Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@23:29:42 GMT

ماه رجب بهانه‌ای برای زدودن زنگارها/ لزوم شکر نعمت

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۷۶۸۱۶

ماه رجب بهانه‌ای برای زدودن زنگارها/ لزوم شکر نعمت

خداوند ماه رجب را بهانه‌ای قرار داد تا زنگارهای وجود انسان‌ها را بار دیگر از انس با زندگی دنیا و متعلقاتش بشوید و به تدریج آنان را از فضایی نورانی به موقعیتی نورانی‌تر یعنی به ضیافت‌الله برساند.

باشگاه خبرنگاران پویا، امیرمحسن شیخان

ماه رجب فرا رسید، ماهی از ماه‌های خداوند که حال و هوای دیگری به انسان می‌دهد، انگار از همان روزهای اول و حتی لحظات ابتدایی ورود به ماه رجب، عطری خاص به مشام می‌رسد، انگار قرار است در فضایی دیگر از رحمت الهی وارد شویم، انگار خدا این ماه را بهانه‌ای قرار داده است تا زنگارهای وجود انسان‌ها را بار دیگر از انس با زندگی دنیا و متعلقاتش بشوید و به تدریج آنان را از فضایی نورانی به موقعیتی نورانی‌تر یعنی به ضیافت‌الله برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرزمین رجب به جهت قدرت اثرگذاری که خداوند در آن قرار داده است، به رشد انسان سرعت بیشتری می‌بخشد و میل به نماز را در وجود آدمی افزایش می‌دهد. با قرار گرفتن در سرزمین رجب، شیطنت‌‌ها و ناجوری‌ها به سرعت پس زده می‌شد،حال که ابتدای این مسیر نورانی اینگونه است، پس اوج قلۀ آن چگونه خواهد بود؟

یک سال دیگر گذشت و اینک توفیق ورود به ماه رجب دیگری نصیبمان شد، حال با توجه به اهمیت آن، شایسته است رفتاری مناسب در قبال این محبت خداوند داشته باشیم. یکی از زیباترین رفتارهایی که خداوند بسیار آن را دوست دارد، تقویت روحیۀ «شکر نعمت» است، چقدر زیباست که در این ماه وقتی مؤمنان کنار هم می‌نشینند، به این رفتار پسندیده عمل کنند و به تبع این رفتار، از نعمات و برکات خداوند بهره‌مند شوند.

خداوند ازدیاد نعمت را منوط به شکر آن کرده است، لذا همگی موظف به شکر نعمت هستیم. اینکه خداوند فرصت دیگری به ما داد تا توفیق درک زیبایی‌های این ماه را داشته باشیم، نعمتی بس عظیم است و بی‌تردید زمینه را برای ازدیاد نعمات و برکات الهی در این ایام بیشتر و بیشتر فراهم می‌کند.

این ایام فرصت مناسبی است تا بار دیگر خود را بسنجیم که چقدر توانستیم از بارش رحمت الهی در این ماه برای تزکیۀ خود و حتی خانواده‌مان بهره بگیریم، آیا احساس می‌‌کنیم خدا ما را بر سر سفره‌ای از نور نشانده است؟ آیا احساس تزکیه می‌‌کنیم؟ اگر چنین حسی را در وجود داریم به شکر نعمت بپردازیم؛ و اگر نداریم، مدام از خدا درخواست کنیم تا ما را نیز بیدار کند.

این روزها نَفَس مؤمنان جان تازه‌ای گرفته است و وزش نسیم رحمت الهی را به خوبی می‌شود حس کرد، اینک فرا رسید زمانی که خداوند متعال خودش وارد صحنه می‌شود و به بهانه‌های مختلف از بندگانش دستگیری و آنان را به آسمان‌ها متصل می‌کند. پس باید قدر این موهبت الهی را بدانیم و از رحمت و برکات جاری شدۀ خداوند در این ماه توشه برگیریم و به مهمانی خداوند برویم.

بیاییم در این ماه ضمن بهره‌گیری از نعمات خداوندی در جستجوی صاحب سفره باشیم و هیچگونه غفلتی را به خود راه ندهیم تا در کمال عافیت، امنیت و شادی، تزکیه شویم و از سفرۀوسیع و پربرکت این ماه بهره‌مند شویم. ما برای ورود به ماه مبارک رمضان نیاز به توشه داریم؛ توشه‌ای از نور، رحمت، نعمت، برکت و تزکیه، پس باید از سفرۀ ماه رجب هم بخوریم و هم جمع کنیم.

انتهای پیام/

R1013149/P1439/S4,37/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۷۶۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه اضطراب را درمان کنیم؟

سؤال پرسیدند که برای رفع اضطراب و استرس هایی که بدون منشأ خاصی به انسان وارد می‌شود و از طریق پزشکی هم حل نشده چه کار باید کرد؟

قرآن می‌فرماید: «الَّذِینَ آمَنُواْ وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِکْرِ اللّهِ أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ»، همین.

به قول حضرت امیرالمومنین (ع)، دنیا تجارت خانه‌ای بیش نیست.
تمام انسان این باشد هرچه که عقل و شرع برای او تعیین کرده‌اند، جدی بگیرد و در این صورت، مواردی که برای او مایه اضطراب و هم‌ّوغم ّ آینده باشد، از این موارد خیالش آسوده است.

مگر یکی از اسامی خدا، ارحم الراحمین نیست؟ رحمت دیگران اگر باشد محدود است و محدود نسبت به نامحدود هیچ است؛ خدا را فراموش نکنیم.
همه عواملی که باعث اضطراب می‌شوند، چیز محدودی هستند.

خداوند متعال فرموده است: بشر شعورت کجا رفته است؟ مگر می‌شود خدا کفایت کار بنده خودش را به عهده نگیرد.
«إِنْ یَنْصُرْکُمُ اللهُ فَلا غالِبَ لَکُمْ وَ إِنْ یَخْذُلْکُم فَمَنْ ذَا الَّذی یَنْصُرُکُمْ مِنْ بَعْدِهِ وَ عَلَی اللهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ».

خیال و اضطراب به این خاطر است که انسان غفلت می‌کند و دچار وسوسه شیطان می شود.

اگر بخواهیم، باید استغفار در سحر را جزو برنامه زندگی خود قرار دهیم که این قلب باید موانعش رفع شود.
قلب را خدا ساخته برای اینکه خودش در آنجا استقرار پیدا کند.
«اَلْقَلْبُ حَرَمُ اَللَّهِ فَلاَ تُسْکِنْ حَرَمَ اَللَّهِ غَیْرَ اَللَّهِ».

زنگارهای حاصل از غفلت های گذشته، جز با "استغفار" و "صلوات بر پیغمبر اکرم (ص)" پاک نمی‌شوند؛ اگر پاک کنیم، خداوند متعال ساکن و مستقر میشود.
برای اینکه مشکلمان حل شود، باید اول نگاه کنیم که خودمان در ارتباط با خدا چه گیری داریم؟

دیگر خبرها

  • اهتزاز پرچم ۱۴۴ متری حرم امام رضا (ع) در میدان نماز اسلامشهر
  • فیلم/ رئیسی: دختر یعنی رحمت الهی
  • واردات کالا بهانه است؛ هدف اصلی خروج ارز از کشور است
  • بهانه های بنی اسرائیلی تل آویو برای کارشکنی در توافق جدید
  • بهانه‌های بنی اسرائیلی تل‌آویو برای کارشکنی در توافق جدید
  • بهانه ژاوی مردود است: بارسا اصلا بی‌تجربه نیست!‏
  • این اشیای نورانی در آسمان ایران چه بودند؟
  • ۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است
  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • چگونه اضطراب را درمان کنیم؟