاش های جامعه فرهنگی، افزود: معلمان با تربیت نسل آینده در مسیر آگاهی و روشنی بخشی جامعه و توسعه و بالندگی کشور ایفای نقش می کنند.

شهرستان ششتمد در ۲۵۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد، چهار هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز دارد که در ۹۱ واحد آموزشی تحصیل می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور