Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرود سالاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا روند پیشرفت فیزیکی احداث 2 سیلو مکانیزه ذخیره گندم اتحادیه تعاون روستایی این اداره کل در رودبار جنوب و بخش زهکلوت را بیش از 40 درصد اعلام کرد.
وی با بیان اینکه گندم یکی از محصولات استراتژیک است و با توجه به ظرفیت تولید گندم در این منطقه احداث این 2 سیلو نیاز است گفت: عملیات اجرایی احداث این سیلوها با همت سازمان تعاون روستایی جنوب استان کرمان سال گذشته آغاز شد و در اوایل اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با برداشت گندم در این منطقه به بهره برداری می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: ظرفیت انبار مکانیزه ذخیره گندم رودبار جنوب و زهکلوت به ترتیب 12 و هشت هزار و 500 تن است.
مدیرکل تعاون روستایی جنوب استان کرمان اظهار کرد: با راه اندازی این 2 انبار مکانیزه ذخیره گندم در شهرستان رودبار جنوب برای 16 نفر به صورت مستقیم و 20 نفر غیرمستقیم اشتغالزایی می شود.
وی ادامه داد: نبود سیلو در این منطقه موجب وارد آمدن خسارات سنگینی به گندم خریداری شده از کشاورزان شده که به مراتب بیشتر از هزینه احداث سیلو است.
وی ادامه داد: قرار داشتن گندم در فضای باز تا زمان حمل به سیلوها بطور طبیعی این محصول را در معرض حمله انواع آفات قرار می دهد لذا ساخت این 2 انبار در شهرستان رودبار که بیشترین محصول گندم جنوب کرمان را تولید می کند راهی برای جلوگیری از هدر رفت این محصول استراتژیک است.
سالاری گفت: بهبود ترکیبات دانه، کاهش ضایعات گندم و نان، ایجاد امکان اختلاط گونه های مختلف گندم برای حصول پروتئین مناسب و بهینه، جلوگیری از آفات و ضایعات وارده در فضای باز و غیربهداشتی، کاهش هزینه های زیاد حمل و نقل مضاعف گندم، کاهش هزینه های تخلیه، بارگیری و کوتاه شدن دست دلالان از مزایای احداث سیلو است.
وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: احداث سیلو برای نگهداری گندم و جلوگیری از خراب شدن این محصول استراتژیک از کشاورزان منطقه، نمونه ای بارز از اقتصاد مقاومتی است.
زهکلوت در بخش جازموریان واقع شده و از توابع شهرستان رودبار جنوب است.
مرکز شهرستان رودبار جنوب در فاصله 330 کیلومتری جنوب کرمان قرار دارد.
سازمان تعاون روستایی جنوب استان کرمان، هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش قرار دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7450/3029

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۸۳۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند دوم پل هادی‌آباد شهرستان کارون به بهره‌برداری رسید

ایسنا/خوزستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از بهره‌برداری باند دوم پل هادی آباد به جنگیه در شهرستان کارون خبر داد.

محمد جولانژاد امروز ۱۳ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باند دوم و روشنایی پل هادی آباد به جنگیه شهرستان کارون با اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال امروز به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: پل هادی آباد شهرستان کارون به طول ۳۰۰ متر است که پروژه تکمیل آن شامل اجرای عرشه، اجرای پیاده‌رو، اجرای جانپناه و هندریل، اجرای روکش آسفالت و اجرای روشنایی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان مدت زمان اجرای این پل را ۶ ماه برشمرد و گفت: پایان اجرای این پروژه به منظور تردد ایمن اهالی منطقه بسیار حائز اهمیت بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترمیم راه‌های روستایی در کرمان با شروع بارش باران + فیلم
  • بهره‌مندی نزدیک به ۸۰ درصدی جمعیت روستایی شهرستان ارومیه از آب شرب سالم و بهداشتی
  • افتتاح مدرسه خیرساز در خنداب
  • باند دوم پل هادی‌آباد شهرستان کارون به بهره‌برداری رسید
  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد
  • تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث مخزن آب آشامیدنی در گوجان
  • پل سوخته کلا در قائمشهر با همت راهداران به زودی به بهره برداری می رسد
  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد
  • ◄ احداث و بهره‌ برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • قرارداد احداث ۲ ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان با شرکت مپنا امضا شد