Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@03:54:30 GMT

ثبت ساعات کاری با کاشت ریزتراشه در دست

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۸۷۷۲۲

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پرس تی‌.وی، آیا شما موافقید محل کارتان با کاشت یک ریزتراشه در دستتان به‌طور بالقوه ساعات کاری و استراحت شما را در اداره رصد کند؟
یک شرکت سوئدی در استکهلم (اپی سنتر) کاشت رایگان این ریزتراشه را به کارمندان خود پیشنهاد کرده است و حدود 150 نفر از کارکنان نیز آن را پذیرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این تراشه‌های دارای فناوری «شناسایی از طریق امواج رادیویی» (RFID) با استفاده از یک سرنگ در بخش گوشتی دست فرد موردنظر کاشته می‌شوند.
این ریزتراشه به‌اندازۀ یک‌دانۀ برنج است و کارمندان با استفاده از آن می‌توانند علاوه بر ورود به اداره از دستگاه‌های الکترونیکی نیز استفاده کنند. این ریزتراشه اطلاعاتی نظیر وضعیت سلامتی، موقعیت، ساعات کاری و زمان تنفس و استراحت شما را جمع‌آوری می‌کند.
کارکنان با استفاده از این ریزتراشه‌ها می‌توانند وارد شرکت شوند یا از دستگاه فتوکپی استفاده کنند و طبق وعدۀ مسئولان اپی سنتر در آینده هزینه‌های رستوران را نیز پرداخت کنند.
پاتریک مسترتون، بنیان‌گذار و مدیرعامل اپی سنتر، می‌گوید بزرگ‌ترین مزیت این ریزتراشه‌ها سهولت استفاده از آن‌ها است که زندگی را آسان‌تر می‌کند.
وی افزود: «شما با این وسیله می‌توانید هزینه بلیط هواپیما را بپردازید ، به سالن‌های ورزشی محلی سر بزنید ... بنابراین این وسیله اساساً جایگزین بسیاری از ابزارهای ارتباطاتی دیگر شما می‌شود، کارت‌های اعتباری یا کلیدها یا چیزهایی نظیر آن.»
با این‌وجود، این فناوری با وجود مزایا، معایبی نیز دارد که از جمله می‌توان به مسئله تجاوز به حریم شخصی افراد اشاره کرد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۸۷۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبزتر شدن فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۹ تهران گفت: عملیات خاکریزی، تسطیح و بستر سازی فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تا پل شهید صنیع خانی در منطقه ۱۹ تهران آغاز شد.

علی نایبی افزود: این عملیات به مساحت هزار متر مربع به منظور ایجاد چشم انداز زیبا در سیمای شهر، با خاکریزی ۴۵ کامیون به حجم ۹۰۰ تن خاک مناسب کاشت در بزرگراه آزادگان تا پل شهید صنیع خانی آغاز شد.

معاون شهردار منطقه ۱۹ گفت: در مرحله بعدی خاک تخلیه شده با لودر تسطیح و برای بستر سازی و کاشت درخت و درختچه آماده می‌شود.

علی نایبی افزود: با هدف توسعه و افزایش سرانه فضای سبز شهری و ایجاد فضایی دلپذیر و با طراوت برای شهروندان، ۳۰۰ اصله درخت و هزار و ۷۰۰ عدد درختچه در این محدوده برای توسعه فضای سبز شهری کاشته خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مزه دورکاری در اقتصاد آمریکا
  • انجام نخستین عمل جراحی نخاع در خرمشهر
  • ماجرای کاشت ساختمان در پارک‌های تهران
  • سبزتر شدن فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تهران
  • کاشت درختچه کم آب بر گل محمدی در دهستان مرگور ارومیه
  • خانه خود را در بهار سبز کنید
  • کاشت مو ، کلید داشتن موهایی جوان و شاداب
  • کاشت ساختمان در پارک‌های تهران؛ ممنوع یا مجاز؟
  • ببینید | ناخن طلا برای کاشت برای خانم‌های پولدار!
  • بازگشت به دنیای صدا