Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-04-30@03:24:31 GMT

ترک پا؛ علل و درمان‌های خانگی

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۸۲۳۷۹

به گزارش بولتن نیوز از هلث نیوز، با شروع فصل بهار و تابستان و استفاده از صندل و کفش رو باز، ترک کف پا شیوع بیشتری پیدا می‌کند. مهمترین علت آن خشکی پوست کف پا است؛ زیرا کف پا فاقد هرگونه غده چربی است و همین امر باعث می‌‌شود مستعد خشکی باشد.خشکی کف پا می‌تواند به خونریزی و عفونت‌های باکتریایی منجر شود که به ویژه در بیماران دیابتی بسیار خطرناک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خشکی پوست، استفاده از مواد شوینده شیمیایی، رژیم غذایی، اضافه وزن، ایستادن زیاد در طول روز، بی توجهی به بهداشت پا و سایر شرایط پزشکی مانند اگزما، پسوریازیس، دیابت و کم کاری غده تیرویید و استفاده از صندل می‌تواند خشکی پا را تشدید کند.
***بهترین درمان‌های خانگی برای ترک خوردگی کف پا-استفاده از سنگ پاسنگ پا یکی از روش‌های حذف پوست اضافه و مرده از کف پاست. برای این کار کافی است کف پا را چند دقیقه در وان آب ولرم قرار دهید، سپس با سنگ پا پوست مرده را حذف کنید.-چرب کردن و مرطوب کردن پوستاستفاده از روغن زیتون، نارگیل و بادام بهترین روش برای نرم کردن کف پاست. برای این کار کافی است شب قبل از خواب پای خود را بشویید و سپس به روغن آغشته کنید و جوراب بپوشید و بخوابید. صبح شاهد نرمی کف پا خواهید بود.- استفاده از سرکهمخلوط سرکه سفید و آب ولرم یک روش مناسب برای اسکراب کف پا و از بین بردن لایه های مرده پوست است.-عسلترکیب آب ولرم و عسل یک معجون ضدعفونت باکتریایی مناسب برای ضد عفونی کردن کف پا و درمان ترک پاست. این روش سه بار در هفته توصیه شده است.-جوش شیرینجوش شیرین باعث از بین رفتن التهاب کف پا می‌‌شود. کافی است پا را به مدت 10 دقیقه در وان آب ولرم که در آن سه قاشق غذاخوری جوش شیرین حل شده است قرار دهید و پس از آن از سنگ پا استفاده کنید.-آرد برنجارد برنج، سرکه سیب و عسل را مخلوط کنید و کف پا را با این خمیر ماساژ دهید و پس از چند دقیقه بشویید. سه بار این عمل را در هفته تکرار کنید.-سولفات منیزمسولفات منیزیم باعث تحریک گردش خون در پاها می‌شود. می توان علاوه بر نمک سولفات منیزیم، از عصاره نعناع نیز در یک وان آب ولرم استفاده کرد و دو بار در هفته پاها را با این مخلوط ماساژ داد. این کار از بروز عفونت در پا جلوگیری می‌کند.-لیموآب و پوست لیمو یک روش طبیعی فوق العاده برای نرمی کف پا است.‌ می توان از ترکیب آب ولرم و لیمو برای نرمی کف پا استفاده کرد و پا را به مدت 10 دقیقه در این ترکیب ماساژ داد. یک راه دیگر آغشته کردن ترکیب وازلین و آب لیمو به کف پا، قبل از خواب است.-موزدر این روش توصیه شده است موز کاملا رسیده را دررون مخلوط کن کاملا له کرده و به مدت 15 دقیقه روی ترک های پا قرار داد و سپس پا را با آب ولرم شست.-پراکسید هیدروژنپراکسید هیدروژن را با آب ولرم مخلوط کرده و پا را به مدت 30 دقیقه در این مخلوط قرار دهید و سپس از سنگ پا استفاده کنید.-آلوئه وراآلوئه ورا به صورت طبیعی یک روش قوی برای نرمی و لطافت کف پا است.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۸۲۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم شکست‌ناپذیری تیم آلونسو با فرار از شکست خانگی

سریال بازی‌های بدون شکست قهرمان زودهنگام فصل جاری بوندس‌لیگا با فرار این تیم از یک باخت خانگی برابر اشتوتگارت ادامه پیدا کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در آخرین بازی از شب دوم از هفته سی‌و‌یکم بوندس‌لیگای آلمان، امشب (شنبه) در ورزشگاه بی آره‌نا تیم فوتبال بایرلورکوزن قهرمان زودهنگام مسابقات پذیرای اشتوتگارت بود که این بازی با تساوی 2-2 به پایان رسید.

اشتوتگارت با گل‌های کریس فوریخ در دقیقه 47 و دنیز اونداو در دقیقه 57 از میزبان پیش افتاد. لورکوزن توسط امین عدلی در دقیقه 62 یکی از گل‌های خورده را جبران کرد. در حالی که شمارش معکوس برای ثبت اولین باخت شاگردان ژابی آلونسو پس از 45 بازی بدون شکست متوالی در تمامی رقابت‌ها آغاز شده بود، رابرت آندریخ دومین گل را در دقیقه 6+90 برای لورکوزن به ثمر رساند تا تیمش را درست در آخرین دقیقه از شکست خانگی نجات دهد و شانس ثبت فصلی بدون شکست را برای آن زنده نگه دارد.

بایرلورکوزن تا آستانه اولین شکست فصل رفت و باز هم نباخت

 

با این نتیجه لورکوزن 81 امتیازی شد و اشتوتگارت هم با 64 امتیاز همچنان در رده سوم جدول باقی می‌‌‌ماند هرچند فاصله‌اش با بایرن مونیخ رده دومی نسبت به هفته گذشته بیشتر شد و به 5 امتیاز رسید.

 

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • پاری‌سن‌ژرمن با تساوی خانگی مهیای سفر به آلمان شد
  • تداوم شکست‌ناپذیری تیم آلونسو با فرار از شکست خانگی
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش