Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، رسول امیدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران آستارا گفت: بیشتر کالاهای صادرشده شامل محصولات کشاورزی، مواد غذایی، سیمان، گچ، شوینده، محصولات شیمیایی، پارچه، صنایع دستی، فرش و موکت، البسه، کیف و کفش، مصالح ساختمانی و پلاستیکی و محصول های معدنی و فلزی بوده است.
وی مقصد این کالاها را کشورهای جمهوری آذربایجان، گرجستان و روسیه ذکر و اظهار کرد: در سال گذشته 55 هزار تن کالا به ارزش 112 میلیون دلار نیز از طریق گمرک آستارا ترانزیت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: ترانزیت خارجی ورودی در مقایسه با سال 94، از لحاظ وزن 12 درصد کاهش و از نظر ارزش 11 درصد افزایش داشته است.
امیدی بیشتر کالاهای ترانزیت ورودی را شامل لوازم چوب، فرآورده های نفتی، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش آهن، مس، پشم شیشه و ورق آهن ذکر کرد و گفت: این کالاها از کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه، گرجستان و اوکراین به مقصد کشورهای ترکیه، عراق و امارت متحده عربی ترانزیت شده است.
وی ادامه داد: در سال گذشته، 241 هزار تن کالا به ارزش 977 میلیون دلار از گمرک آستارا به خارج از کشور ترانزیت شده است.
وی بیشتر کالاهای ترانزیت خروجی را شامل لوازم برقی، خودروی سواری، مبلمان، ماشین ها، لوازم بهداشتی، مصالح ساختمانی، کچ، سیمان، ظروف شیشه ای، البسه، مواد شیمیایی و محصول های کشاورزی عنوان کرد و افزود: این کالاها از قاره های مختلف به کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه، گرجستان و اوکراین ترانزیت شده است.
امیدی تصریح کرد: میزان ترانزیت کالاهای خارجی خارج شده از گمرک در سال گذشته در مقایسه با سال 94، از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب 12 و 14 درصد افزایش داشته است.
مدیرکل گمرک آستارا ادامه داد: در این مدت 257 هزار تن کالا به ارزش 86 میلیون دلار از گمرک آستارا وارد کشور شده است.
امیدی بیشتر کالاهای وارد شده را مواد شیمیایی، چوب، آهن، ماشین ها و لوازم برقی ذکر کرد و گفت: این کالاها از کشورهای روسیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان وارد کشور شده است.
وی اظهار داشت: طی این مدت 332 تن کالا به ارزش یک میلیون دلار در قالب تجارت چمدانی از گمرک آستارا به خارج از کشور صادر شده است.
وی بیشتر کالاهای صادراتی چمدانی از گمرک آستارا را مواد غذایی، مواد پلاستیکی و محصول های کشاورزی اعلام کرد و گفت: این کالاها اغلب به کشور جمهوری آذربایجان صادر شده است.
مدیرکل گمرک بندر مرزی آستارا تعداد ترددکنندگان سال قبل را از این گمرک 768 هزار و 898 نفر ذکر و بیان کرد: تعداد ترددکنندگان خروجی و ورودی، هر کدام سه درصد افزایش داشته است.
امیدی درآمد عمومی اداره کل گمرک آستارا را در سال گذشته 636 میلیارد و 160 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این میزان درآمد نسبت به سال 94، 11 درصد افزایش یافته است.
اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، ترانزیت داخلی و خارجی، موافقت نامه تجارت بین المللی، صدور برگ خروج خودرو، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند و رتبه اول تجارت چمدانی مرزهای زمینی و رتبه نخست صادرات مرزهای شمال کشور را دارد.
شهرستان آستارا با91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور است و سالیانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از آن تردد می کنند.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۸۵۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات مرکبات مازندران به ۱۶ کشور جهان

جمشیدی ناظر گمرکات مازندران با اعلام خبر افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات مرکبات استان، گفت: از آغاز فصل برداشت مرکبات در استان حجم صادرات این محصول از طریق گمرکات نوشهر، امیرآباد، آمل وساری بیش از ۷۸ هزارو ۲۸۵ تن بوده که رشد وزنی چشمگیری نسبت به مدت مشابه داشته است

او ارزش مرکبات صادر شده از گمرکات استان را بالغ بر ۲۸ میلیون و ۴۵۹ هزار دلار بیان کرد و افزود: که در مقایسه با مدت مشاابه سال ۱۴۰۱ این رقم رشد بیش از ۱۰۰ درصدی رانشان می‌دهد.

جمشیدی ۱۶ کشور جهان را مقصد مرکبات مازندران اعلام کرد و گفت:روسیه، آذربایجان، ازبکستان، گرجستان، قزاقستان از عمده‌ترین کشور‌های مقصد صادر شده از گمرکات مازندران نام برد.

او با اشاره به کسب رتبه نخست گمرکات مازندران در صادرات مرکبات، افزود: ۵۰ گمرک کشور در صادرات مرکبات فعال هستند.

جمشیدی گفت: میزان صادرات مرکبات طی سال ۱۴۰۱ به میزان ۵ هزارتن به ارزش یک میلیون و ۷۹۴ هزار دلار بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • رونق صادرات در جزیره جهانی قشم| تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال گذشته
  • صادرات مرکبات مازندران به ۱۶ کشور جهان
  • ارزش آفرینی رویکرد مهم در مشتری محوری بانک صنعت و معدن
  • افزایش ۱۸۴ درصدی عبور کالا از پایانه مرزی آستارا در سال ۱۴۰۲
  • ارزش دلاری صادرات گمرک لرستان ۱۵۴ درصد افزایش یافت
  • کاهش صادرات افغانستان در ماه حوت
  • افزایش ۱۱۲ درصدی ترانزیت کالا‌های نفتی در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۲۴درصدی ارزش صادرات از گمرک جلفا