Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@23:26:20 GMT

بيماري هاي شايع کودکان در فصل گرما

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۸۰۴۹۴

خبرگزاري آريا -
رييس بيمارستان تخصصي کودکان شهيد فهميده به تشريح بيماري هاي شايع کودکان در اين فصل پرداخت و گفت: اسهال و استفراغ، عفونت هاي ادراري و عفونت هاي خوني، شايع ترين بيماري هاي کودکان در اين فصل به شمار مي روند که گاهي منجر به بستري شدن کودکان مي شود.

دکتر «حاتم» خاطرنشان کرد: ويروس ها در هواي گرم فعال شده و از سوي ديگر افزايش مسافرت ها در فصل تابستان و رفت وآمدهاي بين شهري، موجب انتقال اين ويروس ها به کودکان مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وي گفت: استفاده از سيستم سرمايشي در خانه، شست وشوي مداوم دست ها و رعايت بهداشت فردي مانع ابتلاي کودکان به بيماري اسهال و استفراغ مي شود؛ همچنين نگهداشتن غذا خارج يخچال، مسموميت هاي غذايي و غذاي فاسد موجب ابتلاي کودکان به اين بيماري مي شود.

عفونت هاي ادراري
اين متخصص بيماري هاي اطفال ادامه داد: عفونت ادراري يکي از شايع ترين بيماري هاي کودکان به شمار مي رود که براي پيشگيري از آن بايد کودکان اجابت مزاج عادي داشته باشند.

حاتم افزود: يبوست يکي از دلايل ابتلاي کودکان به عفونت هاي ادراري است؛ آلوده بودن سرويس هاي بهداشتي در مکان هايي مانند مدرسه نيز موجب مي شود کودک از رفتن به آنجا خودداري کرده و اين مساله او را مستعد ابتلا به عفونت هاي ادراري مي کند.

عفونت گوش
ايشان با بيان اينکه عفونت گوش از ديگر بيماري هاي شايع بين کودکان به شمار مي رود، گفت: کودکان شيرخواري که از شير مادر استفاده مي کنند، کمتر از ديگر کودکان به عفونت گوش مبتلا مي شوند، زيرا شير مادر سرشار از آنتي بادي است.

حاتم افزود: همچنين کودکاني که از شير مادر استفاده مي کنند، کمتر به عفونت هاي گوارشي و حساسيت(آلرژي) مبتلا مي شوند و اين کودکان به رغم لاغرتر بودن از ساير کودکان، سالم تر هستند.

وي با بيان اينکه در شيرخشک از پودر شير گاو استفاده مي شود، ادامه داد: شيرخشک آنتي بادي ندارد و موجب بروز آلرژي شده و خطر ابتلا به عفونت ها را افزايش مي دهد.

عفونت خون
رييس بيمارستان کودکان شهيد فهميده با اشاره به اينکه عفونت خون يکي از بيماري هاي شايع کودکان به شمار مي رود، گفت: عفونت هاي خون به صورت شايع از محيط کسب مي شود.

حاتم افزود: اگر مادري در ماه آخر بارداري مشکلي داشته باشد، کودک متولد شده مبتلا به عفونت خون مي شود.

وي ادامه داد: همچنين آلودگي اتاق زايمان و تماس افراد بيمار با نوزادان موجب ابتلاي آنان به عفونت خون خواهد شد.

تب
اين متخصص بيماري هاي کودکان گفت: تب از ديگر بيماري هاي شايع کودکان به شما مي رود که به دليل عفونت هاي ويروسي، گوارشي و تنفسي ايجاد مي شود.

حاتم همچنين از عفونت هاي ريوي به عنوان شايع ترين بيماري کودکان در فصل زمستان نام برد و گفت: در زمستان بايد دماي هواي خانه 22 تا 25 درجه باشد تا کودکان عرق نکنند و بيمار نشوند.

وي يادآور شد: بيماري شايع کودکان تا 30 روزگي، زردي و عفونت هاي خون و از يک ماهگي تا دو سالگي، عفونت هاي گوش، عفونت هاي ويروسي تنفسي و گوارشي و از دو سالگي تا 12 سالگي، عفونت هاي تنفسي و آلرژي است.

منبع:irna.ir

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۸۰۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دم گیلاس ؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بیتوته، دور انداختن ساقه های گیلاس ممکن است ایده خوبی نباشد زیرا ساقه های آن درست مانند میوه برای سلامتی شما مفید است!

گیلاس‌های خوش‌رنگ و آبدار، از قرمز روشن تا تیره، یکی از دوست‌داشتنی‌ترین میوه‌هایی هستند که در سراسر دنیا طرفدار دارند. این میوه‌های کوچک که تعادل بی‌نظیری از شیرینی و ترشی دارند، علاوه بر استفاده در انواع دسر، با دارا بودن انبوهی از آنتی‌اکسیدان‌ها و خواص ضدالتهابی، فواید دیگری نیز برای سلامتی دارند. اما نکته کمتر شناخته‌شده‌ای وجود دارد: دور ریختن ساقه‌های گیلاس اصلا کار درستی نیست! این ساقه‌ها درست مانند خود میوه، منبعی غنی از مواد مغذی بوده و فواید قابل توجهی برای سلامتی همه ما دارند.

فواید سلامتی دم گیلاس

۱. سم زدایی
دم گیلاس یکی از موادی است که به دفع سموم از بدن کمک می کند. بسیاری از شما ممکن است آگاه نباشید که می توانید ساقه های گیلاس را در برنامه سم زدایی قرار دهید و تمام سموم را از بدن خود خارج کنید. مقدار آنتی اکسیدان موجود در دم گیلاس به خوبی بدن را تمیز می کند.

۲. پیشگیری از سنگ کلیه
همانطور که قبلا ذکر شد، دم گیلاس دارای خاصیت ضد التهابی است که کلیه ها را تصفیه کرده و از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند. همچنین دارای ترکیبات فرار و نمک های پتاسیم خاصی است که باعث می شود کلیه ها سالم تر و بهتر عمل کنند.

۳. برای بیماران نقرس مفید است
دم گیلاس برای درمان نقرس و روماتیسم بسیار مفید است. این بیماری ها مفاصل، رباط ها را ضعیف کرده و باعث درد شدید می شود. خاصیت ضد التهابی همراه با فلاونوئیدها، مفاصل، تاندون ها، رباط ها و ماهیچه ها را تقویت می کند که نقرس و روماتیسم را درمان می کنند.

۴. سطح کلسترول را مدیریت می کند
اگر کلسترول بالایی دارید، دم گیلاس یک راه حل عالی است. نوشیدن ۱ یا ۲ فنجان چای دم گیلاس در روز سطح کلسترول را به خوبی کاهش می دهد.

۵. مسکن درد
بیشتر ما وقتی درد شدیدی به ما وارد می کند، مصرف آسپرین را ترجیح می دهیم. اما، به جای استفاده از چنین داروهایی، همیشه می توانید دم گیلاس مصرف کنید، زیرا این کار باعث تسکین درد می شود. ساقه گیلاس همچنین اعصاب را تقویت می کند و اثر آرام بخشی می دهد.

۶. کاهش وزن
آنتی اکسیدان ها، خواص ضد التهابی و فلاونوئیدهای موجود در دم گیلاس نیز به کاهش وزن کمک می کنند. این نه تنها سموم بلکه چربی را نیز از بدن خارج می کند. حرکات روده را برای کسانی که از یبوست رنج می برند راحت تر می کند.

۷. عفونت مجاری ادراری را درمان می کند
UTI یا عفونت مجاری ادراری این روزها مشکلی بسیار دردناک و شایع است. تکرر ادرار، درد هنگام ادرار و خونریزی در موارد شدید از علائم شایع این عفونت است. با این حال، خواص ضد عفونی کننده موجود در دم گیلاس عفونت را درمان کرده و آن را آرام می کند.

نحوه مصرف دم گیلاس
دفعه بعد ، بعد از مصرف گیلاس، ساقه های آن را دور نریزید. آنها را در آفتاب خشک کنید و در یک ظرف در بسته نگهداری کنید. می توانید از آن پودر درست کنید یا آن را همانطور که هست نگهداری کنید. یک لیوان آب را بجوشانید و ۱ قاشق چایخوری پودر ساقه گیلاس یا چند ساقه گیلاس به آن اضافه کنید. یک پیمانه دارچین اضافه کنید و ۵-۶ دقیقه بجوشانید. صاف کنید و وقتی داغ است مصرف کنید. چای ساقه گیلاس طعم و بوی میوه ای دارد. این چای فواید فوق العاده و طعم خوبی دارد.

کد خبر 849763 برچسب‌ها سلامت خبر مهم

دیگر خبرها

  • چه کنیم عفونت لثه نگیریم؟
  • درد زیر بغل نشانه چیست؟
  • این بیماری شایع‌ترین بیماری بشر است
  • هشدار شبکه دامپزشکی گناباد در خصوص بیماری تب سه روزه گاوی
  • دم گیلاس؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها
  • تغییر رنگ ادرار، بوی ادرار و ظاهر ادرار نشانه چیست؟
  • اگر دست‌تان سوزن سوزن می‌شود احتمالا به این بیماری‌ها دچار شده‌اید
  • اگر دستتان سوزن سوزن می‌شود به این بیماری‌ها دچار شده‌اید
  • دم گیلاس ؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد