Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهدی نصیبی‌ عضو هیأت مدیره انجمن سلامت دهان و دندان‌پزشکی اجتماعی اظهار داشت: مصرف مواد قندی علت اصلی پوسیدگی دندان محسوب می‌شود، اما از آنجایی که این مواد نسبت به سایر مواد مغذی‌ ارزان و بیشتر در دسترس هستند، بنابراین نمی‌توانیم آنها را به طور کلی از برنامه‌ غذایی افراد حذف کنیم همچنین ریزه‌خواری نیز در ایجاد پوسیدگی دندان نقش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: افراد باید در مصرف مواد غذایی که حاوی قند و شکر هستند احتیاط کنند و هر بار پس از مصرف مواد قندی حتما دندان خود را مسواک کنند و تا جایی که امکان داشته باشد دفعات و مقدار مصرف مواد قندی کاهش یابد.

عضو هیأت مدیره انجمن سلامت دهان و دندان‌پزشکی اجتماعی با بیان اینکه مادران نقش بسزایی در تغذیه خانواده ایفا می‌کنند، تأکید کرد: مادران باید فرزندانشان‌ را از دوران کودکی به سوی مصرف بیشتر میوه تشویق کنند زیرا مصرف میوه پس از مصرف کردن شیرینی سبب پاک شدن مواد قندی از روی دندان‌ها می‌شود و PH محیط دهان را قلیایی می‌کند که این امر مانع از پوسیدگی دندان خواهد شد.

نصیبی یادآور شد: اسید ترشح شده حاصل از تجزیه مواد قندی توسط میکروارگانیسم‌ها در محیط دهان سبب پوسیدگی دندان خواهد شد، بنابراین اگر محیط دهان را از PH اسیدی به سمت قلیایی سوق دهیم از پوسیدگی تا حد زیادی جلوگیری می‌شود.

دریافت کننده :سولماز ظریفی/ انتشار دهنده : زهره حاجیان

704/700

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۸۵۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد در تاکستان

زهیر درگاهپور رئیس مرکز بهداشت تاکستان گفت: ۲۵۳۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف، در طرح نظارتی و تشدید بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهرستان تاکستان در فروردین سال ۱۴۰۳ ضبط و از چرخه عرضه خارج شد. 

وی بیان کرد: در روز‌های پایانی فروردین ماه ۱۴۰۳ و پس از طی مراحل قانونی، این مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف، معدوم شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: توقیف و کشف و ضبط اجناس تاریخ گذشته و فاسد و غیرقابل مصرف، به منظور کنترل و بررسی مواد غذایی عرضه شده در سوپرمارکت ها، فروشگاه‌ها و انبار‌های بزرگ مواد غذایی، از وظایف نظارتی بازرسان بهداشت محیط، برای تامین سلامت مردم است؛ که این امر با هماهنگی شهرداری و دادستان عمومی و انقلاب تاکستان، اجناس، کشف و ضبط و معدوم می‌شود. 

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • علت اصلی سیاه شدن لثه و درمان فوری تیرگی لثه با طب سنتی
  • معدوم شدن بیش از ۲ تن مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • مشارکت دانش آموز آباده‌ای در طرح وارنیش فلوراید تراپی
  • وعده صبحانه را با این مواد غذایی شروع کنید
  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند