Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسافران و گردشگران روز یکشنبه با توجه به آب و هوای مطبوع ، بساط و سفره های رنگا رنگ خود را در طبیعت، معابر ، میدان ها و بوستان های قصرشیرین پهن کرده اند تا با استفاده از طبیعت زیبای این شهرستان، خاطره خوشی را برای خود رقم بزنند.
بسیاری از مسافران و مهمانان نوروزی نیز با حضور در مناطق عملیاتی و یادمان های هشت سال دفاع مقدس قصرشیرین روز طبیعت را در کنار خاطرات جبهه و جنگ و شهدا سپری می کنند و بساط خود را در کنار این یادمان ها پهن کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شنبه شب و صبح امروز کاروانسرای شاه عباسی قصرشیرین (بازار سنتی) مملو از مسافران شده بود تا علاوه بر بازدید از این مکان تاریخی، کالاهای مورد نظر خود را با قیمت مناسب تهیه کنند.
حضور نیروهای پلیس، دستگاههای امدادی ، امدادگران جمعیت هلال احمر، مراکز درمانی و فوریت های پزشکی ، پلیس راه ، عوامل ستاد تسهیلات نوروزی ، آتش نشانی و شهرداری نیز در سطح شهر برای ارائه خدمات ویژه به گردشگران پررنگ است.
گره زدن سبزه ، انداختن سبزه های سفره هفت سین در آب روان ، انداختن 13 عدد سنگ ریزه کوچک در پشت سر برای بیرون کردن نحسی ، پهن کردن سفره های غذا در دامن طبیعت ، پختن آش رشته و پهن کردن بساط کباب ، صدقه دادن و کمک به نیازمندان و نماندن در خانه برای بیرون کردن نحسی از سنت هایی است که از دیرباز در قصرشیرین وجود داشته است.
قصرشیرین به واسطه داشتن مرزهای رسمی پرویزخان برای فعالیت های منحصر به فرد اقتصادی و مرز خسروی با داشتن بزرگترین پایانه زمینی خاورمیانه برای تردد زوار عتبات عالیات و مسافران خارجی و داشتن امکانات اقامتی و هتل های مناسب بهترین خدمات را به مسافران ارائه می دهد.
وجود اماکن طبیعی و چشم اندازهای زیبا و دلنواز، رودخانه خروشان الوند و بهار زودهنگام ، آثار تاریخی عمارت خسرو ، چهارقاپو ، کانال ساسانی ، کاروانسرای شاه عباسی ، بان قلعه و نهر شاه گدار و وجود بازارچه سنتی و نیز مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در قصرشیرین موجب شد تا هر ساله در ایام نوروز شمار زیادی از هموطنان به ویژه اهالی شهرهای همجوار، این منطقه را برای گذراندن تعطیلات نوروزی خود انتخاب کنند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت دارد.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۷۸۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آوازخوانی صادق بوقی در هواپیما تهران به استانبول!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 صادق بوقی هنگام پرواز تهران به استانبول به درخواست مسافران، ترانه معروف رشتی «او او او» را خواند که باعث به وجد آمدن مسافران شد و مسافران با او همراهی کردند. این لحظات بامزه را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس
  • گرفتاری خانواده ۱۱ نفره در ارتفاعات اکوزداغی هریس/ طبیعت گردان مراقب باشند
  • منچسترسیتی با پوکر هالند گرگ‌ها را سلاخی کرد
  • عبور از رودخانه با مخاطرات فراوان
  • جاری شدن سیل در روستای نوروزی خوشاب 
  • لحظات دلهره‌آور نجات مسافران خودرو از وسط سیل + فیلم
  • ورودی کاشان از سمت آزادراه امیرکبیر مسدود شد
  • آوازخوانی صادق بوقی در هواپیمای تهران به استانبول!
  • آوازخوانی صادق بوقی در هواپیما تهران به استانبول!