Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-01@02:41:04 GMT

حضور پررنگ ایران در پنجاه و چهارمین نمایشگاه کتاب بلونیا

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۸۱۹۸۸

حضور پررنگ ایران در پنجاه و چهارمین نمایشگاه کتاب بلونیا

به گزارش ایلنا، نمایشگاه کتاب بلونیا درحالی برگزار می‌شود که شعار امسال این رویداد فرهنگی «نقش زیستگاه‌های طبیعی در محتوای کتاب کودکان» است.

در این دوره موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران ویژه‌برنامه «روز ایران» را برگزار خواهد کرد. بر این اساس سالن ویواچه نمایشگاه بین‌المللی بولونیا ۱۵ فروردین میزبان علاقمندان به ادبیات، تصویرگری و فرهنگ ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمه عسگری (عضو هیات علمی دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه تهران) در این روز به موضوع « ترجمه‌ کتاب پینوکیو در ایران» در قالب یک سخنرانی و ارائه پاورپوینت خواهد پرداخت. این کارشناس پیش از این موفق به دریافت رتبه ممتاز دکترای تخصصی در رشته ادبیات و فرهنگ ایتالیایی با ارائه رساله ماهیت و تفاسیر معشوق در اشعار فرانچسکو پتراکا شده است. در ادامه ویژه‌برنامه «روز ایران» که از ساعت ١٣:٣٠ تا ١٥:٣٠ برگزار خواهد شد، «سیمونه رئا» و «آریانا وایرو» دو تصویرگر ایتالیایی از تجربه حضور خود در ایران خواهند گفت.

چندی پیش و به مناسبت حضور ایتالیا به عنوان مهمان ویژه سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، درروزهای ۱۰ و ۱۲ بهمن ماه سال گذشته کارگاه مشترکی با حضور این دو هنرمند در سالن اجتماعات موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برگزار شد. در این کارگاه اعضای انجمن تصویرگران حضور داشتند.

از دیگر فعالیت‌های غرفه ایران معرفی ۶۵ نویسنده کودک و نوجوان و آثار فاخر آنها درقالب یک کاتالوگ به کارشناسان حاضر در پنجاه و چهارمین نمایشگاه کتاب بلونیا است. موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با همکاری انجمن نویسندگان کودک و نوجوان پس از بررسی آثار فعالان حوزه ادبیات کودک، آن دسته از نویسندگانی که فعالیت مستمری در ادبیات کودک داشته‌اند و موفق به کسب افتخارات و جوایز ملی یا بین‌المللی شده‌اند و موفق به راهیابی به این کاتالوگ شده‌اند. ترجمه‌‌ی آثار این مولفان به زبان‌های خارجی و انتشار آثاری از آنها طی پنج سال اخیر از دیگر معیارهای مورد نظر داوران بوده است.

نام نویسندگانی از چند نسل در این کاتالوگ به چشم می‌خورد. برخی از این نویسندگان عبارتند از: احمدرضا احمدی، محمدهادی محمدی، مرتضی خسرونژاد، محمدکاظم مزینانی، داوود غفارزادگان، محمدرضا سرشار، عباس عبدی، بیوک ملکی، فریبا کلهر، آتوسا صالحی، نوید سیدعلی اکبر، حمیدرضا شاه‌آبادی، آرمان آرین، زهره پریرخ و....

مخاطبان این کاتالوگ علاوه بر آشنایی با فعالیت‌های حرفه‌ای این نویسندگان و شاعران، برخی آثار آنها را می‌شناسند، ضمن اینکه فهرستی از جوایز این نویسندگان نیز دراین کاتالوگ ارائه شده است.

این کاتالوگ به همت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی و نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتشر شده و در نمایشگاه کتاب بلونیا در دسترس کارشناسان نشر از سرتاسر دنیا قرار می‌گیرد.

در ایام برگزاری نمایشگاه موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران ضمن گفتگو با نمایندگان نمایشگاه‌ها و ناشران شرکت‌کننده، به معرفی کتاب‌ها و نویسندگان کودک و نوجوان در قالب 2 کاتالوگ می‌پردازد. از سوی دیگر« نگاهی کوتاه به صنعت نشر جمهوری اسلامی ایران» عنوان کاتالوگی است که به معرفی نمایشگاه کتاب تهران، موسسه خانه کتاب، خبرگزاری ایبنا، جایزه کتاب سال، کتابخانه ملی، موسسه شهرکتاب، بوستان کتاب و نهادهای مرتبط با حوزه نشر می‌پردازد و در دسترس عموم بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد تا با فعالیت‌های گسترده کشور ایران در حوزه کتاب و کتابخوانی آشنا شوند.

همچنین برای نخستین بار نمایشگاه کتاب تهران فرصتی مطالعاتی را فراهم آورده است که اطلاعات آن همراه با برنامه‌های این دوره از نمایشگاه به علاقمندان ارائه خواهد شد. علاوه بر این بازدیدکنندگان می‌توانند با آثار تصویرگری ایرانی که توسط ناشران خارجی چاپ شده آشنا گردند؛ این آثار و اطلاعات آنها نیز در قالب یک کاتالوگ قابل بررسی‌اند.

در ادامه فرصت رایزنی با هنرمندان و ناشران دیگر کشورها نیز برای نویسندگان و تصویرگران جوان کشور در این نمایشگاه فراهم آمده است. علی‌اصغر ماتک، شهرزاد شهرجردی و غزل فتح الهی برگزیدگان سومین مسابقه خلق کتاب‌های تصویری و نرگس محمدی و حسن عامه‌کن ازجمله تصویرگرانی هستند که آثارشان به کاتالوگ بلونیا راه یافته و این موسسه اقدام به اعزام آنان نموده است و این روزها در غرفه ایران که متراژ آن ۳۲ متر است، حضور خواهند داشت.

ازجمله برنامه‌های مهم نمایشگاه بلونیا اهدای جایزه آستریدلیندگرن در روز دوم نمایشگاه است. همچنین در این دوره از نمایشگاه جزایر بالئاری و کاتالونیا مهمانان ویژه این نمایشگاهند. به گفته مسوولان این نمایشگاه دلیل این انتخاب فعالیت طولانی مدت این مناطق در چاپ کتاب برای کودکان و نوجوانان (از قرن پانزده میلادی) در قاره اروپاست.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۸۱۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «سیطره» نوشته کیانوش گلزار راغب شامل خاطرات نادر کیانی در اردوگاه کومله، به‌تازگی توسط انتشارات سوره مهر به چاپ سوم رسیده و در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می شود.

این کتاب خاطرات هفت سال نفوذ نادر کیانی از نیروهای انقلابی ایران به اردوگاه حزب دموکرات کردستان و سازمان کومله در اقلیم کردستان عراق است که تا سطوح عالی سازمانی و مسوول پذیرش این سازمان رشد می‌کند.او با دسترسی به اطلاعات ویژه درون گروهی، گرفتار زندان اقلیم کردستان شده و در نهایت با تحمل رنج و مرارت فراوان به کشور باز می‌گردد و ثمره سال‌ها تلاش و مجاهدت خود را در خدمت نظام جمهوری اسلامی ایران قرار می‌دهد.

آیین رونمایی این کتاب با حضور حجت‌الاسلام اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات، محمد مهدی دادمان رییس حوزه هنری، زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، مرتضی سرهنگی نویسنده پیشکسوت حوزه دفاع مقدس، خانواده قربانیان ترور گروهک‌ها و تعداد کثیری از چهره‌های فرهنگی، عصر چهارشنبه ۲۹ شهریور در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد.

چاپ سوم کتاب «سیطره» با ۲۸۳ صفحه، شمارگان هزار و ۲۵۰ نسخه عرضه شده است.

کد خبر 6093222 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • انتشارات جمکران با ۵۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • ۶۵ عضو هیئت علمی نمونه کشوری معرفی شدند/ حضور پررنگ معاونان وزیر علوم در بین استادان برتر!
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب
  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • پایان چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های وقف
  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم