Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@10:27:40 GMT

جراحي هاي دستگاه تناسلي و مراقبت هاي بعد از آن

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۸۰۶۹۹

خبرگزاري آريا -
زمان بهبودي پس از عمل دستگاه تناسلي مردان اغلب بسيار کوتاه است

جراحي هاي دستگاه تناسلي و مراقبت هاي بعد از آن
جراحي هاي دستگاه تناسلي شامل جراحي هاي کيسه بيضه و جراحي هاي مرتبط با آن در ناحيه شکمي (جراحي عوارض تومورهاي بيضه) و يا کشاله ران (جراحي واريس هاي بيضه و يا واريکوسل) مي باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراقبت هاي عمومي شبيه همان مراقبت هاي جراحي مثانه مي باشد فقط در بعضي موارد تفاوت وجود دارد که در زير به آنها اشاره مي شود.

√ معمولا پس از جراحي هاي دستگاه تناسلي سوند گذاشته نمي شود، ولي گذاشتن لوله يا درن در محل زخم شايع است. اين لوله اغلب 1-3 روز پس از جراحي خارج مي شود که براي تخليه خون و ترشحات زخم مي باشد. در جراحي هاي شکمي نيز اين مساله صادق است.
√ استراحت کامل در 1-2 روز اول پس از جراحي دستگاه تناسلي کاملا ضروري است.

√ زمان بهبودي پس از عمل دستگاه تناسلي اغلب بسيار کوتاه بوده، بين 5-7 روز است.
√ در عمل وازکتومي براي کنترل باروري عمل زناشويي پس از 24 ساعت مشکل ندارد. در حاليکه در اعمال جراحي باز کردن لوله هاي مني، منع زناشويي تا يک ماه تمام توصيه مي شود. در بقيه موارد پس از 3-5 روز رابطه جنسي بدون مانع است.


استراحت کامل در 1-2 روز اول پس از جراحي دستگاه تناسلي کاملا ضروري است

√ کبودي محل عمل جراحي و ترشح مايع از محل زخم پس از جراحي شايع است که ممکن است تا يک هفته نيز به درازا بکشد.
√ در جراحي ها شکمي عوارض تومورهاي بيضه (خارج کردن غدد لنفاوي پشت شکمي) ممکن است توانايي جنسي به شدت مختل شود و انزال مني قطع گردد. جراح شما قبل از انجام جراحي شما را در جريان مشکلات احتمالي قرار مي دهد.

√ تورم ناحيه عمل بسيار شايع است که ممکن است حتي تا چند هفته براي از بين رفتن کامل آن زمان لازم باشد.
√ پوشيدن لباس هاي زير تنگ و چسبان در کاهش تورم ناحيه عمل کمک کننده است.
√ استفاده از داروهاي مسکن به جز آسپرين پس از عمل جراحي دستگاه تناسلي در کاهش درد و مشکلات بيماران بسيار کمک کننده است.

√ اغلب موارد جراحان از بخيه هاي قابل جذب در جراحي هاي دستگاه تناسلي استفاده مي کنند. بنابراين نيازي به مراجعه براي کشيدن بخيه ها وجود ندارد. در موارد نادر بخيه هاي غيرقابل جذب را بايد 7-10 روز پس از جراحي خارج نمود.

√ اغلب ضرورتي به استفاده از آنتي بيوتيک پس از جراحي هاي اين منطقه نمي باشد، به جز در جراحي بيماري عفوني شديد کيسه بيضه که در افراد ديابتي شايع است و ممکن است درمان زخم تا چند هفته به درازا بکشد.
منبع :
ماهنامه دنياي سلامت
bartarinha.ir

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۸۰۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادرس: مشغول جراحی هستیم!

به گزارش "ورزش سه"، مهدی دادرس عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در حاشیه مراسم تشییع پیکر زنده یاد مسعود اسکویی اظهار داشت: مراسم غمناکی است. او از همه نظر مرد خاصی بود. اخلاق، رفتار، کردار، مردمداری، سلامت، وفاداری و قدرشناسی خصوصیاتی است که خیلی کم در همه دیده می‌شود اما در او بود. خدا به او نعمتی داده بود که او را خاص کرده بود.

او ادامه داد: به قول شماها، صدای او مخملی بود. من از قبل انقلاب صدای او را می‌شنیدم، حالم خوب می‌شد. خودم که وارد ورزش شدم، از او معرفت و بزرگی یاد گرفتم. دلم می‌خواهد مردم قدر انسان‌های بالیاقت مثل اسکویی را بدانند. من 39 سال است که در خدمت ورزش هستم و از خبرنگار، گوینده و گزارشگر آدم‌های زیادی دیدم اما او از آن دسته بود که تک بود. روحش شاد باشد.

مهدی دادرس در واکنش به حکم صادر شده در راستای اتفاقات بازی دو تیم پرسپولیس-سپاهان توضیح داد: خواهشا از خلاف حمایت نکنید. حرفه‌ای یا غیر حرفه‌ای ندارد. یک خلافی صورت گرفته و کمیته انضباطی هم با قاضیان عالی رتبه‌ای که دارد حکم داده. جراحی، خون‌ریزی و درد دارد و اجازه دهید این جراحی در فوتبال صورت بگیرد. اینکه ما در ساختار ورزشگاه‌داری حرفه‌ای نیستیم، دلیل خوبی نیست. محرومیت آن پیرمرد هم که ثبت شده و اگر اعتراض کند در کمیته استیناف تصمیم خواهیم گرفت.

دیگر خبرها

  • مراقبت‌های ضروری بعد از تعویض مفصل زانو + فیلم
  • دادرس: مشغول جراحی هستیم!
  • سفر گروه فوق تخصصی جراحی ابن سینا به یاسوج
  • آسمان خوزستان مه‌آلود می‌شود/ ورود سامانه جدید بارشی به استان
  • آسمان خوزستان میزبان سامانه بارشی جدید
  • چگونه در گرما از پا‌ها مراقبت کنیم؟
  • شوفرهایی که خواننده شدند + فیلم
  • ستاره حریف والیبال ایران VNL را از دست داد
  • آبگرفتگی‌های در اغلب مناطق اهواز رفع شده است
  • بارش باران در اغلب مناطق کشور طی امروز؛ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه