Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@19:20:09 GMT

قرص پيشگيري ازبارداري در دوران شيردهي!

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۸۰۴۹۳

خبرگزاري آريا -

لاينسترنول ، قرص خوراکي پروژستروني پيشگيري ازبارداري بوده که فقط مادران شيرده تا 6ماه پس از زايمان مي توانند از آن براي پيشگيري ازبارداري استفاده کنند . اين قرص بايد هرروز در ساعت معيني خورده شود. خدمت اين قرص توسط کارکنان بهداشتي تعليم ديده ارائه مي شود. اثر بخشي اين قرص هم زمان با شيردهي به کودک کمتر از شش ماه 99 درصداست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


باورها و پرسش ها :
آيا قرص شير دهي باعث مي شود که شير مادر زياد شود؟
پاسخ : خير. خوردن قرص پيشگيري ازبارداري مخصوص دوران شيردهي اثري برمقدارشير مادر ندارد.
مادر شيرده تا زماني که قاعدگي نداشته باشد حامله نمي شود و نبايد از قرص شيردهي استفاده کند.
پاسخ : خير. احتمال دارد که مادر شيرده ، حتي اگر قاعدگي براي او بوجود نيامده باشد نيز حامله بشود. به همين دليل لازم است که مادر شيرده نيز حتما" از روش هاي پيشگيري مناسب استفاده کند.
خوردن قرص پيشگيري دوران شيردهي براي شيرخوار ضرردارد و باعث کم شدن ضريب هوشي کودک شده و حتي باعث مي شود که کودک در سن بزرگسالي مبتلا به نازايي گردد.
پاسخ : خير. هيچ مدرکي وجود ندارد که نشان بدهد خوردن قرص پيشگيري از بارداري دوران شيردهي ، باعث مي شود که هوش کودک کم بشود و يا اينکه در سن بزرگسالي به نازايي مبتلا شود.
خوردن قرص پيشگيري دوران شيردهي باعث مي شود که شير مادر تلخ شده و طعم آن عوض بشود.
پاسخ : خير. نوع غذاي مادر ممکن است در تغيير طعم شير او موثر باشد ولي بايد به ياد داشت که خوردن قرص پيشگيري از بارداري دوران شيردهي اثري بر کيفيت شير مادر از جمله طعم آن ندارد.
خوردن قرص شير دهي به صورت يک روز در هفته کافي است.
پاسخ : خير. هربسته قرص دوران شير دهي داراي 28عدد قرص است . اين قرص ها بايد پشت سرهم ، در يک ساعت مشخص و بدون هيچ فاصله اي بين بسته هاي قرص خورده شود، در غير اينصورت استفاده از قرص شير دهي تاثيري در پيشگيري ازبارداري ندارد و خوردن نامرتب اين قرص به آساني مي تواند باعث به وجود آمدن بارداري ناخواسته شود.
قرص دوران شيردهي يک قرص ضعيف است و احتمال حاملگي با مصرف آن بالا است
پاسخ :اين قرص فقط براي مادران شيردهي مناسب است که حداکثر تاشش ماه از زايمان آن ها گذشته باشد. اگر اين قرص همزمان با شيردهي مادر و تاشش ماهگي کودک خورده بشود، اثربخشي آن حدود 99% خواهدبود.
چرا اکثر افرادي که از قرص هاي پيشگيري دوران شيردهي استفاده نمي کنند قاعده نمي شوند؟
پاسخ : معمولا" برخي از خانم ها در دوران شيردهي قاعده نمي شوند . همزماني اين دوران با مصرف قرص هاي دوران شيردهي با توجه به نحوه استفاده از قرص ها که بايد بدون فاصله بين بسته ها ادامه يابد در قاعده نشدن خانم ها در اين دوران نقش دارد و اين موضوع هيچ خطري براي سلامتي آنان ندارد.
آيا مصرف قرص هاي پيشگيري ازبارداري دوران شيردهي باعث درد و التهاب در پستان هاي مادر مي شود ؟
پاسخ : خير قرص دوران شيردهي باعث التهاب يا درد در پستان ها نمي شود . معمولا" دليل درد و التهاب در پستان هاي مادر مسايل ديگري است که با شير دادن مرتب و پشت سرهم مادر به کودک برطرف مي شود.
آيا مادري که شير مصنوعي به کودک خود مي دهد هم مي تواند از قرص دوران شيردهي استفاده کند؟
پاسخ : قرص دوران شيردهي فقط براي شش ماه اول تولد و همزمان باشيردهي مادر مناسب است . اگر مادر به کودک خود شيرندهد و از اين قرص استفاده کند ، احتمال بارداري ناخواسته به شدت زياد مي شود. بنابراين اگر مادر به کودک خود شيرندهد ، بايد به جاي استفاده از قرص هاي دوران شيردهي از ساير روش هاي پيشگيري ازبارداري استفاده کند.
قرص شيردهي چه مقدار از شير مادر ترشح مي شود و تاثيري روي کودک دارد ياخير؟
پاسخ : به طور کلي مقدار هورمون در قرص دوران شيردهي بسيار کم است . به همين خاطر ترشح آن هم در شير مادر خيلي کم خواهد بود . به علاوه هورموني که در قرص شير دهي وجود دارد ، نه تنها هيچ اثري بر مقدار و کيفيت شير مادر ندارد ، بلکه هيچ تاثير بدي هم براي سلامت کودک ايجاد نمي کند . همه اين ها به خاطر اين است که اين قرص فقط براي دوره شيردهي و براي اينکه مشکلي براي کودک در اين دوره بوجود نيايد ساخته شده است .
مصرف قرص دوران شيردهي باعث کاهش ميل جنسي مي شود؟
پاسخ : خير . قرص دوران شيردهي هيچ تاثيري برکاهش ميل جنسي ندارد . شايد کم شدن ميل جنسي در دوران شيردهي به دليل عواملي مثل خستگي دوران شيردهي ،ضعف جسمي بعد از زايمان و کار زياد مراقبت از نوزاد باشد . همچنين استفاده از اين روش مانند ساير روش هاي مطمئن پيشگيري ازبارداري مي تواند باعث آرامش خاطر در زمان ارتباط جنسي به دليل پيشگيري از بارداري هاي ناخواسته باشد.
بين دوبسته قرص شير دهي بايد استراحت داده شود؟
پاسخ : خير براي ايجاد اثر مناسب پيشگيري از بارداري به وسيله قرص دوران شيردهي نبايد هيچ فاصله اي بين دوبسته قرص باشد و پس از تمام شدن يک بسته بايد خوردن قرص از بسته جديد بلافاصله شروع شود.
مصرف قرص دوران شيردهي باعث لکه بيني وکم خوني مي شود؟
پاسخ : احتمال بروز لکه بيني در ماه هاي اول مصرف وجود دارد و تا3 -2 ماه برطرف مي شود و. اين وضعيت تقريبا" با همه قرص ها و آمپول هاي تزريقي و آي يودي در ماه هاي اول وجود دارد . خيلي مهم است که به ياد داشته باشيم ،با توجه به اينکه مقدار اين لکه بيني ها خيلي کم و دوره آن هم کوتاه است ،اين لکه بيني باعث نمي شود که کم خوني در افراد بوجود بيايد.
 منبع:naeen.mui.ac.ir

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۸۰۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملوان-سایپا، به یاد دوران پرستاره! (عکس)

به گزارش ورزش سه، ملوان و سایپا دو تیمی که حدود 8 سال پیش آخرین تقابل لیگ برتری را مقابل هم برگزار کردند امروز در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی مقابل هم قرار خواهند گرفت و یک دیدار کلاسیک را برگزار خواهند کرد!

تیم‌های باسابقه لیگ برتر ایران که در سال‌های هر دو آنها به لیگ آزادگان سقوط کردند و نتوانستند دیگر در سطح اول فوتبال ایران مقابل هم قرار بگیرند و امروز فرصت این را خواهند داشت تا در جام حذفی به مصاف هم بروند!

از آخرین تقابل آنها در لیگ برتر تغییرات زیادی در دو تیم صورت گرفته و با شکل و شمایلی کاملا متفاوت به میدان خواهند رفت، در تیم سایپا ستاره هایی چون مهدی ترابی، علی قلی زاده، ابراهیم صادقی، غلامرضا رضایی،میلاد میداووی حاضر بودند و در تیم ملوان هم حسین حسینی، محمدحسین کنعانی زادگان،عزت پورقاز،حسین ماهینی، مازیار زارع و جلال رافخایی حضور داشتند و بسیاری از این بازیکنان از فوتبال خداحافظی کردند و تعدادی دیگر در سطح اول فوتبال ملی ایران حضور دارند.

آخرین تقابل آنها هم به بازی در لیگ آزادگان در اردیبهشت 1401 باز می‌گردد که در نهایت به صعود ملوان به لیگ برتر ختم شد و در آن مسابقه هم ملوان دو بر صفر سایپا را شکست داد و یک گام دیگر به صعود و صدرنشینی نزدیک شد.

این دو تیم امروز در شرایط متفاوتی مقابل هم قرار خواهند گرفت، ملوان با عملکرد خوبی که در لیگ برتر داشته در رتبه های بالای جدول حضور دارد و سایپا در لیگ آزادگان شانسی برای صعود به لیگ برتر نخواهد داشت و یک فصل دیگر برای بازگشت به لیگ باید منتظر بماند.

دیگر خبرها

  • شهید ملک مکان، شهید شاخص بسیج هنرمندان فارس
  • (ویدئو) تشییع پیکر مادر و دختر لبنانی
  • ملوان-سایپا، به یاد دوران پرستاره! (عکس)
  • ستاره WWE از ای جی استایلز به عنوان حریف رویایی نام برد
  • مادر شهید ابراهیم ملک محمدی دعوت حق را لبیک گفت
  • آسمانی شدن مادر شهید در فرادنبه
  • چگونه دوران "سربازی" را به سوابق بیمه تبدیل کنیم؟
  • پرسپولیس به مربی تراکتور تبریک گفت
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین
  • درویش، اولین مدیرعامل دوران خصوصی پرسپولیس