Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@21:48:31 GMT

دمای هوای استان بوشهر به طور محسوسی افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۷۶۶۴۲

دمای هوای استان بوشهر به طور محسوسی افزایش یافت

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲ روز گذشته دمای هوای استان بوشهر به طور محسوسی افزایش یافت به طوری که دمای هوا در دیر، عسلویه، برازجان و خورموج با ۶ درجه افزایش نسبت به روز قبل، به ۳۵ درجه سانتیگراد رسید.

نادر شفیع‌خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، از افزایش سرعت وزش باد در استان بوشهر خبرداد و اظهار داشت: احتمال وزش تندباد در امروز و فردا و افزایش وزش باد شمال غربی از روز دوشنبه و مواج شدن دریا بخصوص نواحی مرکزی و جنوبی خلیج فارس در استان بوشهر هشدار داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نسبت به تلاطم دریا و افزایش ارتفاع موج دریا در استان بوشهر طی این مدتهشدار داده می‌شود تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود روزهای دوشنبه و چهارشنبه سواحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر و روز سه شنبه سراسر سواحل استان از شمال تا جنوب، مواج و متلاطم باشد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش سرعت وزش باد بر روی آبهای خلیج فارس خبرداد و گفت: انتظار می‌رود در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در سواحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر سرعت باد به بیش از 60 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از 5.2 متر افزایش یابد.

شفیع‌خدایی با تاکید بر پرهیز از دریاروی در خلیج فارس در استان بوشهر خاطرنشان کرد:توصیه می‌شود در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته از ترددهای دریایی غیر ضروری به‌ویژه تردد شناورهای کوچک و تفریحی خودداری شود.

وی با بیان اینکه وزش باد در منطقه و کشور همجوار عراق، سبب ایجاد گرد و خاک در مناطق مستعد می‌شود افزود: نسبت به غبار آلود بودن هوا و کاهش دید افقی و کیفیت هوا طی روزهای آینده در استان بوشهر هشدار داده می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش دمای هوای استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: در دو روز اخیر دمای هوا به طور محسوسی افزایش یافت به طوری که روز شنبه دمای هوا در دیر، عسلویه، برازجان و خورموج با 6 درجه افزایش نسبت به روز جمعه، به 35 درجه سانتیگراد رسید.

شفیع‌خدایی با اشاره به کاهش دمای هوا در استان بوشهر بیان کرد: پیش‌‌بینی می‌شود از فردا همزمان با کاهش ابر و وزش باد شمال غربی دمای هوا به طور نسبی کاهش یابد و با توجه به تداوم وزش باد شمال غربی شدید، از روز دوشنبه تا چهارشنبه خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز بارش پراکنده باران در برخی نقاط استان بوشهر دور از انتظار نیست خاطرنشان کرد: در 24 ساعت آینده آسمان استان بوشهر قسمتی تا نیمه ابری در برخی نقاط همراه با افزایش ابر و بارش پراکنده گاهی رگبار پراکنده باران ، رعد و برق و وزش باد، از فردا کاهش ابر و وزش باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به اینکه جهت باد در استان بوشهر متغیر است افزود: سرعت وزش باد در این استان بین 8 تا 30 کیلومتر در ساعت و به طور لحظه‌ای بیش از 40 کیلومتر در ساعت از فردا به‌تدریج شمال غربی با سرعت 14 تا 38 کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌‌شود.

شفیع‌خداییارتفاع موج دریای خلیج فارس در استان بوشهر را 30 تا 60 سانتیمتر دانست و گفت: ارتفاع موج دریا گاهی تا 90 سانتیمتر و از ظهر فردا بتدریج 60 تا 120 سانتیمتر می‌رسد.

وی بیان کرد:فردا زمان مد اول دریا 00:58 بامداد، جزر اول دریا در ساعت 05:54 بامداد، مد دوم دریا ساعت 12:35 و جزر دوم دریا ساعت 20:21 تعیین شده است.

انتهای پیام/

R41363/P1384/S6,53/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۷۶۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار پراکنده باران در تهران

اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: از ظهر امروز (۵ اردیبهشت) در پاره‌ای نقاط به ویژه بخش‌های شمالی و شرقی گاهی وقوع رگبار پراکنده باران با احتمال رخداد تندر و آذرخش پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش مشرق، بر پایه بررسی نقشه های پیش یابی و واکاوی الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمانی صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد ملایم تا متوسط پیش‌بینی می‌شود.

امروز (۵ اردیبهشت) با گذر زبانه سامانه بارشی از ظهر تا شب، گاهی افزایش ابر، افزایش باد و در پاره‌ای نقاط به ویژه بخش‌های شمالی و شرقی گاهی وقوع رگبار پراکنده باران با احتمال تندر و آذرخش مورد انتظار است.

در روزهای پنجشنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) نیز در این بخش‌ها افزایش موقتی ابر و رخداد بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

از فردا تا یکشنبه روند تدریجی افزایش دما در سطح استان مورد انتظار خواهد بود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فرودگاه امام (ره) با بیشینه دمای ۱۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۶ اردیبهشت‌ماه) صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) صاف تا قسمتی ابری، در بعد ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه‌های سنجش آلودگی فیروزکوه ۷.۲ میلیمتر، ژئوفیزیک ۲.۸ میلیمتر، آبعلی ۲.۵ میلیمتر، فرودگاه مهرآباد ۲.۴ میلیمتر، چیتگر ۲.۲ میلیمتر، فیروزکوه ۱.۸ میلیمتر، شهریار ۱.۴ میلیمتر، فرودگاه امام (ره) ۱ میلیمتر، دماوند ۰.۸ میلیمتر، شمیرانات ۰.۷ میلیمتر، شرق تهران ۰.۳ میلیمتر و ورامین با ۰.۲ میلیمتر بارش دریافت کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • افزایش دمای هوای همدان
  • پیش‌بینی آب و هوای تهران طی روزهای آینده
  • افزایش دمای هوای در زنجان
  • وضعیت آب و هوای تهران در پایان هفته
  • آسمان ابری و بادی تهران در پایان هفته
  • افزایش تدریجی دمای هوا در همدان
  • آسمان مازندران تا اواسط هفته آینده صاف و آفتابی
  • وضعیت هوای تهران در تعطیلات پایان هفته
  • وضعیت هوای تهران در تعطیلات پایان هفته | منتظر رعد و برق‌ های شدید باشید
  • رگبار پراکنده باران در تهران