Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسکاتلند یارد در حال بررسی ادعاهای جنایات جنگی توسط عربستان سعودی در یمن است؛ ‌اقدامی که در آستانه سفر نخست وزیر انگلیس به این کشور عربی می‌تواند آغازگر یک مناقشه دیپلماتیک باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه گاردین، پلیس انگلیس تایید کرده که واحد جنایات جنگی در حال ارزیابی ادعاهایی است که ممکن است عربستان سعودی را به ارتکاب جنایات جنگی در یمن متهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نیروها افشا کرده‌اند که پیش از سفر ژنرال "احمد عسیری"،مشاور وزیر دفاع عربستان و سخنگوی ائتلاف عربی در یمن به این کشور طی هفته گذشته تحقیقات خود درباره این ادعاها را آغاز کرده‌اند.

این افشاگری در حالی صورت گرفته است که ترزا می، نخست وزیر انگلیس قرار است به منظور تاکید بر روابط نزدیک بریتانیا با خانواده سلطنتی سعودی این هفته به این کشور سفر کند.

گفته می‌شود مقابله با تهدید تروریستی گروه داعش مهمترین موضوع در این سفر خواهد بود.

نخست وزیر انگلیس پیش از سفر خود در این باره گفت: هدف وی از این سفر تعمیق همکاری‌های استراتژیک حقیقی میان دو کشور است.

می در جریان این سفر همچنین قرار است از اردن بازدید کند.

نخست وزیر انگلیس در بخش دیگری از اظهاراتش عنوان کرد: روابط اطلاعاتی با عربستان سعودی به ویژه در نجات دادن جان صدها تن در انگلیس بسیار حیاتی بوده است.

وی همچنین ادعا می‌کند همزمان با اقدامات بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا (بریگزیت) فرصت‌های بسیار گسترده‌ای برای همکاری‌های مبادلاتی میان دو کشور وجود دارد.

می برنامه دارد تا در این سفر بر ضرورت همکاری‌های بیشتر میان دو کشور پس از حمله تروریستی وست مینستر تاکید کند و همچنین حمایت‌های بشردوستانه‌ای را به اردن جهت کمک به این کشور برای رسیدگی به پناهجویان سوری ارائه دهد.

اما این سفر به طور قطع تحت الشعاع کمپین هوایی عربستان علیه یمن قرار خواهد گرفت؛ کمپینی که تاکنون جان ۱۰ هزار تن را گرفته و بیش از سه میلیون تن دیگر را آواره کرده است.

در این میان انگلیس مانند آمریکا به حمایت از عربستان علیه یمنی‌ها متهم و از آن خواسته می‌شود تا صادرات تسلیحاتی خود به این کشور را تحت شرایط فعلی مورد بازنگری قرار دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۸۵۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد و طرح نور

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد وحیدی در حاشیه آئین تکریم و معارفه استاندار مازندران با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره طرح اخیر پلیس در برخورد با کشف حجاب در کشور، گفت: حجاب از ارزش‌های ملی، دینی و اسلامی ماست و ایرانیان همیشه در طول زمان به رعایت حجاب و عفاف معروف بودند و امروز هم یک دستور قانونی است و اکثر بانوان آن را اجرا می‌کنند.

بنابر روایت ایسنا، وی افزود: نیروهای فراجا با رعایت کرامت انسانی و همه جنبه‌های اخلاقی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نمی‌کنند تذکر می‌دهند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: فراجا به همه مأموران خود تأکید کرده است تفکیک غفلت و اهمال شهروندان در اجرای قانون با تدبیر برای هنجارشکنی و ساختارشکنی با دقت کامل صورت بپذیرد. و سیاست‌های پیشگیرانه در این موضوع چندلایه، منعطف، جامع و دوراندیشانه است. من از پلیس برای اجرای طرح نور که طرحی در راستای مطالبه عمومی جامعه است، قدردانی می‌کنم.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898785

دیگر خبرها

  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد و طرح نور
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود
  • اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • نخستین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • دستگیری قاتل فراری در شوش
  • استقبال پاکستان از رئیس جمهور ایران؛ رئیسی وارد اسلام‌آباد شد
  • تظاهرات ضدصهیونیستی و نژاد پرستی در پاریس
  • وزیر خارجه عمان: تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، توقف جنایات رژیم صهیونیستی است