Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@04:30:04 GMT

نشانه‌هاي اعتماد به نفس بالا

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۸۰۶۸۷

خبرگزاري آريا -
يک پاي هر موفقيتي بدون شک اعتماد به‌ نفس است‎

افرادي که اعتماد به‌ نفس پاييني دارند، معمولا با مشاهده آرامش و رضايتي که در افراد با اعتماد به‌ نفس بالا موج مي‌زند، يادشان مي‌افتد که اين توانمندي را در خودشان تقويت کنند.

يک پاي هر موفقيتي بدون شک اعتماد به‌ نفس است. اما آيا مي‌دانيد نشانه‌هاي اعتماد به نفس بالا چه هستند؟ خب بهتر است همين اول بگوييم اعتماد به‌ نفس داشتني يا نداشتني نيست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتماد به‌ نفس در همه ما انسان‌ها وجود دارد، فقط گاهي موانع و شکست‌هاي پي‌در‌پي باعث مي‌شوند اين توانمندي در وجودمان رنگ ببازد.

افرادي که اعتماد به‌ نفس پاييني دارند، معمولا با مشاهده آرامش و رضايتي که در افراد با اعتماد به‌ نفس بالا موج مي‌زند، يادشان مي‌افتد که اين توانمندي را در خودشان تقويت کنند. در ادامه با ما همراه باشيد تا با نشانه‌هاي اعتماد به نفس بالا آشنا شويد و ياد بگيريد افرادي که خودشان را باور دارند، از چه ويژگي‌هايي برخوردار هستند. يادتان باشد تنها عاملي که مي‌تواند در مسير تقويت اعتماد به‌ نفس مانع پيشرفتتان شود، خودِ خودِ خودتان هستيد.

نشانه‌هاي اعتماد به نفس بالا

بر احساسات خود کنترل دارند
افراد با اعتماد به‌ نفس بالا در مواقع بحراني بر احساسات خود کنترل دارند و به عقلشان رجوع مي‌کنند. همين توانايي کنترل احساسات است که موجب مي‌شود اين افراد، تنها گروهي باشند که معمولا دچار حملات اضطرابي و ترس ناگهاني نمي‌شوند يا اگر هم پريشان و وحشت‌زده شوند، جزو آخرين افرادي هستند که آستانه تحملشان شکسته مي‌شود، چرا که افراد با اعتماد به‌ نفس به جاي اينکه تسليم بحران شوند، سعي مي‌کنند خودشان را با اتخاذ اقدامات قاطع از مهلکه بيرون بکشند. اين افراد طوري رفتار مي‌کنند که گويي پيشتر نيز چنين بحراني را از سر گذرانده‌اند و اکنون اولين بارشان نيست. افرادي که اعتماد به‌ نفس بالايي دارند، براي اينکه بتوانند موقعيت را به نحو احسن مديريت کنند از خودشان مي‌پرسند: «آدماي با اعتماد به‌ نفس چطوري با چنين بحراني مواجه مي‌شن؟» در نتيجه، خونسرد، آرام و حواس‌جمع باقي مي‌مانند.

با اقتدار صحبت مي‌کنند
اين اقتدار از دانش و تجربه ناشي مي‌شود و همان‌طور که مي‌دانيد، دانش يکي از ستون‌هاي اعتماد به‌ نفس است. افراد با اعتماد به نفس بالا به خوبي آگاه هستند که چه چيزي را مي‌دانند و چه چيزي را نمي‌دانند. اين افراد دقيقا به همين دليل، بدون ترديد و با اطمينان وارد بحث مي‌شوند و خاطرجمع هستند. اين خاطرجمعي باعث مي‌شود از همان لحظه‌اي که شروع به صحبت مي‌کنند، صدايشان محکم به نظر برسد. مطالعات نشان داده است محکم و جذاب صحبت کردن از جمله مهم‌ترين عواملي است که کمک مي‌کند به چشم ديگران يک فرد مقتدر ديده شويد.

به آساني رنجيده‌خاطر نمي‌شوند
افراد با اعتماد به‌ نفس بالا خيلي زود رنجيده‌خاطر نمي‌شوند، چرا که ارزش خودشان را مي‌دانند و به خوبي درک کرده‌اند اين فقط خودشان هستند که تعيين مي‌کنند چه شخصيتي باشند. اين افراد به سخناني که با خودانگاره‌شان هم‌خواني ندارند، اعتنا نمي‌کنند. افراد با اعتماد به‌ نفس معتقدند اگر در چنين مواقعي حالت تدافعي به خودشان بگيرند، ذخاير ذهني‌شان بدون هيچ فايده‌اي تحليل خواهد رفت. افراد با اعتماد به‌ نفس معتقدند: «يه لبخند زيبا رو تباه کنم واسه چي؟»

از موفقيت ديگران نمي‌هراسند
افراد با اعتماد به‌ نفس بالا از پيشرفت ديگران دلگير نمي‌شوند، چرا که از جايگاه خود در زندگي آگاه هستند و از مشاهده موفقيت ديگران نمي‌هراسند. اين افراد هرگز براي اينکه خودشان را ثابت کنند، فرصت پيشرفت را از ديگران نمي‌دزدند. افراد با اعتماد به‌ نفس اگرچه اهل رقابت هستند، هيچ‌وقت حسادت نمي‌کنند، بلکه از موفقيت همکاران‌شان خشنود نيز مي‌شوند. اين افراد به خوبي مي‌دانند چطور به اطرافيانشان انگيزه بدهند و تشويق‌شان کنند. بعيد است شخص با اعتماد به‌ نفسي را سراغ داشته باشيد که حسودي کند و سنگ جلوي پاي ديگران بيندازد.

روي نقاط قوت خود تمرکز مي‌کنند
اگر فقط روي نقاط ضعف خود تمرکز کنيد و نقاط قوتتان را نبينيد، خيلي طبيعي است که از اعتماد به نفستان کاسته مي‌شود و خودتان را مي‌بازيد. متاسفانه ذهن انسان تمايل عجيبي به چنين طرز فکري دارد. اما افراد با اعتماد به نفس بالا براي اينکه نقاط قوت‌شان را از ياد نبرند، فهرستي از توانمندي‌هاي خود تهيه مي‌کنند تا هر زمان که روحيه‌شان تضعيف شد، با نگاه کردن به اين فهرست انرژي بگيرند.

قاطعانه تصميم مي‌گيرند
ترديدهاي زياد و نداشتن مهارت تصميم‌گيري يکي از بزرگ‌ترين عواملي است که باعث طفره رفتن مداوم از انجام کارها و شکست مي‌شود. اگر شما هم در تصميم‌گيري مشکل داريد، حتما وقتي از خودتان مي‌پرسيد: «حالا کِي بايد شروع کنم؟»، معمولا به جواب مشخصي نمي‌رسيد و هرگز هم شروع نمي‌کنيد. اما افراد با اعتماد به‌ نفس بالا از همان ابتدا تصميم مي‌گيرند که انتخاب کنند و چرخه تصميم‌گيري‌ها را با قاطعيت به حرکت درآورند. هر انتخابي که انجام مي‌دهيد دو حالت دارد: يا منجر به پيروزي مي‌شود و اعتماد به‌ نفستان را بيشتر تقويت مي‌کند يا اينکه به شکست مي‌انجامد و در عوض، با تجربه‌اي که آموخته‌ايد به افزايش اعتماد به‌ نفستان کمک مي‌کند. خلاصه اينکه اگر اعتماد به‌ نفس داشته باشيد و با تکنيک‌هاي تصميم گيري آشنا باشيد، مي‌توانيد راحت‌تر و قاطعانه‌تر تصميم بگيريد.

در انجام کارها پيش‌قدم مي‌شوند
پيش‌قدم شدن در کارها هميشه از نشانه‌هاي اعتماد به نفس بالا نيست، اما همين عمل موجب افزايش اعتماد به نفس مي‌شود. وقتي پا پيش مي‌گذاريد و کاري را شروع مي‌کنيد، مي‌توانيد در طول مسير به نقاط ضعف‌ خود پي ببريد و به دنبال راهکاري براي کنار زدن اين محدوديت‌ها بگرديد. اين فرايند در نهايت باعث مي‌شود کنترل خودتان را به دست بگيريد و بر خودتان مسلط شويد. بنابراين اگر قصد داريد با اعتماد به‌ نفس شويد، آغازگر باشيد و پيش‌قدم شويد. از همه مهم‌تر اينکه بهتر است در ابتداي مسير با يک اقدام کوچک شروع کنيد.

پذيرا و گشاده‌رو هستند
افراد با اعتماد به‌ نفس نيز دقيقا به دليل اينکه گشاده‌رو هستند، باعث مي‌شوند ديگران در حضورشان احساس راحتي کنند و حالت تدافعي به خودشان نگيرند.

با محبت و فروتن هستند
براي عشق ورزيدن بايد هر کسي را همان‌طوري که هست بپذيريد، چرا که ارزش‌ها هميشه نسبي هستند. افراد با اعتماد به‌ نفس بالا خيلي خوب مي‌دانند چگونه خودشان را دوست بدارند و بپذيرند. اين افراد با تکيه بر همين تمرين، خودشان را تا حد زيادي ارتقا مي‌دهند. افراد با اعتماد به‌ نفس گشاده رفتار مي‌کنند، پذيراي ديگران هستند و بادليل يا بي‌دليل لبخند مي‌زنند. اين افراد وقتي با ديگران هستند، هميشه از روي فروتني اجازه مي‌دهند که روز، روز طرف مقابل باشد، نه روز خودشان.

هميشه در حال يادگيري هستند
دانش باعث اعتماد به‌ نفس و ناداني باعث ترديد مي‌شود. افراد با اعتماد به‌ نفس براي اينکه بتوانند اعتماد به‌ نفسي را که کلي براي به دست آوردنش زحمت کشيده‌اند حفظ کنند، هميشه به يادگيري ادامه مي‌دهند. علاوه بر اين فايده، يادگيري دائم به افراد با اعتماد به‌ نفس کمک مي‌کند تا نه تنها ديگران را بهتر درک کنند، بلکه خودشان را نيز بيشتر بفهمند و درک وسيع‌تري از زندگي پيدا کنند. اين افراد هرچه بيشتر ياد مي‌گيرند، کمتر ديگران را قضاوت مي‌کنند.

منبع: روزنامه آرمان امروز

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۸۰۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقین طلاجات خانم های مسن کرمانی

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ناصر فرشید، عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این باند با زیر نظر گرفتن افراد سوژه مورد نظر خود را انتخاب کرده و اقدامات بعدی را انجام می‌دادند.

وی با بیان اینکه این سارقان با ترفندهایی چون پرسیدن آدرس مسجد و یا انجام کارهای خیر و خداپسندانه به سوژه نزدیک شده و اعتماد او را جلب می‌کردند، افزود: این سارقان پس از جلب اعتماد این بانوان مسن در فرصت مناسب اقدام به سرقت طلاجات آنها می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه اعضا این باند دو نفر مرد و یک زن بوده است افزود: اعضای این باند فرا استانی بوده و تاکنون به ۱۱ مورد سرقت اعتراف کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اقدام ضربتی و دستگیری این باند سه نفره توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان به شهروندان توصیه کرد: به سادگی به افراد غریبه اعتماد نکنید.

کد خبر 6097521

دیگر خبرها

  • دلیل مهم دل درد صبحگاهی و درد معده بعد بیدار شدن
  • دستگیری باند سارقین به عنف در شهر کرمان
  • چرا برخی افراد سریع‌تر از دیگران می‌دوند؟
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ ها در کرمان
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ها در کرمان
  • دستگیری سارقین طلاجات خانم های مسن کرمانی
  • دستگیری باند فرااستانی سرقت از پیرزن‌ها در کرمان+تصویر
  • شهادت «جلال اعتماد» نشانه کینه‌توزی عناصر وابسته به صهیونیستی است
  • شهادت«جلال اعتماد»نشانه کینه‌توزی عناصروابسته به صهیونیستی است