Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@04:24:58 GMT

تجهیز 24 پارک جنگلی گیلان برای استفاده عموم در روز طبیعت

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۷۶۸۲۳

تجهیز 24 پارک جنگلی گیلان برای استفاده عموم در روز طبیعت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به تجهیز 24 پارک جنگلی و اقامت گاه بین راهی برای استفاده عموم در روز طبیعت از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تجاوز به عرصه های منابع طبیعی به یگان های حفاظت اداره کل اطلاع دهند.

محسن یوسف پور در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن تبریک سال نو و خوش آمد گویی به مسافران محترم نوروزی که استان گیلان را برای تعطیلات انتخاب کرده اند گفت: از تمامی مهمانان، مسافرین نوروزی، طبیعت گردان و هم استانی‌های گیلانی می‌خواهیم که نکات ایمنی و اصول طبیعت گردی را در هنگام تفرج و استفاده از مواهب طبیعت و جنگل‌ها رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به فرارسیدن روز 13 فروردین، روز طبیعت و امکان آتش افروزی توسط مسافران در جنگل ها و پارک های جنگلی استان اظهارکرد: استان گیلان دارای جاذبه‌ها و چشم اندازهای طبیعی و مواهب خدادادی فراوانی است که همه باید نسبت به حفاظت از آن کوشا باشیم، زیرا دوستی با طبیعت مانع از وقوع حوادث تلخی همچون حریق و سیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از همه مردم شریف استان گیلان تقاضا می‌شود که حتی المقدور از روشن کردن آتش و انداختن زباله در جنگل‌ها و عرصه‌های جنگلی و مرتعی خودداری نمایند تا تعطیلات نوروز امسال به ویژه روز طبیعت را با خاطره‌ای خوش سپری نماییم.

یوسف پور با اشاره به آمادگی کامل پرسنل و نیروهای حفاظتی منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در ایام تعطیلات نوروزی به خصوص در روز طبیعت عنوان کرد: تمامی توان اداره کل منابع طبیعی برای سپری نمودن روزی شاد و مفرح در دامان طبیعت بسیج شده است اما بدون همکاری و مشارکت مردم نمی توانیم به خواسته مطلوب دست یابیم.

این مقام ارشد در صیانت از منابع طبیعی و آبخیز داری گیلان با اشاره به تجهیز 24 پارک جنگلی و اقامت گاه بین راهی برای استفاده عموم در روز طبیعت از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی و یا بروز حریق در سطح جنگل‌ها و مراتع موارد را با شماره تلفن شبانه روزی 1504 به یگان‌های حفاظت اداره کل اطلاع دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۷۶۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط چوب قاچاق از گونه تاغ در شهرستان میاندورود

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد:در راستای تشدید اقدامات حفاظتی، در ساعت ۲ بامداد ۲۷ فروردین ماه، سرجنگلبان و مامورین دارابکلا با همراهی فرمانده یگان حفاظت و با همکاری نیرو‌های حفاظتی شرکت نکاچوب و مامورین یگان امداد نیروی انتظامی شهرستان میاندورود، در حین گشت و کتترل واقع در پلیس راه سورک، به یک خودروی نیسان مشکوک شده و پس از توقیف و بازرسی مقداری چوب قاچاق از گونه تاغ کشف و ضبط نمودند.

بر اساس این گزارش و به نقل از سرجنگلبان دارابکلا، خورود بهمراه محموله کشف شده جهت سیر مراحل قانونی به پارکینگ منتقل شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • توقیف نیسان حامل چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • دستگیری بیش از ۵ هزار نفر از مجرمین و تعرض‌کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی کشور
  • کشف و ضبط چوب قاچاق از گونه تاغ در شهرستان میاندورود
  • محموله چوب قاچاق جنگلی در نشتارود توقیف شد
  • رفع تصرف از اراضی ملی در شهرستان سوادکوه
  • کشف و ضبط چوب جنگلی قاچاق در شهرستان میاندورود
  • پشت پرده قطع ۷۰ درخت جنگلی و حمله به نیروهای منابع طبیعی
  • رفع تصرف بیش از ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • رفع تصرف ۴ هزار و ۹۲ مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • هیرکانی، زخمی از خنجرهای پیاپی