Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شما هميشه بعد از استفاده از سيستم دستگاه خود را خاموش نمي کنيد، ممکن است نياز داشته باشيد يک الي دو ساعت دستگاه شما در حالت غير فعال باشد و بعد از آن بتوانيد دوباره از سيستم خود استفاده کنيد، اما حالا اين سؤال پيش مي‌آيد که چه حالتي در سيستم مي تواند به حفظ باتري کمک کند؟
-ممکن است اين حالت براي شما هم پيش آمده باشد که مجبور شويد يک صبح تا شب سيستم خود را روشن نگاه داريد و يا حتي ممکن است بعد از استفاده بدون هيچ معطلي تنها لپ تاپ خود را ببنديد و حتي آن را خاموش هم نکنيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هر دو حالت سيستم شما بر روي حالت Sleep قرار مي گيرد و در اين حالت باتري کمتري استفاده مي شود و شما بدون معطلي مي توانيد سيستم خود را روشن کنيد و دوباره آن را راه اندازي کنيد.
آيا تا به حال به اين موضوع فکر کرده ايد که اگر حالت Sleep يک حالت استفاده بهينه از باتري است، پس حالت Hibernat به چه دردي مي خورد و فرق آن با حالت Sleep چيست؟ شما بايد از کدام حالت استفاده کنيد؟
حالت Sleep چيست؟در واقع حالت Sleep يک حالت تعليق است که در اين حالت سيستم عامل شما در حال کار کردن است ولي باتري حفظ مي شود و ديگر چيزي بر روي صفحه نمايش به نمايش در نمي آيد. وقتي از حالت Sleep استفاده مي شود سيستم از انرژي کمتر و از حالت انرژي پايين بهره مي برد. در اين حالت اتصال منبع انرژي با تمام قسمت هاي کامپيوتر قطع مي شود و تنها قسمتي که با منبع انرژي در ارتباط است RAM است.

رم در اين حالت هم چنان در حال استفاده است تا بتوان به سيستم دسترسي سريع داشت. وقتي رم در حال کار و پردازش باشد بدون شک تمام اطلاعات شما نيز قابل دسترسي است. در اين حالت فايل هاي باز شما بدون شک در حال پردازش است و حفظ مي شود ولي چون در حالت Sleep رم مانند يک فلش مموري عمل مي کند بهتر است تا اطلاعات روي صفحه نمايش خود را ذخيره کنيد.
حالت Hibernate چيست؟هايبر نت حالتي است که در ويندوز و Linux computers قابل دسترسي است. اين حالت کارکردي شبيه به حالت Sleep دارد ولي پا را يک مرحله فراتر مي‌گذارد و اتصال با رم را نيز قطع مي کند. پس در اين حالت شما نبايد به هيچ وجه هيچ پنجره و برنامه اي را ذخيره نشده رها کنيد و بايد تمام اطلاعات ضروري خود را ذخيره کنيد. در واقع مي توان گفت حالت هايبر نت چيزي شبيه به خاموش کردن سيستم است.

براي استفاده از حالت هايبر نت کافي است به محل خاموش و روشن کردن سيستم خود برويد و گزينه هايبر نت را انتخاب کنيد. حالت هايبر نت چيزي شبيه به خاموش کردن لپ تاپ است ولي در اين حال دسترسي به سيستم سريع تر از زماني است که شما سيستم را کاملاً خاموش مي کنيد و در حالت هايبر نت 30 ثانيه طول مي کشد تا شما دوباره سيستم را راه اندازي کنيد.
Hibernate بر روي Macهايبر نت به صورت يک گزينه در مک ارائه نشده است ولي گزينه اي مبني بر اين کارکرد وجود دارد. در مک استفاده از سخت افزار با نام Safe Sleep خوانده مي شود. در اين حالت لپ تاپ از پايين ترين حالت باتري خود استفاده مي کندو مي توانيد تا مدت طولاني از لپ تاپ خود استفاده کنيد. اگر مي خواهيد در مک از حالتي شبيه به Sleep استفاده کنيد مي توانيد از حالت Standby Mode استفاده کنيد که قابليتي شبيه به Sleep دارد و با رم اتصال خود را حفظ مي کند.

از کدام حالت استفاده کنيم؟استفاده از هر نوع از حالت هاي ذکر شده به نياز شما وابسته است ولي در کل استفاده از حالت Sleep آسان تر است و راه اندازي دستگاه نيز سريع تر صورت مي پذيرد ولي استفاده از حالت هايبر نت نيز براي زمان طولاني بسيار موثر است.
هر کمپاني براي هر لپ تاپي يک بازه انرژي تعيين مي کند و در اين بازه انرژي ما مي توانيد کمترين ميزان مصرف انرژي به وسيله دستگاه و هم چنين مدت زمان بهره‌وري را مشاهده کنيد، براي ديدن مصرف انرژي لپ تاپ خود مي توانيد به وب سايت Energy Star مراجعه کنيد.

در تصوير بالا براي نمونه لپ تاپ Dell مدل Inspiron 15 نمايش داده شده است و در اين جا شما مي توانيد کمترين مصرف انرژي اين لپ تاپ در حالت Sleep را مشاهده کنيد. در اين وب سايت براي هر لپ تاپ اين ويژگي ها و حالت ها نمايش داده شده است و شما به راحتي مي توانيد ميزان مصرف انرژي لپ تاپ خود را مشاهده کنيد.
انرژي شايد از مهم ترين فاکتور ها باشد که شما را ميان انتخاب حالت هاي Sleep و هايپر نت مردد مي کند، با همه اين تفاسير در حالت Hibernate شما انرژي کمتري مصرف مي کنيد.
هايبر نت يک حالت بسيار مناسب براي طولاني مدت است و اگر قرار است يک صبح تا شب از سيستم خود استفاده نکنيد آن را بر روي حالت هايبر نت قرار دهيد و اگر قرار است دو الي سه ساعت از سيستم خود استفاده نکنيد آن را روي حالت Sleep قرار دهيد.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۷۹۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!

رژیم غذایی شما قطعاً در سلامتی شما نقش دارد، از جمله سیستم ایمنی که بر شدت شوره سر مؤثر است.

اسید‌های چرب امگا ۳:

به گزارش جام جم، این چربی‌های سالم که در ماهی‌هایی مثل سالمون و ماکرل، بذر کتان و گردو وجود دارند به دلیل خواص ضدالتهابی معروف‌اند و می‌توانند به کنترل علائم شوره سر کمک کنند.

ویتامین B ۶ و B ۱۲:

گوشت کم‌چرب، تخم‌مرغ و غلات غنی شده می‌توانند این ویتامین‌های مهم را برای بدنتان تأمین کرده و به پیشگیری از شوره سر کمک کنند.

زینک (روی) و سلنیوم:

این دو ماده مغذی در غلات سبوس‌دار، بعضی از غذا‌های دریایی و مغز‌ها وجود دارند. دو ماده معدنی زینک و سلنیوم می‌توانند پوسته و التهاب را کاهش دهند.

پروبیوتیک‌ها:

غذا‌هایی مانند ماست، کفیر و دیگر غذا‌های تخمیری می‌توانند سلامت روده‌ها و سیستم ایمنی را قوی‌تر کرده و در نتیجه به کنترل شوره سر کمک کنند.

دیگر خبرها

  • انبار دپوی باتری خودرو در بابل کشف شد
  • فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟
  • کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • نحوه تعمیر کردن شیردوش حمام؛ یک روش برای جوشکاری با باتری ۱.۵ ولتی (فیلم)
  • بادبان خورشیدی ناسا در فضا باز شد
  • ساعت هوشمند فوق العاده سامسونگ گلکسی واچ پرو
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد